کد خبر: ۶۷۴۴۹۶
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۶

روسیه: تحرک ناوشکن انگیس در دریای سیاه را زیر نظر داریم

وزارت دفاع روسیه از رصد تردد کشتی جنگی انگلیس که به تازگی وارد دریای سیاه شده، خبر داد.
روسیه: تحرک ناوشکن انگیس در دریای سیاه را زیر نظر داریم
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت دفاع روسیه یکشنبه شب به وقت تهران اعلام کرد که در حال رصد تحرک کشتی جنگی انگلیس در «دریای سیاه» است.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» به دنبال وارد شدن ناو جنگی «اچ ام اس دراگون» انگلیس به دریای سیاه، وزارت دفاع روسیه یک بیانیه صادر کرد.در این بیانیه آمده است: «ناوگان دریای سیاه روسیه رصد فعالیت‌های ناوشکن دراگون که روز چهارم اکتبر (یکشنبه 13 مهر) وار دریای سیاه شد را زیر نظر گرفته‌است.»

بر اساس این گزارش، استفاده از دریای سیاه توسط کشورهای غیر همسایه تحت «کنوانسیون مونترو» در سال 1936 محدود شده و کشتی های جنگی خارجی اجازه ندارند بیش از 21 روز در دریای سیاه بمانند. بیش از 9 کشتی جنگی خارجی با وزن کل 15000 تن نیز مجاز به حضور همزمان در دریای سیاه نیستند.

وزارت دفاع روسیه چندی قبل از برگزاری رزمایش بزرگ در دریای سیاه خبر داد.به گفته وزارت دفاع روسیه، ۲۰ کشتی جنگی به همراهی بالگردها و هواپیماهای نظامی ناوگان دریای سیاه این کشور در این رزمایش شرکت کردند.نیروهای مسلح روسیه در این رزمایش، نبرد دریایی و عملیات‌های پدافند هوایی و جنگال را تمرین کردند.

ناوگان دریای سیاه نیروی دریایی روسیه بارها اعلام کرده که در حال پایش تحرکات کشتی‌های آمریکایی و دیگر اعضای «پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) در منطقه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین