کد خبر: ۶۷۴۲۸۲
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲

هشدار هواشناسی نسبت به وقوع نخستین سیل پاییزی در گلستان

داده‌های سازمان هواشناسی حاکیست که با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی از فردا یکشنبه در خطه شمالی ایران؛ کاهش ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دما، وقوع بارندگی شدید، افزایش دبی رودخانه‌ها و جاری شدن سیل در استان گلستان محتمل است.
هشدار هواشناسی نسبت به وقوع نخستین سیل پاییزی در گلستان
آفتاب‌‌نیوز :

مدیرکل هواشناسی گلستان با تایید این داده‌ها اظهار داشت: رعدوبرق، مه گرفتگی، وزش شدید و موقتی باد از دیگر نتایج فعالیت چهار روزه سامانه جوی جدید در استان است.

نوربخش داداشی شنبه شب در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به شرایط ناپایدار پیش رو سازمان هواشناسی از دستگاههای مدیریت بحران، هلال احمر و دیگر سازمان های خدمت رسان استان گلستان خواست که در حالت آماده باش قرار گیرند.

مدیرکل هواشناسی به مردم گلستان هم توصیه کرد: با توجه به شدت بارندگی در مناطق مختلف استان و بالا آمدن آب رودخانه ها، آبگرفتگی معابر عمومی و وقوع پدیده مه از تردد غیر ضرور بویژه در جاده‌های کوهستانی خودداری کنند همچنین ضرورت دارد گروههای کوهنوردی برنامه‌های خود را متوقف کنند.

داداشی گفت: فردا /یکشنبه/ سرعت وزش باد در دریای خزر بین ۳۰ تا ۵۰ کیلومتر پیش بینی می‌شود بر این اساس ارتفاع موج به ۱.۷ متر خواهد رسید.

وی تصریح کرد: از این روی شرایط دریای خزر برای فعالیت های مختلف حتی کارهای فنی، ماهی گیری و صیادی خطرناک است.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین