کد خبر: ۶۷۴۲۱۴
تعداد نظرات: ۵۷ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
امام ‌جمعه اصفهان و خراسان شمالی گفته‌اند "باید ناجا زندگی بدحجابان را ناامن کند"

واکنش‌ها به سخنان جنجالی دو امام جمعه درباره حجاب| نگرانی درباره امنیت زنان

امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات از حجت الاسلام طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان درباره اظهارات او پیرامون لزوم «ناامن» شدن جامعه برای بدحجابان نوشته است: منظور امام‌جمعه اصفهان از ناامنی چیست و صراحتا اعلام کنند مشمول اسیدپاشی نیست.
آفتاب‌‌نیوز :

سید‌ یوسف طباطبایی‌نژاد، امام ‌جمعه اصفهان در دیدار جانشین معاونت اطلاعات و امنیت ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده انتظامی استان اصفهان جدیت و قاطعیت در برابر قانون‌شکنان را از الزامات حکومت کردن برشمرد و اظهار داشت: باید با متجاوزان به حقوق مردم برابر با حکم خداوند برخورد کرد و جلوی کسانی که ترسی از قانون‌شکنی ندارند را گرفت.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ امام ‌جمعه اصفهان به کشف حجاب و هنجارشکنی برخی از افراد اشاره کرد و گفت: باید فضای جامعه را برای این عده که تعداد آنها هم کم است ناامن کرد و نباید اجازه داد به راحتی در خیابان ها و پارک ها هنجارشکنی کنند.(جزئیات بیشتر)

واکنش‌ها به سخنان جنجالی دو امام جمعه درباره حجاب

امام جمعه اصفهان چند سال پیش نیز گفته بود: مسئله حجاب دیگر از حد تذکر گذشته است و برای مقابله با بدحجابی باید چوب ‌تر را بالا برد و از نیروی قهریه استفاده کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نیز در اظهاراتی مشابه گفت: بدحجابی یک ویروس خطرناک است و باید ناجا زندگی بدحجابان را نا امن کند.

حجت‌الاسلام یعقوبی در خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان با اشاره به وظایف نیروی انتظامی در سطح جامه اذعان داشت: نیروهای انتظامی همواره با دیده بانی دقیق اوضاع را رصد می‌کنند‌ نیروهای انتظامی می‌بایست هم امنیت سطح جامعه را مستمر کرده وهم زندگی آشوبگرانی که نیت شوم در اذهان خود دارند را ناامن کنند.  مبادا ویروس کرونا ما را از سایر ویروس‌ها غافل کند. نیروهای انتظامی زندگی بدحجابان را ناامن کنند چرا که آنها در صدد این هستند که جامعه دینی ما را ناامن کنند. ما نمی توانیم در برابر این گونه مسائل کنار بیاییم و در مقابل جریان‌های فسادزا حساس نباشیم.

امام جمعه بجنورد بی‌حجابی در سطح جامعه را دهن کمی به شهدا و آرمان‌های شهدا دانست و بیان داشت: علاوه بر ورود پلیس و قوه قضاییه به امر مقابله با بی‌حجابی، مردم هم باید به این امر ورود پیدا کنند و آمر به معروف و ناهی از منکر باشند لذا باید در برابر ویروس های غیرکرونایی نیز حساس باشیم.

اظهارات امام جمعه اصفهان و نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی درباره حجاب و مقابله با بدحجابی واکنش‌هایی را در پی داشته است.

امام ‌جمعه اصفهان اعلام کند منظورش اسیدپاشی نیست

امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات از حجت الاسلام طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان درباره اظهارات او پیرامون لزوم «ناامن» شدن جامعه برای بدحجابان نوشته است: منظور امام‌جمعه اصفهان از ناامنی چیست و صراحتا اعلام کنند مشمول اسیدپاشی نیست.

واکنش‌ها به سخنان جنجالی دو امام جمعه درباره حجاب

در پاییز سال ۱۳۹۳ چهار زن جوان در اصفهان هدف حمله با اسید قرار گرفتند. پرونده قربانیان اسیدپاشی اصفهان سرانجام شفاف و مشخصی نداشت. این پرونده بدون شناسایی و محاکمه و مجازات عاملان اسیدپاشی‌ها، مختومه اعلام شد. در آن زمان نیز انتقادهایی از برخی اظهارات امام جمعه اصفهان مطرح شده بود.

دست از این گفتار و رفتار بردارید آقای امام جمعه!

آذر منصوری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در واکنش به اظهارات امام جمعه اصفهان نوشته است: ندا، سهیلا، مریم و مرضیه و ... هیچ وقت لحظه لحظه‌های پاییز سال ۹۴ را از یاد نمی‌برند. آن‌ها مانند هر روز مشغول رفت و آمد در خیابان های شهر اصفهان بودند و ناگهان مورد حمله اسیدپاشان قرار گرفتند. اسیدپاش ناگهان ظرفی از اسید بر بدن‌ها و صورت‌ آنها ریخت و فرار کرد. تعداد دخترانی که قربانی اسیدپاشان اصفهانی شدند در بعضی منابع تا ۱۲ نفر هم اعلام شده بود و در نهایت همه آنها موضوع را رسانه‌ای نکردند، اما همان چند نفر باعث شدند که موضوع با پیگیری‌های زنان مجلس دهم تا تعیین اشد مجازات برای اسیدپاشان پیش برود. هر چند پرونده آنها در سال ۹۷ به گونه‌ای که انتظار نمی‌رفت مختومه شد و هیچ وقت اسیدپاش یا اسیدپاشان اصفهانی شناسایی و مجازات نشدند!!

واکنش‌ها به سخنان جنجالی دو امام جمعه درباره حجاب

قربانیان اسیدپاشی اصفهان

اما این روایت تلخ از کجا آغاز شد؟ موضوع پوشش زنان و مناقشه‌ای که بر سر آن وجود دارد و روزبروز ابعاد وسیع‌تری به خود می‌گیرد، در سال ۹۴ به موضوع سخنان امام جمعه اصفهان در یکی از خطبه‌های نماز جمعه تبدیل شد و او استقاده از چوب تر به تعبیر خودشان، برای تنبیه بدحجابان استفاده کرده بود. در همان مقطع نیز عده‌ای هشدار دادند که این نوع موضع‌گیری از تریبون نماز جمعه ممکن است فضا را برای زنان این شهر ناامن کنند و عده‌ای در خود احساس تکلیف کنند و هر جا تشخیص بدهند که نیروی انتظامی از عهده این کار بر نمی‌آید و چوب ترش اثر ندارد، با روش خود چوب‌های ترشان را بالا ببرند و زنان بدحجاب را طوری بترسانند و ادب کنند که بساط بدحجابی برای همیشه از این شهر و این استان برچیده شود. به فاصله کمی از این سخنرانی فاجعه تلخ اسیدپاشی‌های زنجیره‌ای در شهر اصفهان شروع شد که بعدها روشن شد این حملات اسیدی ریشه خانوادگی نیز نداشته است. به رغم اعتراضات وسیع هیچیک از عاملان حملات اسیدی اصفهان شناسایی نشدند و در نهایت سال ۹۷ نیز اعلام کردند که رسیدگی به این پرونده خاتمه پیدا کرده است.

منصوری افزود" در طول این سالها با اینکه بعضی از این زنان خود به نمادی برای مقابله با خشونت علیه زنان تبدیل شده‌اند، اما خود این مبارزه می‌تواند و باید تصویر روشنی از آسیبهای روحی و جسمی آنها به خود و جامعه باشد. اینکه در طول این سالها با وجود این رنج مداوم لایحه منع خشونت و تامین امنیت زنان هنوز به سرانجامی نرسیده است نیز از معماهایی است که پاسخی برای آن ارائه نمی‌شود. اینکه امام جمعه اصفهان بدون توجه به ابعاد مناقشه‌ای که بر سر پوشش زنان ایران بالا گرفته است، مجددا از ناامن کردن فضا برای به تعبیر خودشان بدحجابان استفاده می‌کند و برای توجیه گفته می‌شود که لابد نیروی انتظامی که بزرگترین و اصلی‌ترین مأموریتش حفاظت از جان انسانها و تامین امنیت شهروندان است، باید این مأموریت را به انجام برساند، ناگفته پیداست که به چه نتایجی ختم خواهد شد.

این فعال زنان نوشته است: کاش این امام جمعه و امام جمعه‌های دیگر و دیگرانی که همچنان در فکر چوب ترند، لااقل گزارش مرکز پژوهش های مجلس را در ارتباط با عملکرد جمهوری اسلامی در ارتباط با پوشش زنان ایران (حجاب اجباری) بخوانند و بپذیرند که این چوب تری که به تصور خودشان می‌تواند بساط بدحجابی زنان ایران را جمع کند، نه تنها نتیجه مورد نظر آنها را تامین نخواهد کرد، بلکه بر مناقشات، خشونت‌ها و تقابل‌ها و شکاف‌های جامعه امروز ایران دامن خواهد زد و طبیعی است بهترین دستمایه برای کسانی است که در جستجوی اهرم فشار جدیدی علیه ایران هستند. بارها گفته‌ام و باز هم می‌گویم؛ راهی جز ترویج اسلام رحمانی در گفتار و عمل باقی نمی‌ماند و اولین گام پذیرش حق انتخاب پوشش برای نیمی از جمعیت کشور است. نتیجه همه راه‌های طی شده در این سالها که ناقض این حق بوده، چیزی جز شکاف و بی‌اعتمادی بین حاکمیت و مردم و نیز دین گریزی به دنبال نداشته است.(گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس را بخوانید.) تا دیر نشده دست از این گفتار و رفتار بردارید آقای امام جمعه.

واکنش یک حقوقدان

کامبیز نوروزی، حقوقدان در گفت و گو با جماران گفت: حکومت ها بایستی مراقب امنیت جامعه باشند و برقراری نظم و امنیت اولین و مهم ترین وظیفه هر حکومتی است. مقصود من نیز از به کار بردن اصطلاح «حکومت»، تمامی دستگاه ها و افرادی است که بر مسند قدرت رسمی قرار دارند و سخن و عمل آنها در جامعه اثرگذار است. اینکه برخی بگویند نیروی انتظامی باید برای بدحجاب ها ایجاد ناامنی کند، به چه معنا است؟ ما قوانینی در کشور داریم که بر اساس آنها حدود وظایف دستگاه ها مشخص شده و علاوه بر آن حقوق اساسی اشخاص نیز معین شده است. این تعبیر از نظر حقوقی معنای روشنی ندارد و می تواند خطرناک باشد. نیروی انتظامی وظایف مشخصی دارد و طبیعتا مجاز نیست خارج از حدود اختیارات و وظایف خود عملی انجام دهد.

این حقوقدان ادامه داد: این حرف که نیروی انتظامی باید برای بدحجاب ها ناامنی ایجاد کند، اگر تعیین تکلیف برای نیروی انتظامی است که وظایف آن را قانون و رده های فرماندهی نیروی انتظامی مشخص می کنند و اگر یک توصیه بوده، انتظار این است که آقایان به انواع و اقسام مشکلات اقتصادی، حقوقی، فرهنگی و اخلاقی نیز همین قدر توجه داشته باشند. بسیار خوب است که صاحبان تریبون به فقری هم که گریبان مردم را گرفته و فسادی که برخی دستگاه های حکومتی را آلوده کرده و رواج دروغ و پرخاشگری در جامعه نیز نیم نگاهی داشته باشند.

وی بیان کرد: این موارد نیز قانونا و شرعا بسیار بزرگ هستند و بخشی از آنها نیز جزو گناهان کبیره است. جای تعجب دارد که افرادی که باید مردم را به سمت راستکاری و درستکاری هدایت کنند، نسبت به این گونه مسائل چشم فرو می بندند و مسائلی را مطرح می کنند که شاید در حال حاضر محل بحث و گفت و گوی زیاد است.

نوروزی گفت: آقایان ائمه جمعه بر اساس نگاهی که به مسائل اجتماعی دارند، نکاتی را مطرح می کنند. آنها بر اساس احساس مسئولیت شرعی، مواضعی را اتخاذ و در خطبه های نمازجمعه بیان می کنند. اما بسیار شایسته است که نسبت به مسائل دیگری که مردم را رنج می دهد و باعث مشکلات عدیده در کشور شده است نیز توجه ای خاص داشته باشند. امروز پرونده های فسادی که در دادگستری ها مطرح شده اند، موضوعات کوچکی نیستند که بتوان در قبال آنها اغماض کرد. مشکلات عدیده اقتصادی مردم مسائل ناچیزی نیستند. هدایت مدیران به سمت درستکاری و پرهیز دادن ساختار قدرت از پرخاشگری مسائلی نیست که بتوان به راحتی از آنها چشم پوشید. جامعه ما مبتلا به خشونت شده است. طبق آمار مرکز آمار در 5 ماهه امسال چیزی حدود 270 هزار فقره مراجعه به پزشکی قانونی به دلیل نزاع داشتیم. که این آمار چیزی حدود 15 درصد بیش از سال 98است. این جامعه نیازمند آرامش است. نیازمند آن است که روحش از پرخاش ها در امان بماند. منتها به این مسأله در سطح مدیریت کلان کشور کمتر توجهی صورت می گیرد.

واکنش دو عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

در همین زمینه آیت‌الله سیدمحمد غروی نیز گفت: بی بند و باری در جامعه ناامنی می آورد و باید با آنها برخورد قانونی صورت بگیرد. طبیعتا کسانی که مأمور اجرای قانون هستند نباید بی بند و باری را تحمل کنند و باید ورود پیدا کنند و برخورد جدی داشته باشند. چون بی بند و باری فضای زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی را تهدید می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به انتشار برخی مطالب در فضای مجازی، تأکید کرد: منظور این نیست که افراد بی حساب و کتاب ورود کنند و برخوردهای شخصی با این مسأله داشته باشند. بلکه منظور این است که توسط ضابطین و کسانی که باید امنیت اجتماعی را حفظ کنند، فضایی ایجاد شود تا زمینه ای برای ایجاد ایمنی اخلاقی در جامعه باشد.

وی اظهار داشت: اصل بی بند و باری که امنیت جامعه، خانواده و جوانان را مورد خطر قرار می دهد، چیزی نیست که کسی از آن حمایت کند. در هر جایی و هر نظامی، به خصوص نظام اسلامی ما، این موضوع بد است. اگر امر به معروف زبانی خوبی داشته باشیم و درست و همه جانبه برخورد کنیم و رفتار آنها مورد پسند جامعه نباشد، این طور برخورد نمی کنند. ولی اگر افراد بخواهند برخورد فیزیکی داشته باشند، فراتر از تذکر زبانی، نمی تواند این جور باشد.  مرتبه بعد این است که مسئولین انتظامی وظیفه دارند با بی بند و باری ها برخورد کنند. آنها هم باید برخورد معقول و قانونی خودشان را داشته باشند تا فضا برای کسانی که می خواهند بی بند و باری ایجاد کنند، ایمن نباشد.

آیت الله علی اکبر مسعودی خمینی نیز در این خصوص گفت: وظیفه همه امر به معروف و نهی از منکر با زبان خوب، امروزی، انسانی و اسلامی است. اگر بخواهیم برخورد تندی داشته باشیم، عکس العمل دارد و بدتر می شود. بزرگان و علما در سخنرانی هایشان اعلام کنند که حجاب برای خود شما خوب است. یعنی ما باید امنیت ایجاد کنیم و مواظب جوانان باشیم. این آقایان خودشان باید بگویند منظور از ناامن کردن چیست و چه کار باید بکنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: ما باید وظیفه خودمان را انجام بدهیم. وظیفه ما این نیست که پرخاشگری کنیم و یا بدگویی داشته باشیم. باید اعلام کنیم اسلام این جور می خواهد و نتیجه اش این است. به هیچ وجه برخورد بد نتیجه نخواهد داد.

توضیح دفتر امام جمعه اصفهان

دفتر آیت‌الله طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان در واکنش به انتقادات از اظهارات وی در رابطه با برخورد با بی‌حجابی که خبرساز شده بود توضیحاتی ارائه کرد.

براساس گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، متن این اطلاعیه بدین شرح است: «با توجه به برداشت نادرست از صحبت‌های آیت الله طباطبایی‌نژاد در دیدار با سردار میراحمدی جانشین معاونت اطلاعات و امنیت ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده انتظامی استان اصفهان نکاتی لازم به توضیح و روشنگری است؛

در این دیدار که در آستانه هفته نیروی انتظامی و گرامیداشت حافظان امنیت به انجام رسید؛ در خلال گزارشات امنیتی مرتبط با گروه‌های معاند و موارد عدم التزام اخلاقی و شکایات متعدد نسبت به تجاوز به حقوق شهروندی؛ به موردی ویژه در رفتار برخی از گروه‌های سازمان‌یافته و هنجارشکن در اصفهان اشاره شد که این امر نگرانی از بر هم زدن نظم عمومی جامعه توسط عده‌ای اندک در شرایط بهداشتی کنونی را مترتب ساخته بود که آن مورد خاص واکنش آیت‌الله طباطبایی‌نژاد را به دنبال داشت که خطاب به مقامات قضایی و امنیتی، از جمله فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان توقع مردم از پیگیری این موضع و کنترل آن بیان گردید؛ زیرا طبق قانون وظیفه نیروی انتظامی به عنوان ضابط قضایی، ایجاد امنیت در ابعاد مختلف در سطح جامعه و برای عموم مردم است به شکلی که قانون شکنان به راحتی نتوانند اقدام به هنجارشکنی در انظار عمومی نمایند! اما حال آنکه برداشت غلط از این مصداق و ایجاد ذهنیت ناصواب برخی از رسانه‌ها باعث شد تا با تقطیع صحبت‌های مذکور، دروغ‌پردازی و القای مطالب خودساخته، افکار عمومی را از موضوعات و مشکلات اصلی کشور منحرف نمایند؛ بدینوسیله دفتر نماینده ولی فقیه در استان اصفهان به عنوان مرجع اصلی اخبار و انتشار نظرات ایشان، نسبت به این موضوع توضیحات مقتضی را ارائه نمود.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵۷
جعفرقلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
5
191
فرافکنی
بهترین روش در اوج مشکلات مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
این همه تاکید بر روی حجاب برای چیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
چرا ملت را به جان هم می اندازید
چرا چادری مانتویی با حجاب بی حجاب جدا می کنید
چرا نمیگذارید مردم با آرمش در کنار هم زندگی کنند و به عقاید هم احترام بگذارند
به خود خدا قسم نه بهشت اجباریه نه جهنم
اصلا خود خدا هم راضی نیست
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
بترسید از روزی که امنیت برای هیچکس نباشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
اونی ک میگه بهشت اجباری نیست بد حجابی یه عده بقیه رو به گناه و جهنم میکشونه
هموطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
7
210
نمیشه درمورداختلاس وبدبختی فراگیر مردم فتوا بدی اصلا حجاب روتعریف کن.... کشور لبنان وسوریه وعراق مگه مسلمان نیستند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
فتوا داده؟
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
4
198
اگه هنوز متهمان اسید پاشی رو پیدا نکردید آدرسش مشخصه..البته فرافکنی هماهنگ شده هم باید در نظر گرفت...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
امان از تهمت و بی منطقی نظردهندگان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
شما پیدا کردی آفرین
ناشناس
|
Spain
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
12
61
هرکسی رو توی قبر خودش می خوابانند شما و امثال شما لازم نیست نقش قاضی و مأمور جهنم رو بازی کنید بقول امام راحل بترسید از روزی که مردم به ذات و باطن شما پی ببرند آنوقت است که نه از تاک نشان است و نه از تاکستان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
3
80
منم یه جمله از طرف مردم میگم:
"همه نیروهای انتظامی و امنیتی باید زندگی اختلاسگران در هر پست و مقامی که هستند را ناامن کنند"
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
قربون دهنت زندگی دزدهای بیت المال را نا امن کنیدکه روح وروان مارو نابودکردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
2
82
قربانیان اسید پاشی از این آقای معلوم الحال شکایت کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
3
70
اينها بجز اين كار ديگري بلد نيستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
2
89
ما ملت ايران در گذشته يك گناه بزرگ مرتكب شده ايم كه به اين بلا دچار شده ايم
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
3
76
این مردم را یک بمب بیاندازید و از این زندگی نکبت دار راحت کنید
متهمان اسید پاشی را سربازان گمنام امام زمان پیدا نمی کنند. چرا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
3
70
الان مشکل مردم اینه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
استاد چیزهارو با هم قاطی نکن
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
مشکل مردومو نمیبینی...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
2
75
خوبه اینقدر به فکر اینا چیزا هستید به فکر نون و اب مردم هم باشید
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
1
53
اطراف کشورمان بلوا بپاست وبه کجا میرویم!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
71
15
آقای ناظمی! اگر ناامن کنندگان کشور در۸۸ شهرها را ناامن نکنند قطعا کسانی که حجاب شرعی و قانونی را مطالبه می کنند خواهان آرامش روانی جامعه اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
69
16
اگر اخلاق زن در خانواده اصلاح گردد بسیاری از مشکلات جامعه حل میشود
پاسخ ها
مهرداد
| United States of America |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
اشتباه می کنید. زن باید آشپزیش خوب باشد، اخلاقش درست می شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
8
96
خدایا کی ما از دست اینا راحت میشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
105
10
درسته. هرکسی که امنیت روان و ایمان انسان ها را با عمل خلاف شرع و قانون بی حجابی نشانه می رود نباید در امان باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
حتما تو یکی از ان اسید پاش ها هستی .از سخنانت پیداست
علی تهرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
53
10
ناامنی ناامنی هست.وقتی ناامنی ایجاد بشه مطمئن باشیم تروخشک با هم میسوزه.
با تمام این وضعیت بد اقتصادی خدارا شکر امنیت داریم.
ایکاش کمی قبل از هر صحبتی بیندیشیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
6
99
اینها از داعش هم خطرناک ترند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
واقعا
ناشناس
|
France
|
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
5
72
ایا مسئله حجابست یا ترساندن مردم
اسمر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
3
88
لابدبرخی اسیدپاشان به عنوان نوعی آتش به اختیارمحسوب میشوند؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
1
53
اون مرد تو تصویر هم بد حجاب بوده؟
سهراب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
63
خوب بود امام جمعه اصفهان در مورد برخورد با شرکت های خودروساز که علنا کم فروشی، گران فروشی و تقلب می کنند هم جملاتی بیان می فرمودند، چون تا جاییکه سواد من اجازه میده آیات در مورد کم فروشی و تقلب بیشتر از آیات مرتبط با حجاب هست. یا در مورد گران شدن اقلام مهم و مورد مصرف مردم. هفته گذشته خبر یکی از شبکه های داخلی را گوش میکردم که گفت شورای عالی اقتصاد دیشب در مورد تخم مرغ جلسه داشت. همون موقع به این فکر می کردم که کشوری که جاسه شورای عالی اقتصادش در مورد تخم مرغ و کره و ... باشه باید ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
2
80
حجاب را علم میکنند تا دلار را به حاشیه ببرند
خانم ع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
131
14
سلام ضمن تشکر از امام‌جمعه اصفهان بابت این فرمایششون،واقعا امثال این افراد بی حجاب فضای جامعه رو برا امثال ما محجبه ها با بی حجابی و هنجارشکنی ناامن کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
این اسید پاشی ها بینایی و تنفس این افراد رو گاهی تا 100% از بین برده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
وقتی فضا جامعه نا امن بشه برای همه ناامن میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
واقعا تشکر میکنی؟!!!!!!
زن هستی؟ مادر هستی؟میتونی خودتو یه لحظه جای سهیلا و مرضیه یا مادراشون بذاری؟
وااااااای خداااااا پناه بر خودت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
شما ک زن هستی مادر هستی دوست داری شوهرت بهت خیانت کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
5
50
خانمی که از تشکر کرده جمود فکری تا کجارفته.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
3
44
دوباره میخوان اسید پاشی کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
55
12
جلوی رفتارها و گناهان زشت و بد بزرگ تر رو بگیرید نباید راحت باشند
حجاب قانون شرع و قانونم مدنی کشور ما هست عقل هم حکم می کنه اینطور باشه هر کسی عمدا بی حجابی می کنه باید جلوش رو بگیرند با روش مناسب و منطقی
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
5
45
خواهشا فریب نخورید
این هم یه پروژه است برای شکاف اجتماعی بین مردم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
69
6
لطفا فرافکنی نفرمایید. صحبت از یکی از مسلمات قرانی ودینی بنام حجاب است. اگر به قوانین اسلام پایبند نیستید رک اعلام کنید ولی فرافکنی نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
خیلی ها دیگر پایند نیستند می خواهید مثل دوران رنسانس گردن بزنید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
متاسفانه ايشون كد حمله ي فيزيكي رو به نواميس مردم داده است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
1
13
حتما نا امني دو طرفه خواهد بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
9
9
چون که ایشون درمورد حجاب صحبت کردند دلیل میشه درمورد مسایل اقتصادی سکوت کردند؟ چه قضاوت مغرضانه ای.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
3
26
فقر و فلاکت مردم را میکشد کرونا هم قتل عام میکند فکر بهتری از ناامن کردن زندگی برای مردم به ذهنت نرسید؟ چطوره حیابانها راهم مین گذاری کنیم ؟
سمیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
2
17
جباریت در حجاب عاقبت به خیر نیست .
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
2
16
بابا اینها که اسمشون روشون هست دیگه. بهشون میگن امام جمعه. یعنی فقط روزای جمعه که همه جا تعطیل هست مردمم میخوان استراحت کنن اینا کار میکنن . امام جمعه یعنی مثل روز جمعه همه چیزشون تعطیله کارو تفکرو .... کلا تعطیل
اشکان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
30
4
باید قانون شرع در جامعه اسلامی حکمفرما شود نباید به عده ایی شهوت ران و هوس ران اجازه خود نمایی داد حجاب دستور مقدس شرع است که بر زنان واجب شده است باید با کسانی که منکر ان هستند و بی حجابی را ترویج می کنند بر خورد کرد باید فضا برای بی حجاب ها نامن شود همان طور که برای اشرار ناامن می شود
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
20
2
به نظر یک عاقل حرف حقی بود که باید زده می شد چونکه جدا از مسائل شرعی و مذهبی،بدحجابی باعث ناامنیتی و رواج فساد اخلاقی و انحراف جوانان و ... برای همه ما مردم شده،ولی متاسفانه اگر به کسی اینو بگی میگه در این اوضاع اقتصادی حال و ... اولویت این نیست.چه ربطی به اوضاع اقتصادی داره؟؟؟؟؟؟؟
مهسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
1
23
من خودم خیلی حجاب را رعایت میکنم بد حجاب را هم خواهر خودم میدانم و کاملا احترام میگذارم .....این جمله سردار دلها حاج قاسم را به یاد داشته باشید که میگفت با حجاب و بدحجاب هر دو فرزند ما هستند هر دو فرزند ایران هستند از آن ما هستند حالا شما میخواهید چنین روش را در پی بگیرید این است ادامه راه شهدا؟....کدام پدری هست که امنیت دختر باحجابش را بخواهد و بی امنی دختر کم حجاب را
کمک به هدایت و فرهنگ سازی کنید نه........
پاسخ ها
سید محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
باسلام انسان مگه سیب زمینی است که بی رگ به هر آشی بسازد انسان یک انتخاب دارد یا با خدا یا با شیطان اگر با هردو باشد منافق است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین