کد خبر: ۶۷۴۲۰۸
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰

مرگ یک زن بر اثر تجاوز گروهی

مرگ دومین زن دالیت ظرف چند روز در هند که گفته می‌شود به طور گروهی به او تجاوز شده، هند را شوکه و خشمگین کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :

مادر این دختر به رسانه‌های محلی گفت که دختر ۲۲ ساله‌اش پس از اینکه رفته بود از مدرسه محل پذیرش تحصیلی بگیرد، به داخل یک وسیله نقلیه کشیده شد و مورد تجاوز قرار گرفت.

این خبر به دنبال مرگ یک زن ۱۹ ساله دالیت دیگر در روز سه‌شنبه است که ادعا شده توسط مردانی از " کاست بالای" هند مورد تجاوز قرار گرفته است.

مرگ یک زن بر اثر تجاوز گروهی

دالیت‌ها در پایین‌ترن رده سیستم کاست هند قرار دارند و با وجود قوانینی که از آنها حمایت می‌کند، با تبعیض گسترده‌ای روبرو هستند.

هر دو حمله در شمال ایالت اوتار پرادش صورت گرفت. خبر حمله و تجاوز اول اعتراضاتی را در خیابانهای این ایالت در پی داشت.

پلیس شکایات مربوط به تجاوز و قتل را به ثبت رسانده و دو مرد را در ارتباط با تازه‌ترین پرونده که در منطقه بالرام‌پور رخ داده، دستگیر کرده است.

حادثه تازه در حدود ۵۰۰ کیلومتری (۳۱۰ مایل) منطقه هاتراس رخ داده، جایی که حمله قبلی اتفاق افتاد.

اولین قربانی به شدت مجروح شد و پس از دو هفته در روز سه‌شنبه در بیمارستان دهلی درگذشت.

قربانی دوم نیز روز سه شنبه درگذشت - اما رسانه ملی هند روز پنجشنبه خبرش را پخش کرد، پس از آن که شبکه‌های اجتماعی واکنش شدیدی به مساله تجاوز جنسی و خشونت کاستی در هند نشان دادند.

ساوراب میشرا، روزنامه نگار محلی گفت که پس از مرگ زن دوم، پلیس حضور سنگینی در بالرام‌پور دارد.

او گفت: "در حالی که مقامات، تجاوز جنسی به این زن را تائید نکرده‌اند اما همچنین ادعای خانواده او در مورد تجاوز را تکذیب هم نکرده‌اند."

والدین این زن وقتی او عصر سه‌شنبه در ساعت معمول خود به منزل نرسید، وحشت کردند.

مادر مقتول به آقای میشرا گفت که دخترش برای درخواست پذیرش صبح سه‌شنبه به مدرسه نزدیک محل زندگی‌شان رفته و هنگامی که در حال بازگشت به خانه بوده، گروهی متشکل از سه یا چهار نفر مرد او را متوقف کردند و مجبورش کردند که سوار وسیله نقلیه آنها شود.

مادر این دختر می‌گوید: "آنها قبل از تجاوز به او مواد دادند، پای دخترم را شکستند، کمر او را شکستند" و بعد او را در یک ریکشا قرار داده و به خانه فرستادند.

مادرش گفت: "وقتی وارد شد، بسیار ضعیف به نظر می رسید. دخترمان نمی‌توانست صحبت کند یا بلند شود. وقتی از او پرسیدیم چه اتفاقی افتاده، نمی توانست جواب دهد."

قربانی ده دقیقه بعد از "احساس سوزش" در معده خود شکایت کرد و خانواده‌اش به سرعت او را به بیمارستان محلی منتقل کردند.

مادر اضافه کرد: "اما از آنجا که وضعیتش بسیار وخیم بود، پزشک از ما خواست که او را به بیمارستان بزرگتری در شهر منتقل کنیم اما او در راه بیمارستان درگذشت."

این خبر خشم و عصبانیت کاربران را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخته و وزیر سابق اعظم ایالتی، که اکنون در جایگاه اپوزیسیون نشسته است، به دولت حاکم حزب بهاراتیا جاناتا حمله کرد.

آخیلش یداو در توئیتر خود نوشت: بعد از ماجرای هاتراس، یک دختر دیگر در بالرامپور مورد تجاوز جمعی قرار گرفت و به طرز بیرحمانه‌ای مورد خشونت قرار گرفت. دولت باید سریع اقدام می‌کرد.

دیگر رهبران مخالفان نیز در شبکه‌های اجتماعی این حملات را به شدت تقبیح کرده‌اند.

روز چهارشنبه، خشم از حمله هاتراس بیشتر شد زیرا این خانواده مقامات پلیس را متهم کردند که بدون اجازه آنها جسد دخترشان را سوزانده‌اند.

همزمان با بالا گرفتن اعتراضات در هاتراس و دیگر شهرها از جمله دهلی، پایتخت، فعالان از پلیس خواستند که علت "تصمیم غیرانسانی" خود را توضیح دهد.

با این حال، یک مقام ارشد ناحیه‌ای این ادعا را رد کرد و گفت که رضایت خانواده مقتول گرفته شده است.

مقامات اکنون بند ۱۴۴ را اعمال کرده‌اند، این بدان معناست که بیش از چهار نفر قادر به تجمع نیستند، اقدامی که معمولاً برای جلوگیری از اعتراضات استفاده می‌شود.

رسانه‌های محلی گزارش دادند راهول و پریانکا گاندی، رهبران ارشد حزب مخالف کنگره، امروز برای دیدار با خانواده مقتول به هاتراس می‌روند.

از سال ۲۰۱۲ و زمان تجاوز دسته‌جمعی و قتل یک زن در دهلی، که منجر به اعتراضات گسترده و تغییر در قوانین تجاوز در کشور شد، تجاوز و خشونت جنسی در هند مورد توجه قرار گرفته است.

اما هنوز هیچ نشانه‌ای از کاهش جنایات علیه زنان و دختران در این کشور دیده نشده است.

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین