کد خبر: ۶۷۵۶۴۴
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰

بازگشت شطرنج باز متقلب به مسابقات!

یک شطرنج باز متقلب که شش سال از حضور در رقابت‌های رسمی محروم شده بود با استفاده از نام مستعار و ماسک در مسابقات شطرنج شرکت کرد!
بازگشت شطرنج باز متقلب به مسابقات!
آفتاب‌‌نیوز :

سال گذشته، کمیته اخلاق فدراسیون جهانی شطرنج حکم "ایگور رائوسیس،" شطرنج باز متقلب جمهوری چک که اصالتا لتونیایی است را صادر کرد. بنا بر این حکم، عنوان استاد بزرگی از او پس گرفته شد و این شطرنج باز به مدت ۶ سال از هر گونه حضور در میادین شطرنجی محروم شد.

ایگور رائوسیس در مسابقات آزاد استراسبورگ فرانسه متهم به استفاده از تلفن هوشمند در دستشویی شده بود. بعد از تحقیقاتی که فدراسیون جهانی انجام داد برای او این حکم صادر شد.

در جدیدترین رقابت‌های شطرنج مشخص شد که این شطرنج باز در مسابقات جدید حضور پیدا کرده است. این شطرنج باز روز شنبه در تورنمنتی در لتونی شرکت کرد. این بازیکن ۵۹ ساله با نام مستعار بازی کرده و به دلیل استفاده از ماسک، چهره اش قابل تشخیص نبوده است.

هنگام بازی یکی از استاد بزرگان شطرنج او را شناسایی کرد و این موضوع را به مسئولان برگزاری مسابقات گفت. او در این مدت توانسته بود به دو پیروزی برسد و بعد تشخیص چهره ی او هیات اجرایی مسابقات از او در خواست کرده که که مسابقات را ترک کند.

این مسابقات به صورت حضوری در لتونی برگزار شده و جایزه آن هزار یورو بوده است.

حاضرین در مسابقات گفته اند که او از همه شطرنج بازان دوری می کرد و به دلیل شیوع کرونا ماسک زده بود. یکی از حاضرین می گوید که تشخیص چهره او بسیار سخت بود و من در دور سوم تصمیم گرفتم که هویت او را شناسایی کنم. بعد از تشخیص این بازیکن متقلب، با مهربانی از او خواسته شد که سالن مسابقات را ترک کند و او بدون هیچ درگیری این کار را انجام داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین