کد خبر: ۶۷۶۴۴۲
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳

کیت تشخیص یک دقیقه‌ای کرونا در راه است

قرار است یک کیت تشخیص کرونا در فرودگاه ادمونتون کانادا به‌صورت آزمایشی استفاده شود. این کیت مبتنی بر فناوری‌ نانو به سرعت و در مدت زمان کمتر از یک دقیقه نتایج را ارائه می‌کند.
کیت تشخیص یک دقیقه‌ای کرونا در راه است
آفتاب‌‌نیوز :

به‌تازگی گزارشی منتشر شده که در آن درباره جزئیات استفاده آزمایشی از یک کیت تشخیص کرونا در فرودگاه بین‌المللی ادمونتون مطالبی درج شده‌است. این کیت مبتنی بر گرافن قادر است در مدت چند ثانیه نتایج را ارائه کند. این استفاده آزمایشی با همکاری جی‌ال‌سی مدیکال (GLC Medical) انجام شده‌است.

در این آزمایش از یک واحد دستی برای گرفتن نمونه بزاق فرد استفاده می‌شود و انتظار می‌رود که در مدت زمان کمتر از یک دقیقه، وجود ویروس کووید ۱۹ تشخیص داده شود.

این فناوری نسبت به روش‌های رایج دارای مزیت‌هایی است از جمله : سهولت استفاده، شناسایی مستقیم ویروس و بی نیازی از نمونه‌برداری از راه بینی.

این نوع آزمایش‌ها می‌تواند به رفع نیاز قرنطینه دو هفته‌ای و دیگر محدودیت‌های بین‌المللی کمک کند. این فناوری در حال حاضر در مسیر تست بالینی بوده که این تست‌ها بخشی از فرآیند تایید نظارتی سازمان‌های بهداشتی کانادا است.

در این فناوری، فرد نمونه‌ای از بزاق خود را در اختیار پزشک قرار می‌دهد. سطح گرافن موجود در کیت توسط پروتئین‌های اسپایک ویروس پوشیده شده‌است. اتصال ویروس به پروتئین موجب تغییر ویژگی‌های الکترونیکی گرافن شده و این تغییر قابل اندازه‌گیری بوده و می‌توان در مدت کمتر از یک دقیقه با روشن شدن چراغ سبز یا قرمز ابتلا یا سلامت فرد را تایید کرد.

در این آزمون لازم نیست فرد متخصص پزشکی باشد و با یک آموزش ساده، هر کسی قادر به انجام این تست خواهد بود. استفاده از این تست شبیه به استفاده از جعبه کمک‌های اولیه است.

این مرحله آزمایشی با کمک جی‌ال‌سی مدیکال انجام می‌شود تا از نظر بهداشتی و نظارتی این فناوری بررسی شود.

هدف بعدی این گروه بعد از تست‌های آزمایشی، پیاده‌سازی این فناوری در فرودگاه ادمونتون است تا یک سایت امن و ایمنی برای انجام تست کرونا در این فرودگاه ایجاد شود.

جزئیات مربوط به این کار در هفته‌های آتی منتشر می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین