کد خبر: ۶۷۳۹۵۱
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۷
بررسی در نشست فوق العاده شورای امنیت ملی عراق

نشست فوق العاده عراق درباره حملات موشکی

 نشست فوق العاده شورای امنیت ملی عراق روز پنجشنبه با محوریت حملات موشکی اخیر در بغداد و اربیل به ریاست «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر این کشور برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز :

دفتر نخست وزیر عراق با انتشار بیانیه ای نوشت که در این نشست اقدام‌ های امنیتی مربوط به حفاظت از سفارتخانه‌ها و هیات‌های دیپلماتیک در چارچوب تعهدهای عراق به موجب معاهده های بین‌المللی بررسی شد.

همچنین پیامدهای حمله موشکی شامگاه چهارشنبه در اقلیم کردستان عراق بررسی و بر ضرورت برخورد شدید و سختگیرانه با این گونه اقدام های خصمانه به عنوان تهدید جدی بر امنیت ملی و اجتماعی عراق تاکید شد.

نشست فوق العاده عراق درباره حملات موشکی

بر اساس اعلام منابع کردی، شب گذشته 6 موشک کاتیوشا به سمت فرودگاه اربیل شلیک شد که دو موشک ها از آنها بدون وارد آمدن خسارت حوالی فرودگاه به زمین نشست.

اعضای شورای امنیت ملی عراق در این نشست بر افزایش تلاش‌های امنیتی برای پیگرد افراد و گروه‌های عامل شلیک موشک ها و برخورد با دستگاه‌های امنیتی مسئول در مناطقی که شاهد این اقدام است با هدف اعمال قانون و حفاظت از اقتدار حکومت تأکید کردند.

الکاظمی، نخست وزیر عراق روز چهارشنبه در دیدار با سفرای ۲۵ کشور خارجی در بغداد بر اهتمام کشورش برای اعمال حاکمیت قانون، انحصار سلاح در دست دولت و حفاظت از هیات‌ها و مراکز دیپلماتیک تاکید کرد.

وی با بیان اینکه عاملان حملات به نمایندگی های دیپلماتیک به دنبال بی ثبات کردن عراق و تخریب روابط منطقه ای و بین المللی بغداد هستند، بر اجرای قانون، انحصار سلاح در دست دولت و محافظت از نمایندگی ها و مقرهای دیپلماتیک تاکید کرد.

الکاظمی افزود که این حملات فقط مکان های دیپلماتیک را هدف قرار نمی دهد بلکه شهروندان بی گناه از جمله کودکان را نیز هدف می گیرد بنابراین دستگاه های امنیتی مصمم هستند که به این وضعیت پایان دهند و اقدامات لازم را برای دستیابی به این هدف آغاز کرده اند.

در هفته های اخیر حملات به مراکز و اهداف نیروهای نظامی بیگانه و مراکز دیپلماتیک آنها در عراق افزایش یافته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین