کد خبر: ۶۷۶۴۴۳
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵

زالی : تعامل نزدیک مدافعان سلامت و امنیت؛ ضرورت مبارزه با کرونا است

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با تاکید بر ضرورت همکاری نزدیک کادر بهداشت و درمان و نیروی انتظامی، تعامل مدافعان سلامت و مدافعان امنیت را راهبردی ضروری در مسیر مبارزه با کرونا عنوان کرد.
زالی : تعامل نزدیک مدافعان سلامت و امنیت؛ ضرورت مبارزه با کرونا است
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر علیرضا زالی در مراسم تجلیل از شهدای سلامت ناجا گفت: نیروی انتظامی قبل از اینکه یک نیروی نظامی باشد، یک نظام اجتماعی است.رابطه مهرورزانه امروز نیروی انتظامی با آحاد شهروندان را مثال زدنیست.

زالی در این مراسم که در ستاد فرماندهی انتظامی استان تهران برگزار شد دستیابی به چنین سطحی از سرمایه اجتماعی در بین مردم را ستودنی و نیروی انتظامی را کانون اطمینان بخش و امنیت بخش برای آحاد اجتماعی توصیف کرد.

توفیق حکمرانی در گرو مدیریت مبارزه با کروناست

زالی با تاکید بر اهمیت انکار ناشدنی مسئله کرونا در وضعیت فعلی کشور، توفیق حکمرانی را در گروی نحوه مدیریت بیماری کرونا دانست.

وی با بیان اینکه امروزه در دنیا نوع رویکرد نسبت به مدیریت بیماری کرونا به عنوان یکی از شاخص های حکمرانی مطرح است، به مرور نحوه مشارکت نیروی انتظامی در مدیریت بیماری کرونا از روزهای نخست شیوع بیماری تا کنون پرداخت.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به نقش موثر نیروی انتظامی در مبارزه با قاچاق و احتکار اقلام بهداشتی و تجهیزات حفاظتی همچون ماسک، الکل، گان و به ویژه در هفته های نخست شیوع بیماری، فایق آمدن بر مبارزه با قاچاق را مرهون اقتدار نیروی انتظامی دانست.

زالی با اشاره به نقش موثر نیروی انتظامی در مدیریت سفرهای نوروزی، مدیریت تجمعات ۱۳ فروردین و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و نظارت بر ارابه خدمات عمومی و همچنین مشاغل از منظر رعایت پروتکل های بهداشتی، گفت: نیروی انتظامی در شهر تهران تمام امکانات درمانی و بهداشتی خود را در اختیار ستاد مقابله با کرونای استان تهران قرار داده است.

زالی با بیان اینکه در روزهای آتی با همکاری نیروی انتظامی در اجرای برنامه های بازدارنده، شهر چهره ای متفاوت به خود خواهد گرفت، تصریح کرد: اپیدمی ها چهره خشن و بی رحمی دارند و به هیچ تعلق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی توجه نمی کنند، از این رو با توجه به چهره خشن این دشمن باید از اقتدار نیروی انتظامی بهره لازم در مبارزه با این ویروس گرفته شود.

وی اضافه کرد: اگرچه اقدامات ایجابی در مبارزه با ویروس کرونا موثر است، اما برای صیانت از نفوس شهروندی اقدامات سلبی نیز با رعایت حقوق شهروندی باید صورت بگیرد.

اعمال قانون از امروز جدی تر شده است

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ نیز در ادامه این نشست، با بیان اینکه یکی از برنامه های این نیرو در هفته نیروی انتظامی هم افزایی میان مدافعان سلامت و امنیت در کشور است، اظهار کرد: در هفته اول اجباری شدن ماسک مقرر شد صرفا تذکر دهیم.

وی با بیان اینکه تمام رده های پلیس برای دستورالعمل استفاده مردم از ماسک به خط شده اند، گفت: در پنج روز گذشته ۶۷ هزار تذکر لسانی به مردم داده شده است تا از ماسک استفاده کنند.

سردار رحیمی با بیان اینکه به صورت تمام و کمال همراه بخش های سلامت هستیم گفت:‌ به زودی تذکرها تمام خواهد شد و اعمال قانون از امروز جدی تر شده است.

وی اظهار داشت: در چند روز گذشته بیش از ۱۰ هزار ماسک میان اقشار مختلف توزیع شده است.

وی ادامه داد: از حدود ۷ هزار و ۹۰۰ واحد صنفی نیز بازدید کردیم که ۲۷۵ عدد از آن ها پلمب شدند. اعمال قانون از امروز جدی تر شده است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه هدف هم افزایی میان بخش سلامت و امنیت کشور است، تصریح کرد: پلیس اماکن ما نیز به شدت فعال است و با واحدهای صنفی که مقررات بهداشتی را رعایت نکنند برخورد خواهد کرد.

سردار رحیمی با بیان اینکه نیروی انتظامی به دنبال شناسایی محل هایی است که بیشترین آلودگی ها در آن جا اتفاق می افتد و کمترین میزان پروتکل های بهداشتی در آن ها رعایت می شود، گفت: سخت گیری ها نیز از آن محل ها آغاز خواهد شد.

وی یادآور شد: ما در حال کنترل مترو هستیم و استخرها و سالن های ورزشی را نیز تعطیل کرده ایم. عمده نیروی خود را به بخش هایی که شیوع بیشتر اختصاص خواهیم داد. ما سهم خود را برای مقابله با کرونا به صورت کامل ایفا می کنیم و معاونت عملیات پلیس پایتخت نیز پای کار است.

سردار رحیمی با تاکید براینکه، نیروی انتظامی به صورت تمام وقت در کنار بخش های بهداشتی است و با افرادی که با تذکر لسانی متذکر نمی شوند برخورد جدی تر خواهد کرد، از مردم خواست صرفا برای کارهای اضطراری از خانه خارج شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین