کد خبر: ۶۷۴۰۲۳
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸

رئیس‌جمهور چین خواستار شد: افزایش نمایندگان زن در ساز و کار سازمان ملل

شی جین پینگ رییس جمهور چین در نخستین روز از ماه اکتبر در نشست بلندپایه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به مناسبت بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد کنفرانس جهانی زنان در پکن سخنرانی ویدیویی مهم ایراد کرد.
رئیس‌جمهور چین خواستار شد: افزایش نمایندگان زن در ساز و کار سازمان ملل
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از رادیو بین المللی چین، رئیس جمهور چین گفت: ما با همه گیری کرونا مقابله می کنیم. پزشکان و پرستاران زن، پرسنل کنترل بیماری، پرسنل علمی و فنی، کارمندان نواحی مسکونی و داوطلبان زن بدون ترس از خطر، شبانه روز برای مقابله با بیماری تلاش کردند. آن ها در خط مقدم پیشگیری و مهار کرونا کوشیدند و با پرکاری و ذکاوت خود از جسم و جان مردم دفاع کردند. همه ما باید آن ها را مورد ستایش قرار دهیم.

وی در این راستا چهار پیشنهاد مطرح کرد، از جمله؛ کمک به رهایی زنان از تاثیر منفی همه گیری کرونا، اجرای واقعی برابری جنسیتی، پیشبرد حضور زنان در خط مقدم حال حاضر و تقویت همکاری سراسر جهان در امور زنان.

شی جین پینگ گفت: باید به بهداشت جسمی و روانی، نیازهای اجتماعی و محیط کار زنان پزشک که در خط مقدم تلاش می کنند، توجه شود. حفاظت از حقوق و منافع زنان و دختران باید در موقعیت مهم بهداشت عمومی و از سرگیری برنامه های کار و تولید قرار گیرد، به ویژه برای گسترش کانال های اشتغال زنان و مبارزه با نقض حقوق و منافع آن ها این کار باید صورت گیرد. تقویت خدمات اجتماعی، اولویت به اطمینان از وضعیت گروه های خاص مانند زنان باردار و کودکان و توجه ویژه به گروه های محروم مانند زنان فقیر، زنان مسن و زنان معلول و اشتغال آن ها، انجام کارهای مناسب و عملی و حل مشکلات برای آن ها، ضروری است.

رییس جمهور چین افزود که کشورش از سازمان ملل در اولویت دادن به امور زنان، افزایش سرمایه گذاری برای از بین بردن خشونت، تبعیض، فقر و سایر مسایل قدیمی و ایجاد تغییر در رفع چالش های جدید مانند شکاف ارقامی جنسیتی حمایت می کند.

وی افزود که پکن همچنین از افزایش نمایندگان زن در سازوکار سازمان ملل پشتیبانی می کند.

شی جین پینگ در سخنرانی خود تاکید کرد، برابری مرد و زن سیاست اساسی چین است. وی افزود: چین به منظور تضمین همه جانبه حقوق زنان یک سیستم قضایی متشکل از بیش از 100 قانون و مقررات ایجاد کرده و به عنوان یکی از ده کشور با کارآیی فوق العاده در حفاظت از سلامت زنان و کودکان از سوی سازمان بهداشت جهانی انتخاب شده است. چین اساسا فاصله جنسیتی در آموزش اجباری را از بین برده و زنان بیش از 40 درصد افراد شاغل سراسر جامعه را تشکیل می دهند و بیش از نیمی از کارآفرینان اینترنتی زن هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین