کد خبر: ۶۷۶۲۴۷
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴

روسیه دارویی برای جلوگیری از تکثیر ویروس کرونا می‌سازد

روسیه در حال ساختن دارویی است که می‌تواند از تکثیر ویروس کرونا در بدن جلوگیری کند.
روسیه دارویی برای جلوگیری از تکثیر ویروس کرونا می‌سازد
آفتاب‌‌نیوز :

«رحیم حایتف» کارشناس مسئول واحد ایمنی شناسی وزارت بهداشت روسیه روز شنبه اعلام کرد: دارویی برای جلوگیری از تکثیر ویروس کرونا ساخته شده و در مرحله آزمایش بالینی قرار دارد.

حایتف خاطرنشان کرد: در زمان حاضر دارویی که بتواند از تکثیر ویروس کرونا جلوگیری کند وجود ندارد.

وی افزود: دارویی که ما می سازیم و هم اکنون در مرحله آرمایش های بالینی است به ژنهایی که مسئول تکثیر ویروس کرونا هستند ضربه وارد خواهد کرد.

روسیه تاکنون سه دارو برای مداوای بیماران کرونایی و سه واکسن برای ایجاد مصونیت در بدن انسان در برابر ویروس کرونا ساخته است.

پیش از این، مرکز اپیدمیولوژی و میکروب شناسی روسیه گفته بود که اثربخشی داروها برای ویروس کرونا اثبات نشده است. علاوه بر این، آنها سمی هستند. در عین حال، ویروس کرونا نسبت به آنفولانزا بیماری خطرناکی محسوب می ود.

به گفته آژانس خبری فدرال روسیه، مرگ و میر ناشی از ذات الریه قبل و بعد از شروع همه گیری، افزایش ۳.۹ درصدی در مرگ و میر را نشان می دهد که رقم بسیار زیادی است.

براساس آخرین گزارش ستاد مقابله با گسترش کرونا در روسیه طی ۲۴ ساعت گذشته شمار مبتلایان به کرونا با شناسایی ۱۵ هزار و ۱۵۰ مورد جدید به یک میلیون و ۳۶۹ هزار و ۳۱۳ نفر و آمار جانباختگان ناشی از این بیماری با افزایش ۲۳۲ نفر دیگر به ۲۳ هزار و ۷۲۳ تن رسیده است که همچنان روند صعودی را نشان می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین