کد خبر: ۶۷۵۷۴۷
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳

افزایش خودکشی در بین زنان و دانش‌آموزان ژاپنی در دوران کرونا

مطالعات نشان می‌دهد که آمار خودکشی در بین زنان و کودکان مدرسه‌ای در ژاپن طی ماه اوت افزایش یافته است و نگاهی اجمالی بر داده ها از تاثیر بحران ویروس کرونا بر سلامت روان مردم این کشور خبر می‌دهد.
افزایش خودکشی در بین زنان و دانش‌آموزان ژاپنی در دوران کرونا
آفتاب‌‌نیوز :

این داده ها از ژاپن به آسیب های روانی ناشی از همه گیری ویروس کرونا در سراسر جهان اشاره دارد.

آخرین آمارهای دولت نشان می دهد تعداد کل خودکشی های کشور ژاپن در ماه اوتِ سال جاری میلادی (۲۰۲۰)، ۱۸۵۴ مورد بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵.۴ درصد رشد داشته است.

خودکشی زنان در ماه اوت حدود ۴۰ درصد افزایش داشت. اگرچه این رقم در حدود نیمی از آمار خودکشی مردان است اما این افزایش خودکشی در زنان بسیار بیشتر از رشد ۶ درصدی میزان خودکشی در مردان بوده است.

بنابر گزارش «بلومبرگ» همچنین شمار خودکشی کودکان مدرسه ای در دوران مشابه زندگی شان نسبت به گذشته دو برابر شده است.

جامعه شناسان بارها نسبت به تاثیر این همه گیری بر سلامت روان هشدار داده اند زیرا محدودیت در تعاملات اجتماعی مردم را منزوی کرده و بحران اقتصادی در دنیا هم منجر به از دست رفتن هزاران هزار شغل شده و عواقب بیشتری هم در راه است.

یک مطالعه جهانی توسط «کِر اینترنشنال» نشان داده است که ۲۷ درصد زنان از افزایش مشکلات مربوط به بیماری های روانی گزارش می دهند در حالی که این افزایش در مردان تنها ۱۰ درصد بوده است.

در ژاپن، زنان بار بحران اقتصادی را بر دوش می شکند چرا که زمینه های اصلی اشتغال آنها از جمله مشاغل مربوط به مسافرت و خرده فروشی در دوران قرنطینه به شدت آسیب دیده است.

داده های وزارت امور داخلی ژاپن نشان می دهد که درصد زنان شاغل نسبت به مردان دو برابر کاهش یافته است. در پایان ماه ژوئیه ۲۶.۹ میلیون نفر در ژاپن مشغول به کار بوده اند که نسبت به سال گذشته ۳.۲ درصد کاهش یافته است و کاهش بیش از دو سوم زنان هم در پاییز گزارش می شود.

موضوع اشتغال تنها عامل آسیب رسان به سلامت روحی و روانی زنان نیست. برای مثال خطوط تلفنی راهنمای خشونت خانگی با توجه به اینکه اعضای خانواده به اجبار در کنار یکدیگر و در قرنطینه بوده اند، با تماس های بیشتری مواجه شدند.

همچنین کره جنوبی که بیشترین نرخ خودکشی در سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) را دارد، به طور مشابهی شاهد افزایش میزان خودکشی در زنان طی ماه های ابتدایی این همه گیری بود.

این همه گیری تغییرات زیادی را در رشد اجتماعی کودکان سبب شده و همزمان عامل استرس های پنهانی والدین نیز بوده است، آنچه که پزشکان می گویند ممکن است منجر به غفلت والدین شود.

مایومی هانگای، یکی از پزشکان در مرکز ملی توسعه و بهداشت کودکان که میزان استرس کودکان در دوران همه گیری را بررسی می کند به بلومبرگ گفت: والدینی که استرس دارند ممکن است نشانه های استرس فرزندان خود را نبینند و میزان کافی از همدردی و شفقت را نسبت به مشکلات آنها نداشته باشند.

همچنین هنگامی که مدارس در ماه ژوئن بازگشایی شدند، کودکان برای جبران کارهای از دست رفته با فشار بیشتری مواجه شدند.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، ژاپن از معدود کشورهایی است که اطلاعات به موقع مربوط به خودکشی را منتشر می‌کند چرا که این موضوع یک مساله اجتماعی مهم در این کشور جزیره ای است و بسیاری کشورهای دیگر نظیر انگلیس، چین یا ایالات متحده آمار رسمی مربوط به خودکشی را تا سال‌ها بعد از آن گزارش نمی‌دهند. به عنوان مثال انگلیس آمار خودکشی مربوط به سال ۲۰۱۹ میلادی را ماه گذشته منتشر کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین