کد خبر: ۶۷۴۶۹۶
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲

سردرگمی مردم در یک بام و دوهوای پروازهای ترکیه!

در شرایطی پروازهای مسافری با پروتکل‌های بهداشتی بین کشورهای مختلف از سر گرفته می‌شود که طی ماه‌های گذشته مسئولان کشور ترکیه بارها پروازهای مسافری از مبدا و به مقصد ایران را بارها لغو و دوباره برقرار کرده‌اند و این سیاست یک بام و دو هوای ترک‌ها مسافران ایرانی را سردرگم کرده‌ است.
سردرگمی مردم در یک بام و دوهوای پروازهای ترکیه!
آفتاب‌‌نیوز :

طی ماه‌های گذشته و پس از مدت‌ها، کشورهای مختلف تلاش کردند تا مرزهای زمینی، هوایی و دریایی خود را به روی یکدیگر باز کنند تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی خود را از سر بگیرند.

این اتفاق در حالی در قالب پروتکل‌های بهداشتی مشترک دو و چند جانبه بین کشورهای مختلف می‌افتد که مسئولان کشور ترکیه بارها پروازهای مسافری از مبداء و به مقصد ایران را لغو کرده و پس از مدتی دوباره آن را از سرگرفته‌اند.

اولین باری که آن‌ها این کار را انجام دادند در تیر ماه امسال بود که با وجود گذشت حدود پنج ماه از شیوع ویروس کرونا، پروتکل بهداشتی اعلام کردند و قرار شد تا بعدها پرواز ایرلاین‌های ایرانی و ترک بر فراز آسمان یکدیگر از سرگرفته شود اما ۲۴ ساعت از این تصمیم نگذشت که با وجود صدور مجوز برای پروازهای ایران، مقامات این کشور همسایه لغو این مجوز را اعلام کردند و حتی مسافرانی که در همان ساعت در مسیر استانبول بودند به سختی پذیرش شدند.

پس از آن طی ماه‌های گذشته نیز این اتفاق بارها رخ داد و در طول ماه‌های گذشته تنها قطرایرویز بود که می‌توانست مسافران ایرانی را از دوحه یا بلگراد با یک یا دو توقف به استانبول ببرد و همین مساله سبب شد تا هواپیمایی قطر به خود اجازه سودجویی در این بازار را بادهد و نرخ بلیت استانبول تا ۶۰ میلیون تومان هم افزایش یافت.

نهایتا ابتدای مهر ماه بود که اعلام شد پروازهای تهران-استانبول از سر گرفته شده است و مردم می‌توانند با شرایط و پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده، با در اختیار داشتن پاسخ منفی تست PCR منفی و با ایرلاین‌های ایرانی مستقیما به ترکیه سفر کنند.

اما پس از گذشت چند رو از برقراری این پروازها که قیمت آن تا حدود شش میلیون تومان نیز کاهش یافت دوباره دو روز گذشته (شنبه ۱۲ مهر ماه) مسئولان هواپیمایی ترکیه برای چندمین بار اعلام کردند که مجوز پرواز ایرلاین‌های ایرانی لغو شده است.

و حالا پس از گذشت دو روز تورج دهقانی زنگنه –رییس سازمان هواپیمایی کشوری- از برقراری مجدد پروازهای تهران – استانبول اما به صورت محدود خبر داد و گفت: بر اساس مذاکرات صورت گرفته مقرر شده یک پرواز از ایران و یک پرواز از ترکیه در این مسیر به صورت روزانه برقرار شود.

مشخص نیست این سیاست یک بام و دو هوای ترکیه تا کی ادامه پیدا خواهد کرد و اگر این کشور توریست‌پذیر اعمال چنین تصمیمات یک‌شبه را ادامه دهد چه حاصلی جز سردرگمی مردم خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین