کد خبر: ۶۷۵۹۱۲
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵

اف بی آی: طرح ربودن فرماندار ویرجینیا نیز در دست گروه‌های ضد دولتی بوده است

یکی از عاملان اف.بی.ای در شهادت خود اعلام کرد، دو مرد متهم به توطئه برای ربودن فرماندار میشیگان همچنین اوایل سال جاری میلادی با اعضای گروه‌های ضد دولتی برای ربودن احتمالی فرماندار ویرجینیا نیز در تماس بودند.
اف بی آی: طرح ربودن فرماندار ویرجینیا نیز در دست گروه‌های ضد دولتی بوده است
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ریچارد تراسک، عامل ویژه اف.بی.آی در جریان جلسه استماع در دادگاهی فدرال در میشیگان که برای رسیدگی به پرونده شش متهم به توطئه برای ربودن "گرچن وایتمر"، فرماندار میشیگان برگزار شد، گفت:‌ دو تن از متهمان همچنین در نشستی در ژوئن در دوبلین، اوهایو با اعضای گروه‌های ضد دولتی شرکت داشتند که در آن جلسه، به بررسی ربودن احتمالی رالف نورتهام، فرماندار ویرجینیا پرداخته شد.

این عامل اف.بی.آی همچنین گفت: این افراد در نشست مذکور از سیاست‌ها و عملکرد فرمانداران نسبت به کووید-۱۹ و روند قرنطینه ناراضی بودند و درباره اهداف خود برای ربودن آنها گفتگو کردند.

فرماندار ویرجینیا در یک نشست خبری روز سه شنبه گفت: من درباره طرح توطئه حرفی نمی‌زنم . با توجه به امنیتی که پلیس ایالتی ایجاد کرده، من و خانواده‌ام در امنیت هستیم. همانطور که در روزهای گذشته بوده، به وظایفم برای ایالت ادامه می‌دهم.

چاد وولف، وزیر امنیت کشور آمریکا در بیانیه‌ای، تلاش‌ها برای ربودن این دو فرماندار را خطاب قرار داد و گفت: من تلاش‌های نیروهای ایالتی و فدرال را برای خنثی کردن توطئه افراط گرایان خشن در ربودن فرمانداران میشیگان و ویرجینیا می‌ستایم. در جامعه ما جایی برای افراط گرایی خشن وجود ندارد. ما علیه این رفتارها هستیم.

در کنفرانس خبری روز سه‌شنبه، نورتهام گفت که قصد صحبت درباره این نقشه را ندارد و گفت که او و خانواده‌اش تحت امنیتی که پلیس ایالت فراهم کرده، احساس ایمن بودن می‌کنند.

بنا بر گزارش آسوشیتدپرس، وی اظهار کرد: من کارم را برای رفاه عمومی ادامه می‌دهم، چنان که روزهای دیگر هم همین کار را می‌کنم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین