کد خبر: ۶۷۴۸۸۶
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
تبلیغات

بسته‌بندی کتاب و نشریات / معرفی دستگاه بسته بندی مناسب

در این مطلب انواع شرایط یک بسته بندی مناسب کتاب را بازگو و دستگاه‌های متنوع شرینگ پک را بررسی کردیم. برای اینکه بدانید کدام دستگاه مناسب شما است، لازم است آمار تعداد بسته‌بندی در هر روز و ابعاد کار‌های چاپی خود را با مشخصات دستگاه مقایسه کنید.
آفتاب‌‌نیوز :

محصولات چاپی شامل دامنه گسترده‌ای از محصولات می‌شوند. از کتاب‌های مختلف با موضوعات گوناگون گرفته تا انواع نشریات، بروشور‌ها و نقشه‌های شهری و بین شهری. با وجود فرآیند چاپ متفاوتی که این محصولات طی می‌کنند، تمام آن‌ها در یک نقطه اشتراک دارند: آسیب‌پذیری در برابر رطوبت، آب‌گرفتگی و انواع مایعات.

امروزه با توجه به افزایش قیمت در تمام مواد اولیه به ویژه کاغذ، شاهد افزایش چند برابری هزینه‌های چاپ و نشر کتاب و محصولات کاغذی هستیم. به همین جهت نگرانی ناشران برای از بین رفتن کتاب و از دست دادن سرمایه، بیش از پیش شده است.

بسته‌بندی کتاب و نشریات / معرفی دستگاه بسته بندی مناسب

اگر ناشر هستید یا در صنعت چاپ و نشر فعالیت می‌کنید، لازم است کیفیت بسته بندی محصولات کاغذی خود را افزایش دهید تا به خوبی از سرمایه خود محافظت کنید. در این مطلب به بیان ویژگی‌های مناسب بسته بندی  کتاب و نشریات می‌پردازیم و انواع ماشین‌های بسته بندی در این صنعت را بررسی می‌کنیم.

پیشنهاد: بررسی و استعلام قیمت انواع دستگاه شیرینگ پک / مناسب برای صنایع چاپ و انتشارات

ویژگی بسته بندی کتاب و نشریات

با وجود آسیب‌پذیر بودن محصولات کاغذی، بسته بندی چنین محصولاتی از اهمیت بالایی برخوردار است. یک بسته بندی مناسب کتاب باید بتواند این موارد را پوشش دهد:

۱- حمل و نقل کتاب را آسان‌تر کند.

با توجه به اینکه هر نوبت چاپ کتاب یا مجله در حدود پانصد تا دو هزار عدد است، بسته بندی این محصولات باید به گونه‌ای باشد که جابجایی آن‌ها را تسریع کند.

۲- کالا را از انواع آسیب احتمالی محافظت کند.

کتاب و محصولات چاپی در برابر آب، رطوبت، انواع مایعات، گرد و خاک و نور خورشید آسیب‌پذیر هستند (نور خورشید می‌تواند کیفیت چاپ را پایین بیاورد). به همین جهت بسته بندی کتاب و نشریات باید بتواند جلوی نفوذ عوامل خارجی را بگیرد.

معرفی دستگاه‌های شیرینگ پک

بسته بندی شرینک پک نوعی بسته بندی است که در آن غشای نازکی از پلاستیک به دور محصول کشیده می‌شود. به این شکل محصول در برابر گرد و خاک و انواع مایعات، ایمن می‌شود. برای پیشگیری از آسیب توسط نور خورشید می‌توان محصولات را در کارتن‌های مناسب حمل و نقل قرار داد. همچنین برای ایمنی هر چه بیشتر محصولات، می‌توان کارتن را هم با استفاده از دستگاه شرینک پلی اتیلن بسته بندی کرد.

دستگاه‌های شیرینگ پک در ۴ مدل کابینی، نیمه اتومات، تمام اتومات و پلی اتیلن تولید می‌شوند. در ادامه هر کدام را معرفی و ویژگی‌های‌شان را بررسی می‌کنیم.

انواع دستگاه‌های شرینگ پک

فرآیند شرینک کردن بسته بندی هر کالایی دو مرحله را طی می‌کند: اول دوخت فیلم به دور محصول که متناسب با مدل دستگاه، شکل‌های مختلفی دارد. کتاب‌ها توسط اپراتور یا به شکل اتوماتیک داخل فیلم شرینگ گذاشته می‌شوند و دستگاه دور فیلم را دوخت می‌زند.

بعد از آن پروسه گرمادهی به فیلم آغاز می‌شود. به این شکل فیلم کاملاً اندازه محصول شود. دستگاه‌های شرینک پک از جمله ماشین‌های بسته بندی با عملکردی ساده هستند. به همین جهت هیچ کدام از ۴ مدل دستگاه‌های شرینک پک نیازی به اپراتور متخصص ندارد.

مدیران مالی می‌دانند که اپراتور متخصص به معنای افزایش پرداختی است. استفاده از دستگاه‌های شرینک پک در دراز مدت موجب کاهش پرداختی بابت عملکرد نیروی انسانی در بخش اپراتور می‌شود. در نتیجه هزینه‌های تولید با کاهش قابل توجهی روبرو می‌شود. به عبارتی، خرید دستگاه‌هایی با کاربری آسان، نوعی سرمایه‌گذاری در کار محسوب می‌شود.

شرینک پک کابینی

در دستگاه‌های شرینگ پک کابینی، هر دو عملیات دوخت و گرمادهی در کابین دستگاه انجام می‌شود. اپراتور محصول را داخل فیلم گذاشته و سپس درون کابین قرار می‌دهد. با بستن کابین، عملیات دوخت انجام می‌شود. در مرحله بعد داخل کابین گرم می‌شود و به فیلم حرارت داده می‌شود. به این ترتیب فیلم دور محصول جمع شده و به اندازه بسته بندی در‌می‌آید.

بسته‌بندی کتاب و نشریات / معرفی دستگاه بسته بندی مناسب

این نوع از دستگاه‌ها برای بسته‌بندی چندتایی کتاب یا نشریات مناسب هستند. برای داشتن انتخابی مناسب، لازم است ابعاد محصولات چاپی و اندازه کابین هر دستگاه را بررسی کنید. سپس یکی از مدل‌های دستگاه شرینک پک کابینی را انتخاب کنید.

پیشنهاد: بررسی و استعلام قیمت دستگاه‌های شیرینگ کابینی / مناسب برای بسته بندی انواع محصولات چاپی و نشریات

بسته‌بندی کتاب و نشریات / معرفی دستگاه بسته بندی مناسب

شرینک پک نیمه اتومات

دستگاه‌های شرینک نیمه اتومات دو بخش دارد: دستگاه دوخت و دستگاه تونل حرارتی.

در این گونه دستگاه‌ها، بخش دوخت فیلم نیاز به اپراتور دارد. به این شکل که اپراتور کتاب‌ها را روی هم، درون فیلم قرار می‌دهد، آن‌ها را داخل دستگاه می‌گذارد و عملیات دوخت را انجام می‌دهد. بعد از آن، دسته کتاب‌ها از طریق نوار نقاله وارد تونل حرارتی می‌شود و عملیات گرمادهی بر روی‌شان انجام می‌شود. با این کار فیلم دور کتاب‌ها اندازه‌شان می‌شود.

یک جلدِ آماده با کیفیتِ بالا دور کتاب‌ها را می‌گیرد. چنین پوششی می‌تواند از کتاب‌ها در برابر رطوبت و مایعات مختلف محافظت کند. همانطور که گفته شد در بخش تونل گرمادهی فرآیند کاملاً به شکل اتوماتیک پیش می‌رود. اما از آنجایی که این دستگاه در بخش دوخت فیلم به اپراتور نیاز دارد، از آن با عنوان دستگاه نیمه اتومات شرینک پک یاد می‌شود.

شرینک پک تمام اتومات

این دستگاه‌ها بر خلاف دستگاه‌های نیمه اتومات شرینک پک، در هر دو بخش خود به شکل اتوماتیک عمل می‌کنند. با قرار گرفتن کتاب‌ها بر روی نوار نقاله، سنسور‌های دستگاه متوجه کالای ورودی می‌شود. با رسیدن کتاب‌ها به بخش دوخت، عملیات دوخت به شکل اتوماتیک و صددرصد بدون خطا انجام می‌شود.

بعد از آن بسته کتاب‌ها وارد تونل حرارتی می‌شود و با ایجاد حرارت، عملیات گرمادهی نیز به شکل اتوماتیک انجام می‌شود. روند کار این دستگاه کاملاً به شکل اتوماتیک است و به همین جهت با خرید چنین دستگاهی می‌توان کاملاً هزینه‌های پرداختی به اپراتور صرفه‌جویی کرد. این کار به معنای کاهش هزینه‌های تولید و در نتیجه سود بیشتر است.

شرینک پک پلی اتیلن

این دستگاه قابلیت استفاده از فیلم‌های PE شرینک را دارا است. دستگاه‌های شیرینگ پلی اتیلن همچنین توانایی بسته بندی کارتن کتاب و محصولات چاپی را هم دارد. از این دستگاه می‌توان برای افزایش ایمنی کارتن‌های کتاب و محصولات چاپی استفاده کرد. همانگونه که در ابتدای مطلب بیان شد، نور خورشید می‌تواند کیفیت بعضی از چاپ‌ها را کاهش دهد. در صورتی که بخواهید کتاب را برای نمایشگاه به شهرستان بفرستید یا سفارش ارسالی به شهر‌های دیگر داشته باشید، همیشه با مسئله امنیت بسته بندی روبرو هستید. از باز شدن جعبه در مسیر گرفته تا باران و آب‌گرفتگی و حتی لیوان چای مسئول حمل و نقل که اتفاقی روی بسته‌های شما می‌ریزد.

اگر پوششی از جنس پلی اتیلن یا پی وی سی شرینک کتاب را بپوشاند، خیالتان می‌تواند از بابت سلامت کتاب‌ها راحت باشد. به همین جهت استفاده از شرینک پک پلی اتیلن می‌تواند یک جور بیمه عمر بسته بندی باشد.

سخن پایانی

در این مطلب انواع شرایط یک بسته بندی مناسب کتاب را بازگو و دستگاه‌های متنوع شرینگ پک را بررسی کردیم. برای اینکه بدانید کدام دستگاه مناسب شما است، لازم است آمار تعداد بسته‌بندی در هر روز و ابعاد کار‌های چاپی خود را با مشخصات دستگاه مقایسه کنید. از آنجایی که عملکرد دستگاه‌های شرینگ پک خیلی ساده است؛ هر کسی به راحتی می‌تواند با آن کار کند. برای اینکه از هزینه‌های خرابی کتاب در آینده پیشگیری کنید، خوب است به خرید این دستگاه‌ها به چشم یک سرمایه‌گذاری نگاه کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین