کد خبر: ۶۷۵۸۵۶
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۶

پزشک سابق رئیس‌جمهور آمریکا: جو بایدن توان ذهنی لازم را برای اداره کشور ندارد

پزشک سابق رئیس‌جمهور آمریکا که از اواسط سال ۲۰۱۳ تا اوایل سال ۲۰۱۸ در کاخ سفید حضور داشته، اعلام کرد معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد کنونی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری فاقد توانایی ذهنی لازم برای اداره کشور است.
پزشک سابق رئیس‌جمهور آمریکا: جو بایدن توان ذهنی لازم را برای اداره کشور ندارد
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از پایگاه خبری هیل، «رانی جکسون» پزشک سابق کاخ سفید اعلام کرد گاف‌های مکرر جو بایدن در سخنرانی‌ها و اظهاراتش نشان می‌هد که وی از ظرفیت ذهنی کافی برای تصدی سمت ریاست جمهوری آمریکا برخوردار نیست.

رانی جکسون که در فاصله سال‌های 2013 تا 2018 به‌عنوان پزشک اختصاصی رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید حضور داشته، با اعلام اینکه شخصاً جو بایدن را معاینه نکرده است، اظهار داشت: «به عنوان یک شهروند این کشور، من صحبت‌های جو بایدن را در جریان رقابت‌های انتخاباتی دنبال کرده‌ام و نگرانم و بهتر است بگویم متقاعد شده‌ام که او ظرفیت ذهنی لازم و توانایی شناختی موردنیاز برای خدمت کردن در جایگاه فرمانده کل قوا و مقام اول کشور را ندارد.»

این پزشک نظامی در ادامه گفت: «من واقعاً فکر می‌کنم که او به آزمون‌های شناختی بیشتری نیاز دارد. من این را به عنوان یک شهروند نگران و نه به عنوان شخصی که جزو نامزدهای حزب جمهوری‌خواه برای ورود به کنگره است، می‌گویم.»

رانی جکسون در ادامه برای اثبات ادعای خود درباره بایدن، تعدادی از گاف‌های اخیر وی را برشمرد، اما در عین حال تأکید کرد که هرگز با معاینه از راه دور ادعا نمی‌کند که بایدن به آلزایمز یا بیماری‌های مشابه آن مبتلاست.

متعاقباً «اندرو بیتس» سخنگوی ستاد انتخاباتی جو بایدن طی یادداشتی کوتاه در واکنش به اظهارات پزشک سابق کاخ سفید اعلام کرد: «من شما را به مناظره اول [میان بایدن و ترامپ] ارجاع می‌دهم.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین