کد خبر: ۶۷۴۱۹۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
مجموع جان باختگان کرونا در ایران به ۲۶ هزار و ۷۴۶ نفر رسید

آمار کرونا در ایران، ۱۲ مهر ۹۹/شناسایی ۳۵۲۳ بیمار و ۱۷۹ فوتی جدید

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۳۵۲۳ مورد جدید کووید-۱۹ در کشور خبر داد و گفت: از این تعداد، یکهزار و ۴۰۱ تن در بیمارستانها و مراکز درمانی کشور بستری شدند.
آفتاب‌‌نیوز :

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۱۷۹ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۲۶ هزار و ۷۴۶ نفر رسید و ۳۰ استان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا هستند.

سیما سادات لاری روز شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( ۱۲ مهر ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۵۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۴۰۱ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۶۸ هزار و ۱۱۹ نفر رسید.

آمار کرونا در ایران، ۱۲ مهر ۹۹/شناسایی ۳۵۲۳ بیمار و ۱۷۹ فوتی جدید

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۸۷ هزار و ۶۷۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۱۲۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون چهار میلیون و ۹۵ هزار و ۱۶۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: پس از خیز اولیه اپیدمی کرونا در اسفند ۹۸ و خیز دوم این همه گیری در تیر ۹۹ از اوایل شهریور نمودار موارد ابتلا و بستری کرونا در استان تهران صعودی شد. شیب صعودی این نمودار نگران کننده است و در صورت تداوم این روند با افزایش موارد مرگ و میر کرونا در هفته های آینده در استان تهران مواجه می شویم.

وی افزود: شهرهای تهران، پیشوا، ری، شمیرانات، شهریار و ورامین در وضعیت قرمز و شهرهای رباط کریم و پاکدشت در این استان در وضعیت هشدار قرار دارند.

لاری گفت: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان تهران ۴۶درصد و کمتر از میانگین کشوری است. میزان استفاده از ماسک توسط مردم این استان نیز در اماکن عمومی ۵۹ درصد، در وسایل نقلیه عمومی ۵۰ درصد، در بین کارمندان ادارات و بانکها ۷۹.۴درصد و در بین شاغلان صنوف و صنایع ۴۵ درصد است که در همه موارد از میانگین کشوری پایین تر است.

وی افزود: هم اکنون در استان تهران ۴۶۰۶ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در مراکز درمانی بستری هستند که از این تعداد ۹۱۲ نفر به علت شرایط نامناسب بیماری در بخش آی سی یو تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در شرایط فعلی هر گونه ساده انگاری و عادی انگاری بیماری کووید۱۹ سدی در راه مبارزه با این بیماری است و عوارض آن دامنگیر همه مردم می شود. بیماری کووید۱۹ هنوز هیچ واکسن و داروی درمان قطعی ندارد و تنها راه مبارزه با آن تطبیق سبک زندگی و عمل به توصیه های بهداشتی است و امیدواریم با رعایت این توصیه ها شاهد توقف روند رو به گسترش اپیدمی این بیماری در کشور باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
1
1
امروز بعد از سه روز تحمل علایم کرونا برا تست بیمارستان رفتم. دکتر عفونی گفت دستور داریم غیر از کادر درمان از کسی تست نگیریم. واقعا نمی دانم این آماری که میدهند از کجاشون در میارند. بابا شرم کنید ایقدر به مردم دروغ نگید. بگید آمار بی آمار خیلی بهتر از این آمارسازیه. تا زانو دستتونو بردید تو جیب قشر متوسط و فقیر هر چی داشتند خرج آقازاده هاتون کردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
شب بیا تست بگیرم ازت. چرا فرافکنی میکنی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین