کد خبر: ۶۷۴۷۳۲
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹

ماجرای پیامک‌های صندوق رفاه به دانش‌آموختگان چه بود؟

در پی ارسال تعداد زیادی پیامک از سوی صندوق رفاه دانشجویان، مبنی بر ضرورت بازپرداخت بدهی تعدادی از فارغ‌التحصیلان و دانشجویان، رئیس صندوق رفاه دانشجویان با تأکید بر اینکه دریافت کنندگان پیامک بدهی از سوی این صندوق به دانش‌آموختگان و دانشجویان در صورت اعتراض با صندوق رفاه مکاتبه کنند، گفت: افرادی که مدعی هستند بدهی خود را با صندوق رفاه تسویه کرده و پیامک‌های اشتباهی دریافت کرده‌اند صرفا با مکاتبه و ارسال مستندات و ارائه درخواست از طریق ایمیل سازمانی صندوق رفاه مسائل خود را پیگیری کنند و نیازی به مراجعه حضوری آن‌ها نیست.
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر ناصر مطیعی در توضیح علت ارسال پیامک‌های اخیر از سوی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم به فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها بابت پرداخت بدیهی‌های معوق گفت: متأسفانه تعدادی از فارغ‌التحصیلان سال‌های گذشته که از صندوق رفاه وام دریافت کرده بودند همچنان بدهکار این صندوق هستند و نسبت به پرداخت بدیهی‌های خود اقدامی نکردند به همین جهت صندوق رفاه این افراد را شناسایی و به منظور بازپرداخت بدیهی پیامک‌هایی را به آن‌ها ارسال کرده است.

وی در ادامه در پاسخ به ادعای برخی از فارغ‌التحصیلان مبنی بر بازپرداخت وام‌های دریافتی از صندوق رفاه دانشجویان تأکید کرد: اگر فارغ‌التحصیل یا دانشجویی مدعی تسویه بدهی خود با صندوق رفاه است مستندات و مدارک خود را به همراه درخواستی مبنی بر تسویه بدهی را به ایمیل سازمانی این صندوق ارسال کنند و این درخواست‌ها به طور کامل در صندوق رفاه مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و پس از رسیدگی این درخواست‌ها با افراد تماس گرفته می‌شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان همچنین خاطرنشان کرد: وقتی درخواست‌ و استنادی مبنی بر تسویه بدهی دانشجویان یا فارغ‌التحصیلان معتبر نباشد آن‌ها موظف به تسویه بدهی خود هستند. البته ممکن است مواردی هم باشد که از سوی صندوق رفاه به عنوان بدهکار شناخته شده‌اند اما در واقع این افراد بدهکار صندوق نباشند بنابراین این موارد باید مورد بررسی قرار بگیرد.

دکتر مطیعی با تأکید بر اینکه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم سیستم مالی بسیار شفافی دارد و تمامی پرداخت‌ها و دریافت‌های این صندوق شفاف است،‌ گفت: این ادعا که ممکن است به دلیل عدم ثبت مستندات، دانشجو یا فارغ‌التحصیلی بدهکار صندوق رفاه باشد صحیح نیست اما با این وجود اگر کسی در این زمینه نکته‌ای یا مشکلی دارد با صندوق رفاه تماس بگیرد و نیازی به مراجعه حضوری به این صندوق نیست و متقاضیان مطمئن باشند که درخواست آن‌ها به طور دقیق بررسی می‌شود.

وی در ادامه تأکید کرد: ما موظف هستیم از لحاظ قانونی هر فارغ‌التحصیل یا دانشجویی که بدهکار صندوق است را موظف به پرداخت بدهی کنیم و در سیستم مالی و اداری این صندوق نیز ملاک بررسی، مستندات خواهد بود. اما به طور کلی آنچه که اصل است این است که تمامی دانش‌آموختگان یا دانشجویانی که از صندوق وام دریافت کرده‌اند موظف به پرداخت بدهی خود هستند. متأسفانه ما دانش‌آموخته‌ای داریم که ۱۸ سال گذشته از صندوق وام دریافت کرده اما هنوز بدهی خود را تسویه نکرده است و همچنین موردی هم داشتیم که دانش‌آموخته‌ای ادعا کرده بدهی وام خود را تسویه نموده است اما پس از بررسی‌های دقیق مشخص شد که این دانش‌آموخته در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد وام دریافت کرده اما فقط وام دوره کارشناسی خود را پرداخت نموده است. بنابراین مجددا تأکید می‌کنم کسانی که مسئله یا مشکلی دارند با صندوق مکاتبه کنند.

به گزارش ایسنا، روز گذشته تعداد زیادی از دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در تماسی با ایسنا مدعی دریافت پیامک اشتباهی مبنی بر بدهکار بودن به صندوق رفاه دانشجویان شدند و اعلام کردند این پیامک را در صورتی دریافت نموده‌اند که بدهی‌های خود به صندوق را سال‌ها قبل تسویه کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین