کد خبر: ۶۷۴۸۶۷
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹

میشل اوباما: ترامپ نژادپرست است و ترس و سردرگمی در ذهن آمریکایی‌ها می‌کارد

دونالد ترامپ «نژادپرست» است و «ترس و سردرگمی» در ذهن آمریکایی‌ها می‌کارد. این سخنانی بود که روز سه‌شنبه از سوی میشل اوباما، بانوی اول پیشین آمریکا بیان شد؛ آنهم در زمانی که کمتر از یک ماه تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است.
میشل اوباما: ترامپ نژادپرست است و ترس و سردرگمی در ذهن آمریکایی‌ها می‌کارد
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از یورونیوز، خانم اوباما در پیامی ویدئویی با اشاره به موج تظاهرات علیه خشونت پلیس در آمریکا که دونالد ترامپ آن را «تروریسم داخلی» خوانده، گفت: «کاری که رئیس جمهور انجام می‌دهد کاملاً اشتباه و از نظر اخلاقی نادرست و نژادپرستانه است».

تظاهرات ضد نژادپرستی در آمریکا که با مرگ جورج فلوید آغاز و گاه به آشوب کشیده شده، اکنون با مداخله شبه‌نظامیان راست افراطی به بحرانی جدی در این کشور تبدیل شده است.

جورج فلوید، مرد سیاهپوست ۴۶ ساله‌ای بود که ۲۵ ماه مه پس از باقی ماندن به مدت ۸ دقیقه و ۴۶ ثانیه زیر زانوی یک پلیس سفیدپوست در شهر مینیاپولیس آمریکا جان باخت.

خانم اوباما در این پیام ویدئویی با اشاره به اینکه تاکنون «تنها بخش کوچکی از اعتراضات به خشونت کشیده شده» خواستار بسیج همگان برای حمایت از جو بایدن، به عنوان رهبری که «قلب، تجربه و رفتار ما را به سمت روزهای بهتر هدایت می‌کند» شد.

او تأکید کرد که «دروغ‌های» دونالد ترامپ و «توطئه‌های دیوانه‌وار او که بارها و بارها تکرار می‌شود» باعث می‌گردد که «حتی افراد معقول نیز احساس ترس کنند».

او گفت: «تنها چیزی که این رئیس جمهور واقعاً در آن مهارت دارد، استفاده از ترس و سردرگمی و نشر اکاذیب برای پیروزی است.»

بخش قابل توجهی از سخنان میشل اوباما در این پیام، اشاره به سخنان دونالد ترامپ در اواخر ماه اوت در کنوانسیون جمهوری‌خواهان بود که اعلام کرده بود اگر چپ‌ها به قدرت برسند، مردم حومه‌نشین را نابود می‌کنند. او اعلام کرده بود که دموکرات‌ها از آنارشیست‌ها، آشوبگران، غارتگران و کسانی که پرچم کشور را می‌سوزانند حمایت می‌کنند.

همسر اولین رئیس جمهور سیاه‌پوست تاریخ ایالات متحده خطاب به رای دهندگان مردد گفت: «تصور کنید چه احساسی خواهید داشت اگر از روزی که متولد شده‌اید، تنها به دلیل رنگ پوستتان مورد سوء ظن قرار بگیرید... نژادپرستی، ترس و تفرقه سلاح‌های قدرتمندی هستند که اگر بطور جدی به آنها حمله‌ور نشویم، می‌توانند یک ملت را نابود کنند.»

پیش از این نیز در جریان کنوانسیون دموکرات‌ها در ماه اوت، بانوی اول پیشین آمریکا ضمن حمله به دونالد ترامپ او را عامل ایجاد «تفرقه» در کشور خوانده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین