کد خبر: ۶۷۴۵۹۲
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
تبلیغات

مراحل ثبت شرکت و ثبت برند کم هزینه و فوری

در حال حاضر شاهد هستیم، ثبت شرکت و ثبت برند به صورت کاملاً تخصصی، با کمترین هزینه و در سریع‌ترین زمان ممکن، برای تمامی متقاضیان انجام می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :

در گذشته پروسه ثبت شرکت، علاوه بر صرف هزینه‌های گزاف، نیازمند طی کردن فرایند اداری زمان‌بری بود و ثبت شرکت و همچنین ثبت برند، با مشکلات عدیده‌ای مواجه بود.

بنابر اعلام مؤسسه نیک پارس، از طرفی با تخصصی شدن شرکت‌ها و تنوع فعالیت‌های مؤسسات و شرکت‌های دولتی و خصوصی، برای سر و سامان دادن و نظارت بیشتر بر فعالیت‌های شرکت‌ها، لزوم قانونی کردن فعالیت شرکت‌ها به صورت تخصصی احساس می‌شد؛ از این‌رو قوانین و مقررات خاصی برای ثبت شرکت و ثبت برند تدوین و به مرحله اجرا درآمد. به تدریج و با گذشت زمان، بسیاری از ایرادات و اشکالات موجود در فرایند ثبت شرکت‌ها برطرف شد و با ورود آی‌تی و آی‌سی‌تی، کلیه فرایند‌های ثبت شرکت‌ها امروزه به شکل اینترنتی و در مدت زمان کوتاه و با صرف هزینه‌ای اندک صورت می‌گیرد. چنانچه در حال حاضر شاهد هستیم، ثبت شرکت و ثبت برند به صورت کاملاً تخصصی، با کمترین هزینه و در سریع‌ترین زمان ممکن، برای تمامی متقاضیان انجام می‌شود.

مراحل ثبت شرکت و ثبت برند کم هزینه و فوری

به گزارش ایسنا، در این مطلب با توجه به اهمیت عنوان موضوع، ثبت شرکت و ثبت برند به صورت کاملاً تخصصی با کمترین هزینه، قصد داریم به عناوین مهم و کاربردی که مرتبط با موضوع ثبت شرکت و ثبت برند می‌باشد، به ترتیب زیر تشریح کنیم:

مدارک لازم برای ثبت شرکت
مراحل ثبت برند
مدارک لازم برای ثبت برند
اخذ رتبه
رتبه‌بندی

مراحل ثبت شرکت

برای ثبت شرکت، لازم است اشخاص حقیقی و حقوقی با مراجعه به سامانه ساجات، درخواست ثبت شرکت خود را ارائه کنند. با رشد فناوری اطلاعات و امکان ثبت شرکت‌ها از طریق سامانه، علاوه بر کاهش زمان، هزینه‌های ثبت نیز به‌طور چشم‌گیری کاهش می‌یابد. ازاین‌رو برای ثبت شرکت، نیازی به حضور متقاضیان نخواهد بود و با ارائه درخواست و بارگذاری مدارک لازم، می‌توان به راحتی فرآیند ثبت شرکت را به انجام رساند. مراحل ثبت شرکت با توجه به قالب ثبتی شرکت‌ها صورت می‌گیرد؛ اما به‌طورکلی مراحل ثبت شرکت دارای مشترکاتی است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

مرجع ثبت شرکت، اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری است؛ که دارای قوانین و آئین‌نامه‌هایی قانونی برای ثبت شرکت‌ها می‌باشد. مراحل ثبت شرکت با تعیین موضوع و هدف اصلی شرکت آغاز می‌شود. تعیین موضوع فعالیت باید در چارچوب قانونی صورت گیرد. برخی از موضوعات برای فعالیت، نیازمند اخذ مجوز می‌باشند. در مرحله بعدی، نیازمند تعیین قالبی برای ثبت شرکت هستیم. قالب ثبت شرکت در ایران می‌تواند در قالب‌های متنوعی نظیر، ثبت شرکت در قالب سهامی خاص، سهامی عام، مختلط سهامی، مختلط غیر سهامی، مسئولیت محدود، تعاونی، تضامنی و یا نسبی باشد. مراحل ثبت شرکت، در ادامه با تعیین و تأمین سرمایه اولیه شرکت، سهام و مسئولیت اعضا، تعیین مدت فعالیت، تهیه و تکمیل مدارک و تسلیم مدارک به اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات تجاری انجام می‌گیرد.

مدارک لازم برای ثبت شرکت

مدارک لازم برای ثبت شرکت نیز با توجه به قالب هر کدام از شرکت‌ها، باید تهیه و تنظیم گردد، این مدارک با توجه به قالب ثبت شرکت عبارت‌اند از:

مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی عام

تهیه دو برگ از اظهارنامه، اساس‌نامه و صورت‌جلسه مجمع عمومی مؤسسین شرکت و صورت‌جلسه هیأت‌مدیره

درج آگهی پذیره‌نویسی در روزنامه‌های رسمی و کثیرالانتشار

مدارک شناسایی هیأت مدیره

ارائه فیش واریزی نقدی ۳۵ درصد از سرمایه اولیه شرکت

مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص

تهیه دو برگ از اظهارنامه، اساس‌نامه و صورت‌جلسه مجمع عمومی مؤسسین شرکت و صورت‌جلسه هیأت مدیره

مدارک شناسایی سهامداران و بازرسان شرکت

ارائه فیش واریزی نقدی ۳۵ درصد از سرمایه اولیه شرکت

مدارک لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود

تهیه دو برگ از تقاضانامه شرکت، اساس‌نامه و صورت‌جلسه مجمع عمومی مؤسسین شرکت و صورت‌جلسه هیأت مدیره شرکت با مسئولیت محدود

مدارک شناسایی شرکا

مدارک لازم برای ثبت شرکت نسبی

تهیه دو برگ از تقاضانامه، اساس‌نامه، شرکت نامه و صورت‌جلسه مجمع عمومی مؤسسین شرکت و صورت‌جلسه هیأت مدیره شرکت نسبی

مدارک شناسایی اعضای هیئت‌مدیره، شرکا و هیأت نظارت

مدارک لازم برای ثبت شرکت تضامنی

تهیه دو برگ از تقاضانامه، اساس‌نامه و شرکت نامه شرکت تضامنی

مدارک شناسایی شرکای شرکت تضامنی

مدارک لازم برای ثبت شرکت مختلط سهامی

تهیه یک برگ از شرکت نامه و اساس‌نامه شرکت.

مدارک شناسایی مدیران شرکت.

ارائه گواهی تعهد مدیر بر پرداخت یک‌سوم سرمایه شرکت.

ارائه گواهی مدیر بر پرداخت سرمایه نقدی ضامن‌ها

مدارک لازم برای ثبت شرکت مختلط غیر سهامی

تهیه یک برگ از اساس‌نامه شرکت

تهیه یک برگ از شرکت نامه شرکت

ارائه مدارک شناسایی ضامن‌های حقوقی و حقیقی که مدیریت شرکت را بر عهده دارند.

مراحل ثبت شرکت و ثبت برند کم هزینه و فوری

مراحل ثبت برند

برای ثبت نشان و علامت تجاری فعالیت‌های اقتصادی- خدماتی شرکت‌ها، لازم است متقاضیان بعد از ثبت شرکت و تمامی پروسه ثبتی فرآیند ثبت برند را نیز به انجام رسانند. مراحل ثبت برند، بعد از تشکیل پرونده و درخواست برای بررسی کارشناسان سازمان اداره مالکیت صنعتی، در بازه زمانی ۴۵ تا ۱۲۰ روزه امکان‌پذیر می‌باشد. در مراحل ثبت برند، در صورت پذیرش مدارک و اخذ تأییدیه پرونده، آگهی ثبت برند در روزنامه‌های کثیرالانتشار باید درج شود و این پروسه، ۱۰ تا ۱۵ روز طول می‌کشد. اگر ظرف ۳۰ روز کاری، اعتراضی بر ثبت برند وارد نشود، مرحله بعدی با درج آگهی دوم ادامه خواهد یافت؛ و اگر باز ظرف ۳۰ روز کاری، اعتراضی بر ثبت برند وارد نشود، درج آگهی سوم ضروری است. با درج آگهی‌ها،۹۰ درصد مراحل ثبت برند انجام‌شده است و در مرحله پایانی، با کمک وکیل، آگهی انحصاری ده‌ساله ثبت برند، برای شرکت ثبت می‌شود.

اخذ رتبه

اخذ رتبه در انواع شرکت‌ها، جهت تأیید صلاحیت آن‌ها، به صورت مدرک و گواهی برای شرکت مذکور صادر می‌شود. شرکت‌ها با توجه به موضوع و قالب فعالیت خود، می‌بایست دارای قابلیت‌های فنی، مالی، اجرایی و … را دارا باشند. توانایی و قابلیت شرکت‌ها در فرآیند اخذ رتبه و رتبه‌بندی مشخص می‌شود.

شرکت‌ها برای اخذ رتبه باید شرایط زیر را داشته باشند:

اول، به ثبت رسیده باشند.

دوم، شرایط و امتیازات لازم طبق مقررات تعیین‌شده جهت اخذ رتبه را داشته باشند.

سوم، هیچ‌گونه سوءپیشینه و ممنوعیت کاری و حرفه‌ای نداشته باشند.

چهارم، عدم اشتغال دولتی مدیران شرکت.

پنجم، ارائه سوابق اجرای و مرتبط، طبق آئین نامه‌ها ضروری می‌باشد.

رتبه‌بندی

رتبه‌بندی شرکت‌ها طبق قالب و نوع شرکت می‌تواند از پایین‌ترین رتبه به بالاترین رتبه صورت گیرد؛ لذا شرکت‌ها با تمام توان اجرایی و فنی خود به دنبال رتبه‌بندی و اخذ رتبه بالا می‌باشند. سامانه جامع sajat.mporg.ir، سامانه‌ای هوشمند جهت تشخیص صلاحیت معیار‌های فنی و اجرای برای رتبه‌بندی شرکت‌ها است. با ثبت درخواست و بارگذاری مدارک، کارشناسان مربوطه بر اساس استعلام و کنترل کیفیت، کنترل ظرفیت، عوامل اجرایی، نیروی امتیازآور و غیره، بعد از تأیید صلاحیت، گواهینامه اخذ رتبه و رتبه‌بندی را صادر می‌کنند.

https://nikepars.com/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین