کد خبر: ۶۷۵۹۱۸
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹

پیشگویی رئیس سابق سازمان سیا: به زودی شاهد به قدرت رسیدن بایدن و ناوالنی خواهیم بود

جان برنان، مدیر سابق سازمان سیا از 8 مارس 2013 لغایت 20 ژانویۀ 2017 و دشمن سرسخت ترامپ ابراز امیدواری کرد که روسای جمهور آیندۀ آمریکا و روسیه به ترتیب جو بایدن دمکرات و الکسی ناوالدی، بلاگر شوند
پیشگویی رئیس سابق سازمان سیا: به زودی شاهد به قدرت رسیدن بایدن و ناوالنی خواهیم بود
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه ایل جورناله نوشت: به عقیدۀ وی چنانچه این دو به مقام ریاست جمهوری این دو کشور برسند، ما شاهد چشم اندازهای حاکی از صلح، آبادانی و امنیت در جهان خواهیم بود. به نظر می رسد که وی از این موضوع خبر می دهد که یک پیروزی دمکرات ها در آمریکا می تواند به گونه ای به روی کار آمدن غیرمحتمل بلاگر ضدپوتین در روسیه کمک کند. اخیراً سخنگوی کرملین ناوالنی را به کار کردن با سازمان سیا و سرویس های جاسوسی غربی متهم کرده است.

برنان در کانون تحقیقات دادستان جان دارهام در خصوص منشأ راشاگیت قرار گرفت. طبق برخی مدارک که در ماه مه گذشته توسط ریچارد گرنل، سرپرست اطلاعات آمریکا برملا گردید، وی برخی از اطلاعات مهم در خصوص مداخلات روسیه در انتخابات 2016 را مخفی نگاه داشته بود.

طبق این مدارک برنان، اوباما و سایر مقامات عالی امنیت ملی را در جریان طرح کلینتون به منظور به چنگ انداختن ترامپ قرار داده بود. جامعۀ اطلاعاتی آمریکا گزارشی در خصوص مداخلات روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تهیه نمود و چند روز قبل از آنکه ترامپ در کاخ سفید مستقر شود، آن را منتشر ساخته بود.

تجزیه و تحلیل وقایع از این امر حکایت دارد که برخلاف اندیشۀ کلی مربوط به اینکه اف بی آی تحقیقی در خصوص توطئۀ ترامپ و روسیه را مطرح کرده است، در اصل برنان دست به این کار زده است. در ضمن برنان زمانی که در سال 2017 اعلام کرد که پروندۀ دروغین تهیه شده توسط کریستوفر استیل، جاسوس سابق بریتانیایی هیچ نقشی در تصمیم جامعۀ جاسوسی در تحقیق در خصوص مداخلات احتمالی روسیه و فرضیۀ بی اساس تبانی کارزار انتخاباتی ترامپ با کرملین نداشته است، به کنگرۀ آمریکا دروغ گفته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین