کد خبر: ۶۷۶۴۳۹
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶

جمهوری‌خواهان اسپانیایی با خواسته "پیگرد قانونی پادشاه سابق" به خیابان‌ها آمدند

تظاهرکنندگان در ۲۴ شهر اسپانیا امروز یکشنبه با اهتزار درآوردن پرچم‌های قرمز، بنفش و زرد جمهوری‌خواهان، خواهان پیگرد قانونی "خوان کارلوس"، پادشاه سابق شدند.
جمهوری‌خواهان اسپانیایی با خواسته
آفتاب‌‌نیوز :

 پادشاه سابق ۸۲ ساله اسپانیا از زمان ترک اسپانیا در ماه اوت، در امارات متحده عربی به سر می‌برد تا از سرافکنده کردن بیشتر پسرش "فلیپه ششم" خودداری کند.

به گزارش رویترز، "خوان موریلو"، معلم بازنشسته ۷۴ ساله، یکی از معترضانی که به صدها تظاهرکننده در "سویل" پیوسته بود، گفت: ما اینجا هستیم تا خواستار پیگرد قانونی پادشاه سابق فاسد و تشکیل یک جمهوری باشیم.

با وجود آنکه خوان کارلوس به طور رسمی تحت تحقیقات قرار ندارد، می‌تواند در دو تحقیق در اسپانیا و سوئد، هدف ادعای فساد مرتبط با قرارداد ۶.۷ میلیارد یورویی قطار پرسرعت سعودی که شرکت‌های اسپانیایی برنده آن بودند، قرار گیرد.

دادستان دیوان عالی اسپانیا در حال بررسی این است که تحقیقات فساد را به قرارداد قطار بسط داده و به طور رسمی خوان کارلوس را درگیر این پرونده کند.

پادشاه سابق اسپانیا اظهارنظر علنی در این رابطه نداشته اما وکیلش گفته است که او در صورت لزوم، در اختیار دادستان خواهد بود.

یک نظرسنجی که دوشنبه گذشته برای بستر رسانه مستقل، گروهی از روزنامه‌های چپ‌گرا منتشر شد، نشان داد که ۴۰.۹ درصد اسپانیایی‌ها طرفدار تأسیس جمهوری بودند، در حالی که ۳۴.۹ درصد گفتند از خانواده سلطنتی حمایت می‌کنند و ۲۴.۲ درصد هم گفتند نمی‌دانند.

یک نظرسنجی که در ماه اوت برای روزنامه طرفدار سلطنت ای‌بی‌سی منتشر شد، نشان داد که ۳۳.۵ درصد طرفدار جمهوری و ۵۶ درصد طرفدار سلطنت بودند، در حالی که ۶ درصد نمی‌دانستند طرفدار کدام هستند و ۴.۱ درصد هم بی‌تفاوت بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین