کد خبر: ۶۷۵۹۲۸
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹

تحریم ها، بانک های خارجی را مرعوب می کند

یک خبرگزاری آمریکایی نوشت این کشور در تلاش است تا ایران را به دور از شبکه مالی و بانکی جهانی نگه دارد.
تحریم ها، بانک های خارجی را مرعوب می کند
آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری سی ان بی سی در گزارشی به وضعیت اقتصاد ایران پرداخت و نوشت: ایران در شرایطی با موج جدید تحریم های آمریکا مواجه شده که شمار مبتلایان و قربانیان کرونا در آن بیش از هر کشور دیگری در منطقه است. در همین شرایط بازار ارز در این کشور دچار نوسان زیادی شده و ارزش ریال در برابر دلار به کمترین سطح تاریخی خود رسیده و طی یک سال اخیر ارزش دلار در برابر ریال ۱۳۸ درصد تقویت شده است.

به گفته سی ان بی سی، اعلام خبر تحریم ۱۸ بانک ایرانی توسط دولت آمریکا می تواند فشار اقتصادی را که از زمان خروج آمریکا از برجام در سال ۲۰۱۸ وارد فاز تازه ای شد، شدت بخشد. تحریم های جدید بیش از همه با هدف بیرون راندن ایران از شبکه بانکی و مالی جهان طراحی شده اند.

به گفته این خبرگزاری آمریکایی، بخش بزرگی از تجارت خارجی ایران در نتیجه کرونا و تحریم ها تحت تاثیر قرار گرفته است و انتظار می رود نرخ تورم این کشور تا ۵۰ درصد افزایش پیدا کند. کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی درآمدهای صادراتی همه صادرکنندگان نفتی از جمله ایران را تحت تاثیر منفی قرار داده است.

سی ان بی سی با اشاره به تحریم های جدید نوشت: اگر چه مقامات آمریکایی ادعا می کنند که تحریم ها اثری روی مبادلات تجاری مربوط به اقلام بشردوستانه با ایران ندارند اما این تحریم ها بانک های خارجی را مرعوب می کند و حتی این گونه مبادلات را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

آمریکا در تلاش است تا شورای امنیت سازمان ملل را متقاعد به بازگشت تحریم های نسلیحاتی کند ( که ۲۷ مهر منقضی خواهند شد) اما تلاش های آمریکا در این زمینه شکست خورده است و این احتمال وجود دارد که آمریکا به طور یکجانبه با اعلام تحریم های جدیدی، شرکت های خارجی را برای معامله نکردن با ایران در امور تسلیحاتی تحت فشار قرار دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین