کد خبر: ۶۷۴۲۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۸

آذربایجان یک منطقه را از ارمنستان پس گرفت

مقامات جمهوری آذربایجان مدعی شدند که نیروهای این کشور یک منطقه مسکونی در شمال شرق قره‌باغ را از نیروهای ارمنستان پس گرفته‌اند.
آذربایجان یک منطقه را از ارمنستان پس گرفت
آفتاب‌‌نیوز :

«الهام علی‌اف»، رئیس جمهور آذربایجان این خبر را در صفحه توییتر خود اعلام کرد و نوشت: «امروز ارتش آذربایجان، پرچم آذربایجان را در "ماداگیزه" (ماداگیس) به اهتزاز درآورد. ماداگیزه متعلق به ماست».

خبرگزاری آذرتاگ نیز نوشت که رئیس جمهور آذربایجان، به همین مناسبت، به «حکمت حسن‌اف»، وزیر دفاع و نیروهای این کشور تبریک گفته است.

آذربایجان یک منطقه را از ارمنستان پس گرفت

ماداگیزه در شمال شرق قره‌باغ کوهستانی قرار دارد. هنوز مقامات ارمنستان به این خبر واکنشی نشان نداده‌اند.

درگیری نظامی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره‌باغ کوهستانی وارد ششمین روز خود شده و دو طرف طی این مدت، یکدیگر را به آغاز درگیری متهم کرده‌اند و بر اثر این درگیری ده‌ها نفر از دو طرف کشته یا زخمی شده‌اند.

در همین ارتباط، «حکمت‌ حاجی‌اف»، مشاور رئیس جمهور آذربایجان طی نشست خبری جمعه‌شب ارمنستان را به جذب و انتقال «شبه‌نظامیان مزدور» به ویژه ارمنی‌های ساکن سوریه، لبنان و روسیه به قره‌باغ برای مقابله با ارتش آذربایجان متهم کرد.

دو طرف درگیر طی این هفته یکدیگر را به انتقال نیروهای خارج به مناطق درگیر متهم کرده‌اند. حاجی‌اف در گفت‌گو با شبکه الجزیره قطر با استناد به حرف‌های دیروز رئیس‌جمهور ارمنستان گفت که ایروان خود به مسئله اذعان کرده است.

رئیس جمهور ارمنستان دیروز گفته بود که انتقال نیرو به ارمنستان و از آنجا به قره‌باغ کوهستانی مسئله عادی است.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی و بخش‌هایی از اراضی آذربایجان توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

وزارت خارجه ایران از ابتدای درگیری، دو طرف را به توقف سریع تنش و درگیری دعوت کرده و خواهان گفت‌وگوی طرف‌های متخاصم شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
0
هر دو جمهوری استقلال یافته باید به ایران برگردانده شوند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین