کد خبر: ۶۷۴۸۳۳
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۸

انصارالله: عربستان همانند ایالتی آمریکایی زیر نظر ترامپ عمل می‌کند

یک رهبر انصارالله یمن تاکید کرد، عربستان در شبه جزیره عرب همانند ایالتی آمریکایی تحت امر و اطلاعت دونالد ترامپ عمل می‌کند.
انصارالله: عربستان همانند ایالتی آمریکایی زیر نظر ترامپ عمل می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی و یکی از رهبران انصارالله یمن در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی اشپیگل اظهار کرد، ترامپ نرخ تعیین می‌کند و عربستان می‌پردازد، آمریکا هم سلاح را به این کشور می‌رساند.

الحوثی درباره این‌که چرا عربستان و آمریکا جنگ علیه یمن را شروع کردند، گفت: از این منطق که ما برخی حمایت‌ها را از ایران دریافت می‌کنیم، خب، اگر ما از ایران کمک مالی دریافت می‌کنیم باید به جای این‌که با بجنگید ایران را هدف بگیرید! ما این را دقیقا به سعودی‌ها و آمریکایی‌ها گفتیم اگر حسابی را می‌خواهید با ایرانی‌ها تسویه کنید، با خود ایرانی‌ها تسویه کنید، نه با ما.

این عضو شورای عالی سیاسی یمن با این سوال ادامه داد: آیا اگر یمنی‌ها را بمباران کنند نفوذ ایران در منطقه کاهش می‌یابد؟ آیا برنامه هسته‌ای ایران متوقف می‌شود، آیا موشک‌های دوربرد پایان می‌یابند؟ نه.

او درباره‌ این‌که عربستان جنگ را متوقف نخواهد کرد چون نمی‌پذیرد هم‌پیمان ایران در مرزهایش باشد، گفت: عربستان امن نیست، ما باید به آن احترام بگذاریم و اطاعتش کنیم فرقی نمی‌کند که ما را به رسمیت می‌شناسد یا نه. برای ما مهم نیست، مهم برای به رسمیت شناختن ملت یمن است.

الحوثی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که چه زمانی صنعا شکوفا می‌شود و شاهد حضور فروشگاه‌های بزرگ در پایتخت خواهد در حالی‌که ۲۴ میلیون یمنی با خطر گرسنگی روبه‌رو هستند؟ تاکید کرد: ما روی شیر بز زندگی نمی‌کنیم. ما تجاری داریم، حتی تجاری قبل از جنگ داشتیم و اسامی‌شان در لیست اتاق‌های بازرگانی در تمامی استان‌ها درج شده و امنیت در صنعا و مناطق غیر اشغالی سرمایه‌گذاران را جذب می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین