کد خبر: ۶۷۵۴۰۲
تعداد نظرات: ۲۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۸
با عدم تصویب لوایح FATF، در تحریم‌‌ ۱۸ بانک و نهاد مالی ایران به ترامپ کمک کردیم

FATF و تحریم ۱۸ بانک ایرانی از سوی آمریکا؛ چه کسانی از تحریم‌ سود می‌برند؟

اینکه سیستم بانکی ما با سیستم جهانی ارتباط آنچنانی نداشت، درست است. اما ۱۴ بانک از تحریم‌ها مستثنی شده بودند که در واقع تمام اقدامات ما در دو سال اخیر توسط آنها انجام می‌شد. موضوع FATF بندی بر پای سیستم بانکی ما است اما مهمتر از آن موضوع تحریم است. روابط این دو مانند آن است که دست و پای کسی در بند و درون قفس باشد، تا قفس که همان تحریم است برطرف نشود باز شدن بندها تاثیری نخواهد داشت. از همین روی با طرف شدن تحریم‌ها می‌توان روی تاثیر FATF صحبت کرد. باید توجه داشت همه موضوعات ما حتی اقتصادی، به نوعی سیاسی هستند و اگر موضوعات سیاسی حل شود بحث‌های اقتصادی مانند ارتباط با سوئیفت، پیوستن به FATF و WTO یا موارد دیگر برطرف خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :

ایالات متحده آمریکا در جدیدترین اقدامات خود ، ۱۸ بانک و نهاد مالی ایران را تحریم کرد. حامیان این طرح معتقدند که این محدودیت‌ها در راستای تلاش دولت ترامپ برای تحت فشار قرار دادن ایران به منظور آوردن این کشور پای میز مذاکره است. این در حالی است که بسیاری از کارشناسان و مقام‌های بین‌المللی تاکید دارند که سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران، با شکست رو‌به‌رو شده و تلاش‌ها برای اعمال فشار به منظور حاضر کردن این کشور پای میز مذاکره، راه به جایی نخواهد برد.

«سید جلال ساداتیان» دیپلمات پیشین ایرانی درباره تحریم‌های اخیر آمریکا علیه بانک‌ها و مؤسسه‌‌های مالی ایران، گفت: ترامپ در حال به کارگیری همه تلاش‌های خود است تا بتواند از این طریق پایگاه و جایگاه بهتری در انتخابات ایالات متحده پیدا کند و دل کسانی را که به پیروزی او چشم دوخته‌اند، شاد کند. از سویی نیز او همه توان خودش را به کار برده تا تمامی منافذی که ایران می‌تواند با دنیای خارج مراوده داشته باشد را مسدود کند.

واکنش به تحریم ۱۸ بانک ایرانی از سوی آمریکا؛ FATF بندی بر پای سیستم بانکی

وی با بیان اینکه البته ما هم با نپذیرفتن و تصویب نکردن FATF در این تحریم‌‌ها به ترامپ کمک کردیم، یادآور شد: ما از طریق برجام تنفس‌گاهی را داشته و داریم که بر اساس آن تمامی تحریم‌های آمریکا هم نتوانست ایران را کاملا محدود کند؛ چرا که از ترکیه، پاکستان و سایر کشورهای همسایه مراوداتمان را داشتیم و خرید و فروش کالا و همچنین فروش نفت یا فرآورده‌های نفتی ما به برخی از نقاط دنیا انجام شده است و مراوده‌های ما از طریق همین ۱۸ بانکی که نام برده شده، برقرار بود و با کشورهایی رابطه داشتیم که به تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا اعتنایی نداشته‌اند.

وی با بیان اینکه کمتر از چند هفته تا برگزاری انتخابات آمریکا در روز ۱۳ آبان مانده است، گفت: جدای از مسائلی که درون خود آمریکا در جریان است، به تعبیر عامیانه خودمان جرزنی‌های ترامپ، برای اینکه نتیجه انتخابات را نپذیرد و بگوید تقلب شده است شروع شده و تلاش می‌کند با کمک سنا که جمهوری‌خواهان اکثریت آن را در اختیار دارند این کار را انجام دهد و یا اگر در آنجا به نتیجه نرسید در دیوان عالی نتیجه انتخابات را به نفع خود تغییر دهد اما اکنون ترامپ به طور قاطعی از رقیب خود عقب است.

این تحلیل‌گر مسائل بین‌المللی با اشاره به مناظره مایک پنس و کامیلا هریس معاونان دو نامزد ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا اظهار داشت: آراء نظرسنجی اختلاف فاحشی را نشان می‌دهد به طوریکه فاصله بایدن و ترامپ به یک فاصله ۵۹ درصد در مقابل ۳۸ درصدی رسیده و اختلاف ۲۱ درصدی را نشان می‌دهد که البته در مناظرات بعدی بایدن و ترامپ باید دید که چه می‌شود، اما اکثریت کسانی که طرفدار هر دو گروه هستند و خود نامزدها، بیشتر روی آراء قشر خاکستری کار می‌کنند. البته مشخص نیست که این قشر خاکستری چقدر بر انتخابات اثرگذار هستند، برخی نظرشان این است که آمارها نمی‌تواند بیش از ۲ تا ۳ درصد؛ تغییر کند.

وی اضافه کرد: از سویی در ایالت‌هایی که بیشترین آرا الکترال را دارند بایدن پیشتاز است و بیش از ۲۷۰ رای حداقلی مورد نیاز را در اختیار دارد، در نتیجه تیم ترامپ همه تلاش‌ها را به کار می‌برد تا بتواند این شرایط را تغییر دهد و مسیر را عوض کند.

‌این کارشناس مسائل سیاست خارجی با بیان اینکه آمریکا با تلاش‌های بیرونی در موضوع سیاست خارجه‌اش تلاش می‌کند که ایران را تحت فشار قرار دهد و ادعا کند که شاخ ایران را را شکانده و آن را در محاصره قطعی قرار داده است، گفت: دلیل این کار برای این است که بتواند لابی صهیونیستی و عرب‌ها را به دست بیاورد و آنها را در روزهای آخر نزدیک به انتخابات بیشتر ترغیب کند که در راستای اهداف‌شان رفتار و پول بیشتری هزینه و تلاش کنند که بر قشرهای مختلف آمریکا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: این اقدام آمریکا در مدت باقی‌مانده تا انتخابات تاثیر عملی جدی نخواهند گذاشت و ایران کار خودش را انجام می‌دهد؛ ایران نیز چندان از کانال این بانک‌هایی که تحریم شده‌اند، اقدامات مالی خود را انجام نمی‌داد و از طرق دیگر تحریم‌های یک طرفه و ظالمانه آمریکا را دور می‌زد.

ساداتیان با تاکید بر اینکه این تحریم‌ها پشتوانه سازمان ملل و بین‌المللی ندارد، خاطرنشان کرد:‌ ترامپ از نظر قانونی و چارچوب‌های قوانین بین‌الملل هیچ محمل و جایگاهی برای تحریم‌ها علیه ایران ندارد، این تحریم‌ها یک جانبه و یک طرفه از سوی ایالات متحده است که با قلدرمآبی آنها را اعمال می‌کند. این تحریم‌ها بیش از این تاثیر نخواهد گذاشت؛ چراکه آمریکا حداکثر فشاری را که می‌توانسته بر مردم انجام داده است که البته نظام ایران تسلیم خواسته‌های آنها نشده و نخواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه این چند روز نیز خیلی تاثیری بر شرایط به وجود آمده نخواهد داشت، گفت: باید دید که بعد از انتخابات چه خواهد شد، اگر ترامپ پیروز شود شرایط دیگری رقم خواهد خورد، اما بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها هنوز بایدن جلوتر است و ترامپ در حال تلاش برای جلب آرا است و با این اقدامات تلاش دارد که نظر لابی صهیونیست و اعراب را به نفع خودش جلب کند تا بتواند وضعیت را تغییر دهد.

ترامپ آخرین تیرهای ترکش خود را تخلیه می‌کند/ FATF بندی بر پای سیستم بانکی کشور/ مشکلات اقتصادی کشور، سیاسی است

رییس اتاق بازرگانی ایران و چین اظهار داشت: اینکه سیستم بانکی ما با سیستم جهانی ارتباط آنچنانی نداشت، درست است. اما ۱۴ بانک از تحریم‌ها مستثنی شده بودند که در واقع تمام اقدامات ما در دو سال اخیر توسط آنها انجام می‌شد.

مجیدرضا حریری در مورد تاثیر تحریم‌ ۱۸ بانک و موسسه مالی که اخیرا از سوی آمریکا اعمال شد، اظهار داشت: در این مورد باید صبر کرد، بنظر می‌رسد ترامپ آخرین تیرهای ترکش خود را در آستانه انتخابات تخلیه می‌کند تا اگر انتخاب نشود، رفع این موانع برای رییس‌جمهور بعدی دشوار باشد. البته اگر خودش هم باشد که از این تحریم‌ها بهره خواهد برد، هرچند هر تحریم و محدودیتی با مذاکره و بد بستان برطرف می‌شود و فرقی هم نمی‌کند که طرف مقابل چه کسی باشد.

رییس اتاق بازرگانی ایران چین خاطرنشان کرد: اینکه سیستم بانکی ما با سیستم جهانی ارتباط آنچنانی نداشت، درست است. اما ۱۴ بانک از تحریم‌ها مستثنی شده بودن که در واقع تمام اقدامات ما در دو سال اخیر توسط آنها انجام می‌شد مثلا برای همین کانال بشردوستانه ایران و سوئیس یا اینستکس نیاز به ارتباط داشتیم و یا کارهای بانکی ما با اروپا ما هر چند محدود، توسط یکی از این بانک‌ها صورت می‌گرفت.

حریری افزود: بنوعی این بانک‌ها آخرین روزنه‌ها در ارتباط با سیستم بانکی دنیا بودند. قطعا سیستم بانکداری ما در این ارتباط با تمام ظرفیت خود کار نمی‌کرد، اما نباید فراموش کرد برای رفع هر تحریم و مانع جدید باید وارد بحث با دنیا شد.

وی در مورد تاثیر این تحریم‌ها با وجود محدودیت‌های مربوط به FATF گفت: موضوع FATF بندی بر پای سیستم بانکی ما است اما مهمتر از آن موضوع تحریم است. روابط این دو مانند آن است که دست و پای کسی در بند و درون قفس باشد، تا قفس که همان تحریم است برطرف نشود باز شدن بندها تاثیری نخواهد داشت. از همین روی با طرف شدن تحریم‌ها می‌توان روی تاثیر FATF صحبت کرد. باید توجه داشت همه موضوعات ما حتی اقتصادی، به نوعی سیاسی هستند و اگر موضوعات سیاسی حل شود بحث‌های اقتصادی مانند ارتباط با سوئیفت، پیوستن به FATF و WTO یا موارد دیگر برطرف خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
4
17
مردم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
8
22
سود تحریم به جیب صهیونیستها و ...میرود که با زمینه سازی تحریم، قاچاق خودرا پرسودتر کرده اند!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
البته کاسبان داخلی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
35
10
واقعا اصلاح طلبان چه نفعی از FATFمیبرند در حالیکه خودشان هم میدانند برای مملکت نفعی ندارد فقط راه دورزدن تحریم را میبندد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
کی گفته که برای کشور نفعی ندارد
دلار از مرز ۳۱۰۰۰ تومان گذشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
توی دنیا فقط دو کشور FATF رو تصویب نکردند ایران و کره شمالی جناب ناشناس یعنی فقط ما عقل کل هستیم و بقیه دنیا هیچی بلد نیستند.
atefeh
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
5
40
چه تحلیل مزخرفی
بشین تا بایدن رای بیاره.

ترامپ برای ایران فاجعه هست اما برای مردم امریکا و اقتصاد امریکا برکت بود لذا ...ننویسید.
خودتون هم میدونید ترامپ رای میاره
ناشناس
|
Canada
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
7
2
محمد رضا عارف و حزب پیشرو اصلاحات (با حضور چهره‌های عملگرای دولت خاتمی مثل علی صوفی، مرتضی حاجی و احمد خرم و البته حسن رسولی) در کنار بنیاد امید ایرانیان، برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 ستادی تشکیل دهند به نام : به یاد آور امید را ( زیر مجموعه ی جبهه اصلاحات ) و ابتکارات جامعه ی جنبشی ( جامعه ی پویای ایران اسلامی ) - حزب کارگزاران عملگرای ایران اسلامی - تشکل دولت در سایه - ... را به جای پارلمان اصلاحات و نهادهای قدیمی و کهنه اجرا کنند
شرمنده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
4
37
اونهاییکه با fatf مخالفت کردن باید از کره زمین مخخف شوند
حسن
|
United States of America
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
6
46
اگر بخواهيم مشكل ايران با امريكا را ريشه يابى كنيم انروزى كه از ديوار سفارت امريكا بالا رفتيم و انرا اشغال كرديم بايد فكر اين روزها را هم ميكرديم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
وقتی در هر مراسمی پرچمش را آتش زده و شعار مرگ سر می دهند، توقع دارند برایشان دسته گل بفرستد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
کار کار انگلیسهاست
ناشناس
|
Canada
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
25
4
آقای زیباکلام و کارگزاران سازندگی و عباس عبدی و قوامی و چند نفر از کوچکان اصلاحات از پاکدستی معاون اول اصلاحات یعنی دکتر عارف می ترسند! کثافت کاری های شما در پرونده های شما باعث موضع گیری علیه عارف است! موضع گیری ها شدیدا عجیب است!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
عارف خودتی؟ بالاخره حرف زدی؟ نزدیک انتخاباته؟
ناشناس
|
Canada
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
17
1
استراتژی و حساب کتاب کوچک برای ریاست جمهوری عارف و پوششی های تایید شده یا رد صلاحیت شده مثلا دکتر پزشکیان یا دکتر سید محمدرضا خاتمی و.. برای ریاست جمهوری بخش عملگرای اصلاحات :

1. بیش از 2 میلیون شخص دکتر عارف از قبل به خاطر فداکاری ها و ایثار رای دارند
2. بیش از 2 میلیون دکتر جهانگیری به خاطره سابقه ی رای در سال 96 با گرفتن دست عارف و کنار رفتن به نفع ایشان به سبد رای ایشان اضافه می کند
3. شیوه تبلیغاتی جدید و چهره به چهره مانند سال 92 و فیلم تبلیغاتی ایشان نیز حداقل 4 میلیون رای دارد
4. ستادهای واحد همه ی اصلاح طلبان کاندید شده به رنگ آبی فیروزه ای با شعار به یاد آور امید را با عکس دکتر عارف با کمک فضای مجازی و اپ ها و.. بیش از 4 میلیون رای می اورند
5. حضور یک سیاستمدار خارجی برای اولین بار مثل پوتین یا مدودف یا فردی از حزب روسیه واحد پوتین در ستاد دکتر عارف در ایران در زمان تبلیغات یا قبل ( به دلیل عملگرا بودن دکتر عارف! و حزب اصلاح طلبان پیشرو نزدیک به ایشان از سوی علی صوفی و خرم و.. ) بیش از 2 میلیون رای دارد
6. تکرار کردن رای از سوی سید محمد خاتمی 10 میلیون رای می اورد
7. تکرار کردن رای از سوی شخصیت های جدید خارجی و داخلی
8. موضع گیری علیه کثافت کاری های اقتصادی برخی اصلاح طلبان حتی! در کنار مجلس ضعیف یازدهم و مشارکت خنده آور آن
9. برنامه ارشادی برای حل مشکل فرهنگ و برنامه انقلاب اقتصادی با
انقلاب خصوصی سازی
10 سیاست خارجی مدیریت شده و اغاز مذاکرات اتمی با امریکا
ناشناس
|
Canada
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
13
0
به ظریف بگویید به ولادمیر پوتین و ژی ژینگ پینگ چینی بگوید در ویدئویی جداگانه و روزمره مستقیم به اف ای تی اف اشاره کند و تیم تبلیغاتی عارف در ایران برای 1400 آن را داخل مستند تبلیغاتی خویش قرار دهد. در مورد قراردادهای 25 ساله نیز سخن بگویند.

و در ویدئویی جدا از اف ای تی اف در مورد انتخابات ایران و لزوم انتخاب فردی که به قواعد بین المللی و جهانی پایبند است را برگزینند

بی شک من به همه اصلاح طلبان میگویم فردی عملگرا مثل دکتر عارف 1400 بالای 30 میلیون رای دارند که به خاطر ویدئو پوتین و چینی ها هم به او رای می دهند.


برای عارف و ایثارش فدراسیون عملگرایی در اوراسیا تشکیل می دهیم که هم نهاد جدید جهانی به ریاست او باشد هم او در ایران به کرسی ریاست جمهوری 1400 بنشیند!

معاون اول عارف دکتر ظریف است به خاطر این فداکاری مدرن و جدید
ناشناس
|
Canada
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
17
1
دکتر عارفی که 1400 بر صندلی ریاست جمهوری در ایران می نشیند با 92 و 94 خیلی متفاوت است!

می خواهیم کاری کنیم که معاون اول او ظریف شود!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
2
16
مجمع تشخیص باید پاسخگو باشد
توکلی مصباحی مقدم جلیلی قالیباف هرندی و..،،،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
اگر در دولت بعد زیر میزی با دشمن فرضی رابطه برقرار کنید و روی میز دلار30 تومنی به جیب بزنید یک خیانت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
0
3
شتر درخواب بیند....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
1
14
حرف مفت مجلسی ها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
0
1
سرمایه دار سرمایه دار شده فقط همین و شاید حساب شده بوده
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
0
0
چطور ممکنه خیر و صلاح ایران در تصویب اف ای تی اف باشه در حالی که آمریکا برای این تصویب به ایران فشار وارد می کنه؟ آیا آمریکا برای چیزی فشار وارد می کنه که خیر ایران در اون هست؟ اگر اصلاح طلب ها مرد هستند بدون حاشیه رفتن فقط و فقط به همین یک سوال پاسخ بدن
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
0
0
کاسبان تحریم.عده منافع اقتصادی شان ایجاب می کند تحریمها همچنان باقی باشد تا به بهانه رونق تولید با بستن مرزها همچنان قیمتها را درداخل کشور بالا نگهدارند وبتوانند سود کلانی به جیب بزنند. این عده همچنان به دشمنی های بین المللی با ایران دامن می زنند وزیر آتش اختلافات فوت می کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
0
0
آفتاب در انتشار نظر مخالف وسعت نظر داشته باشد
_______________________________________
با آفتاب تابان تان(برجام هسته ای)هر روز یک گشایش و رفع تحریم ها اتفاق نیافتاد.بخشهای از فرامین fatfدر حال اجراست و با اجرای کامل آن( که البته همان برجام مالی است)چه کسی تعهد می دهد گشایش حاصل شود؟!وزیر خارجه در مجلس قبل گفت او یا رییس جمهور نمی تواند تعهد دهد، فقط بهانه را از آمریکا می گیرد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
0
یک روزی می گفتند کاسبات تحریم حالا باید گفت کاسبان FATF کسانی که دنبال FATF هستند احتمالا ماموریت دارند تا کشور را به قهقرا ببرندراه حلش این است تا مدت زیادی حداقل برای مدت دو سال رسانه های اصلاح طلب را تعطیل کنند تا کشور از این مشکلات رهایی یابد زیرا اینها تحریف تحریم می کنند و مبلغ آمریکا و دیگر کشورهای غربی هستند شایعه پراکنی می کنند و مزدوری خود را به انتها می رسانند تعطیلی این رسانه ها و بستند سایتهای دیگر راز موفقیت رفع تحریم است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین