کد خبر: ۶۷۳۹۳۳
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱

تهدید به برکناری نتانیاهو

دادستان کل رژیم صهیونیستی تهدید کرد، در صورتی که نتانیاهو به حملات خود علیه مسؤولان اجرای قوانین و نیز سوءاستفاده از جایگاهش جهت مانع‌تراشی در روند محاکمه و رسیدگی به اتهامات فساد ادامه دهد، او را برکنار می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، آویخای مندلبلیت، دادستان کل رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با روزنامه عبری زبان "همشبحا" وابسته به تندروهای یهودی، مخالفت قاطع خود را با هرگونه زد و بند با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم مبنی بر انزوای سیاسی او در مقابل مختومه اعلام شدن پرونده‌های قضایی‌اش اعلام کرده و گفت: نتانیاهو باید تا آخر محاکمه شود.

مندلبلیت در ادامه تهدید کرد در صورتی که نتانیاهو به حملات خود علیه مسؤولان مجری قوانین و نیز سوءاستفاده از جایگاهش جهت مانع‌تراشی در روند محاکمه و رسیدگی به اتهامات فساد ادامه دهد، او را برکنار می‌کند.

تهدید به برکناری نتانیاهو

او افزود، احتمال اینکه اعلام شود نتانیاهو قادر به انجام مسؤولیت خود در پست نخست وزیری نیست، هنوز وجود دارد و این گزینه هنوز روی میز است و اگر او میان نتانیاهوی متهم و نتانیاهوی نخست وزیر تمییز ندهد، از این گزینه استفاده خواهد شد.

او در ادامه مستقیما خطاب به نتانیاهو گفت: اگر مسایل را با هم ادغام کنی و از قدرت خود به عنوان نخست وزیر برای تاثیرگذاری بر وضعیت کیفری خود استفاده کنی، در اینجا وضعیت به سوی تبدیل شدن به یک مشکل بزرگ حرکت می‌کند.

این اظهارات مندلبلیت واکنش‌های بسیاری از سوی محافل سیاسی رژیم صهیونیستی داشت، از یک سو انتقادات احزاب راستگرا را به دنبال داشت و بسیاری از آنها برکناری او و تعیین دادستان دیگری را خواستار شدند و از سوی دیگر احزاب اپوزیسیون و حزب ائتلاف دولتی یعنی آبی-سفید از او حمایت کردند.

دیوید امسالم، وزیر امور قدس گفت: مندلبلیت بدترین چیزی است که برای "دموکراسی اسرائیل" رخ داده است. میکی زوهر، رئیس فراکسیون‌های ائتلافی نیز اظهارات مندلبلیت را خصمانه و فراتر از دایره اختیاراتش توصیف کرد. اما آوی نیسانکورن، وزیر دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی از حزب آبی-سفید گفت: برکناری مندلبلیت ممکن نیست و به تمامی مسؤولان سیاسی از تمامی احزاب توصیه می‌کنم در رابطه با قانون و نیز اجرای آن، به حدود خود پایبند باشند. همچنین موشه یعالون، وزیر جنگ پیشین این رژیم از حزب مخالف "یش عتید" (آینده‌ای وجود دارد) تاکید کرد، مندلبلیت نباید تهدید می‌کرد بلکه باید آن را اجرا می‌کرد، نتانیاهو در پرونده‌های فساد بزرگی دست دارد و مندلبلیت بدون هیچ حقی از پرونده‌های اتهامات او کاسته و او را در پرونده زیردریایی‌ها که بزرگترین پرونده فساد در "تاریخ اسرائیل" است، بخشیده است و اگر او به عنوان یک رهبر صادقانه عمل می‌کرد، مدت‌ها قبل استعفا کرده بود.

مندلبلیت که پیشتر منشی دفتر نتانیاهو بوده و سپس مشاور او شد، ضمن ابراز تاسف از اینکه نتانیاهو در جایگاه متهم قرار گرفته، گفت: من کارمند دولت و نه کارمند نتانیاهو هستم و اولین اقدامی که در حال حاضر او باید انجام دهد امضای توافقی با دادستانی موسوم به ممانعت از تعارض منافع است. مذاکرات با او درباره این مساله در دست انجام است. دادگاه نباید به نتانیاهو اجازه وقت‌کشی بدهد بلکه محاکمه او باید در اسرع وقت تمام شود مردم می‌خواهند این مشکلات خاتمه پیدا کنند و سریعا تصمیمی در این خصوص گرفته شود، نمی‌شود که این محاکمه پنج سال طول بکشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین