کد خبر: ۶۷۶۰۱۳
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۶

آیا آیفون ۱۲ ارزش خرید دارد؟

قیمت آیفون مینی از ۶۹۹ دلار، آیفون ۱۲ معمولی از ۷۹۹ دلار، آیفون ۱۲ پرو از ۹۹۹ دلار و ۱۲ پرو مکس از ۱۰۹۹ دلار آغاز می‌شوند.
آفتاب‌‌نیوز :

خانواده آیفون ۱۲ در حالی معرفی شده است که مهم‌ترین سوال برای کاربران این است که این محصولات چه چیزهای جدیدی دارند و آیا این محصولات ارزش خرید دارند.

به رسم چند سال اخیر باز هم اپل از یکی از دستگاه‌های همراه محصول، در جعبه‌اش کاسته است. در گذشته هدفون حذف شده بود و امسال حتی شارژر هم دیگر همراه آیفون ۱۲ عرضه نمی‌شود این موضوع باعث انتقادهایی به شرکت اپل شده است که با وجود قیمت بالا در محصولاتش هر روزی چیزی از کنار آنها کم می‌کند و کاربران بصورت مجزا باید آنها را خریداری کنند. اپل در پاسخ می‌گوید این کار به دلیل کاهش زباله صنعتی انجام شده است.

آیا آیفون ۱۲ ارزش خرید دارد؟

پیش از معرفی آیفون ۱۲ اپل در برنامه ای جداگانه نسل جدید پردازنده‌های خود را با نام A۱۴ معرفی کرده بود.

این پردازنده اولین پردازنده از نوع پنج نانومتری در جهان است و اپل ادعا می‌کند این محصول سریع‌ترین پردازنده موبایلی جهان است. گزارش برخی منابع مستقل هم این ادعا را تایید کرده است.

با استفاده از این پردازنده‌ها، خانواده آیفون فعلا و تا پیش از معرفی نسل جدید پردازنده‌های اسنپدراگون، پر سرعت‌ترین موبایل‌های جهان خواهند بود.

تلفن‌های همراه پرچمدار اندرویدی از پردازنده‌های مختلفی استفاده می‌کنند که قوی‌ترین آن سری اسنپدراگون است. قرار است طی ماه های آینده نسل جدید این پردازنده‌ها معرفی شود و شرکت سازنده این پردازنده که کوالکام نام دارد ادعا می‌کند این پردازنده از پردزانده های کنونی آیفون ۱۲ قوی‌تر خواهد بود.

نکته مهم دیگر در آیفون های ۱۲ جدید استفاده این محصولات از شبکه فایو جی است. در آیفون ۱۲ اپل از سیستمی استفاده کرده است که بصورت هوشمند و بر اساس نیاز مخاطب دستگاه بین شبکه ۴و ۵ جی سوئیچ می‌کند.

البته پیشتاز استفاده از شبکه فایو جی در تلفن‌های همراه دو شرکت سامسونگ و هواوی هستند و اپل حداقل یک سال از این دو شرکت در توسعه محصولات فایو جی عقب تر است.

نکته مهم دیگر در این سری از گوشی‌ها استفاده اپل از سیستم شارژ بی سیم جدیداش است . این مورد هم جدید نیست و برای اولین بار شرکت هواوی در محصولات خود، دو سال پیش از آن استفاده کرده بود.

آیفون ۱۲ در چهار نوع مختلف آیفون ۱۲ مینی، آیفون ۱۲ معمولی ، ۱۲ پرو و پرو مکس عرضه می شوند.

در طراحی این محصولات اپل از شیشه ای استفاده کرده که ادعا می کند چهار برابر نسبت به انواع مشابه خود مقاوم تر شده است.

آیا آیفون ۱۲ ارزش خرید دارد؟

آیفون ۱۲ مینی با وجود اندازه کوچک تر نسبت به ارزان ترین گوشی آیفون یعنی اس ای، اما به دلیل نمایشگر بدون حاشیه، اندازه صفحه بزرگتری دارد.

اندازه صفحه آیفون اس ای ۴.۷ اینچ است اما آیفون ۱۲ مینی اندازه صفحه ۵.۴ اینچی دارد.

نسبت به آیفون اس ای پردازنده آیفون ۱۲ مینی قوی‌تر است. آیفون‌های اس ای از پردازنده A13 استفاده می‌کنند اما پردازنده آیفون مینی ۱۲ از نوع A14 است. باید در نظر داشت این محصول حدود ۳۰۰ دلار گران‌تر از آیفون اس ای در نسخه پایه است.

دوربین های آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۲ معمولی یکسان هستند هر دو این محصولات از دو دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی عریض و فوق عریض استفاده می کنند.

در مدل پرو و پرو مکس اما سه دوربین وجود دارد و علاوه بر دوربین عریض و فوق عریض یک دوربین تله فوتو با قابلیت بزرگنمایی اپتیکال چهار برابری هم تعبیه شده است.

در این محصولات اپل ادعا می کند قابلیت تصویر برداری در نورکم افزایش پیدا کرده و محصولات قادر به ثبت تصاویری به صورت اچ دی آر هستند.

باید در نظر داشت در چند سال اخیر در بررسی دوربین اپل از رقبای خود عقب افتاده است و هواوی و سامسونگ عملکرد بهتری در زمینه دوربین داشته‌اند.

اندازه سنسور در پرو مکس از نسخه پرو بزرگتر است که کمک می کند این محصول در نور کم عملکرد بهتری برای عکاسی داشته باشد.

با این وجود این اندازه بزرگ هم پیشتر در محصولات پرچمدار شرکت هواوی استفاده شده بودند.

استفاده از لیدار در نسخه پرو و پرو مکس از نکات مثبت این محصولات هستند که توانایی بهتری در شناسایی سوژه برای تصویر برداری به این گوشی ها می دهند.

قیمت آیفون مینی از ۶۹۹ دلار، آیفون ۱۲ معمولی از ۷۹۹ دلار، آیفون ۱۲ پرو از ۹۹۹ دلار و ۱۲ پرو مکس از ۱۰۹۹ دلار آغاز می‌شوند.

حداقل حافظه داخلی برای نسخه پرو و پرو مکس ۱۲۸ گیگابایت و حداقل حافظه داخلی نسخه ۱۲ مینی و معمولی از ۶۴ گیگابایت آغاز می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین