کد خبر: ۶۷۵۷۹۴
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰

کلاهبرداری با اسم یک شرکت مشهور ورزشی

معاون اجتماعی پلیس فتا از ارسال لینک‌های جعلی خرید از سایت آدیداس برای شهروندان در شبکه‌های اجتماعی خبر داد و گفت: مردم برای خرید هر نوع کالایی حتما به سایت‌های معتبر دارای Enamad مراجعه و از تهیه کالا از فروشگاه‌های آنلاین فاقد نماد اعتماد الکترونیک خودداری کنند.
کلاهبرداری با اسم یک شرکت مشهور ورزشی
آفتاب‌‌نیوز :

 سرهنگ رامین پاشایی افزود: اخیرا پیامی با عنوان «وعده کفش های رایگان آدیداس به مناسبت ۹۳ سالگی این شرکت» برای کاربران ارسال می شود که این پیام حاوی یک لینک مربوط به سایت جعلی آدیداس است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، وی ادامه داد: طی بررسی های انجام شده، توسط کارشناسان فنی این پلیس مشخص شد این سایت دارای گواهینامه‌ امنیتی معتبر نبوده و از پروتکل ناامن http به جای https استفاده می‌کند که برای وب سایت یک شرکت مشهور و بزرگ امری غیر عادی است.

پاشایی اظهار داشت: در آدرس URL سایت جعلی در کلمه adidas به جای حرف i، عدد یک کوچک انگلیسی قرار دارد و با توجه به نتایج به دست آمده این یک صفحه‌ جعلی و احتمالا آلوده به بدافزار بوده و قربانی به علت استفاده از مرورگرهای به روز نشده متوجه جعلی بودن آن نشده بر روی لینک، کلیک کرده و وارد سایت می‌شود.

معاون اجتماعی پلیس فتا اضافه کرد: این صفحات جعلی به احتمال زیاد قربانی را عضو یک شبکه بات نتی کرده یا در پس ماجرا از منابع سیستم آن برای استخراج ارز دیجیتال استفاده می‌کند یا بدون اطلاع کاربر و به واسطه‌ تعاملی که با سایت برقرار کرده، بدافزاری را بر روی سیستم قربانی نصب کرده و اطلاعات آن را به سرقت می برند.

وی از شهروندان خواست توصیه‌های پلیس فتا را جدی گرفته و آنها را به کار ببندند تا در معرض این‌گونه کلاهبرداری ها قرار نگیرند و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری درمیان بگذارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین