کد خبر: ۶۷۵۰۳۱
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۲۷ هزار و ۸۸۸ نفر رسید

آمار کرونا در ایران، ۱۷ مهر ۹۹/ شناسایی ۴ هزار و ۳۹۲ بیمار و ۲۳۰ فوتی جدید/ ثبت یک رکورد جدید

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۴۸۸ هزار و ۲۳۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۳۰ بیمار کرونایی دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۷ هزار و ۸۸۸ نفر رسید.
آمار کرونا در ایران، ۱۷ مهر ۹۹/ شناسایی ۴ هزار و ۳۹۲ بیمار و ۲۳۰ فوتی جدید/ ثبت یک رکورد جدید
آفتاب‌‌نیوز :

سیما سادات لاری روز پنجشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به کووید ۱۹ و موارد فوت ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۷ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴ هزار و ۳۹۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۵۲ نفر از آن ها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۸۸ هزار و ۲۳۶ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۷ هزار و ۸۸۸ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۹۹ هزار و ۳۰۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۳۳۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری افزود: تاکنون چهار میلیون و ۲۳۲ هزار و ۶۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی اضافه کرد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

به گفته لاری، استان‌های کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با شیوع ویروس کرونا در جهان و تاثیر شگرف آن در قواعد زیستی بشر، بسیاری از مفاهیم ارزشی مانند ایثار، جهاد و شهادت نیز به گونه‌ای جدید مفهوم‌سازی شد.

وی ادامه داد: از همان روزهای نخستین ورود این ویروس به کشورمان، پرسنل شاغل در نظام سلامت در جای جای این مرز و بوم، با تأسی از آموزه‌های حضرت سیدالشهدا (ع)، در خط مقدم این نبرد دشوار مشغول خدمت رسانی و مداوای بیماران شدند و متأسفانه تاکنون تعدادی از این عزیزان به فیض شهادت نائل شدند.

معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: حال در اربعین حسینی با سلام و درود به روح بلند شهدای تاریخ این سرزمین از دفاع مقدس تا دفاع از حریم سلامت، توفیقات روز افزون کلیه خدمت‌گذاران شاغل در کادر بهداشت و درمان کشور را از خداوند منان مسئلت داریم و امیدواریم به مدد الهی و همراهی شما در عمل به توصیه‌های بهداشتی، شاهد ریشه کن شدن هرچه زودتر این مهمان ناخوانده از زندگی هموطنان باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین