کد خبر: ۶۷۶۵۲۶
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
روحانی نه با کودتای خارجی آمده و نه حتی با زور پول و تبلیغات اموال عمومی

تحلیل عباس عبدی از رفتار حمله کنندگان به روحانی: نابخردی هم حدی دارد

حملات علیه آقای روحانی به نحو بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است. هر چند این حملات انگیزه‌های قبلی و نیز اهداف انتخاباتی دارد ولی در ظاهر واکنشی نسبت به سخنان روحانی درباره صلح امام حسن بود .
تحلیل عباس عبدی از رفتار حمله کنندگان به روحانی: نابخردی هم حدی دارد
آفتاب‌‌نیوز :

این حملات چه معنایی دارد؟ پیش از هر چیز بد نیست که ببینیم حسن روحانی کیست؟ او از روحانیون فعال پیش از انقلاب است. پس از انقلاب نیز تا امروز در این پست‌ها و مقامات بالای سیاسی و امنیتی حضور داشته است. 5 دوره نماینده مجلس، چند دوره عضو مجلس خبرگان رهبری بوده و اکنون هم هست، از ابتدای تشکیل شورای عالی امنیت ملی عضو آن بوده، 16 سال هم دبیر و همواره نماینده رهبری در شورا بوده است، نایب رییس مجلس بوده، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک بوده، عضو حزب جمهوری و جامعه روحانیت مبارز بوده است و در زمان جنگ هم پست بسیار بالایی داشته است.

چگونه رییس‌جمهور شد؟ طبعا تایید صلاحیت‌های او بی‌هیچ مصلحت‌اندیشی بوده است زیرا او در دسته اصلاح‌طلبان نبود که برای جلب رضایت و مشارکت اصلاح‌طلبان او را تایید کنند. مثل دکتر معین. او را تایید کردند چون شورای نگهبان به این نتیجه رسید که آقای روحانی واجد تمام ویژگی‌های مندرج در اصل 115 هست. یعنی ایرانی، مدیر و مدبر، دارای حسن سابقه و امانت و تقوی، مومن ومعتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور.

او در جریان یک انتخاباتی رأی آورد که شائبه تقلب نیز درآن نبود.پس از 4 سال اول نیز همچنان این ویژگی‌ها به ‌طور کامل دراو احراز و دو باره نیز در یک انتخابات سالم از حیث رأی‌گیری انتخاب شد. بی‌خودی هم او را به جناح‌های دیگر منتسب نکنید چون این همه افرادی که رأی دادند، فراتر از هر حزبی و گرایشی بودند ولی علت رأی دادن آنان این بود که به اشتباه گمان می‌کردند که با رای خود می‌توانند اندکی در بهبود وضع کشور موثر باشند و در میان نامزدهای موجود خلاصه یکی را بر دیگران ترجیح دهند. او نه از داخل تخم مرغ شانسی بیرون آمده بود و نه از طریق کودتای خارجی و نه حتی با زور پول و تبلیغات اموال عمومی به یغما برده از منابع عمومی. اگر مردم هم از او ناراضی هستند به همین دلیل است که آرای داده شده به او را خالص می‌دانستند و انتظار گشایشی را داشتند.

اصولگرایانی که تا حد خواهان اعدام شدن و اثبات خیانت او جلو رفته‌اند و هیچ دادگاهی هم از آنان سوال نمی‌کند به چه چیزی جز خودشان حمله می‌کنند؟ این حمله به کل سابقه‌ای است که از آن می‌خواهید دفاع کنید. این حمله به ساختاری است که او براساس ضوابط آن برآمده است. این حمله به مردمی است که به درخواست خودتان پای صندوق رای آمدند و آنان را حداقل در سخن ارج می‌نهید. این حمله به ساختاری است که نمی‌تواند بر عملکرد مسوولان خودش نظارت کافی و موثر داشته باشد. این حمله به تشخیص شورای نگهبان است که دروازه ورود به حکومت در این سطح است. این حملات هیچ‌کدام به اصلاح‌طلبان نیست و نخواهد بود. چون اصلاح‌طلبان به همه این موارد گفته شده، نقد دارند و مشارکت انتخاباتی آنان نیز مشروط است.

حداکثر انتقاد به اصلاح‌طلبان این است که چرا به فرآیند انتخاباتی موجود اعتماد کرده و تن دادند.پس این حملات شما علیه روحانی، ببخشید، تف سربالاست که مثل بومرنگ عمل می‌کند و اعتبار و کارایی تمام موارد گفته شده را نقض و رد می‌کند. حالا فرض کنیم که این حملات علیه خودتان نباشد، چه فایده‌ای دارد؟ اینکه او تا 9 ماه دیگر هست و تمام می‌شود، شما می‌مانید و وضعیتی که قادر به انجام کوچک‌ترین اصلاحی هم در آن نیستید. شاهدش مجلس فعلی است. قوی‌ترین شما طی 1384 تا 1392 آمد، چه کرد؟ جز اینکه الان مثل استخوان در گلویتان گیر کرده و علیه سیستم شده است؟ جز اینکه صدها میلیارد دلار پول نفت را گرفت، روزی که رفت جز سیاهی و بدبختی اثری از خود نگذاشت؟

این دولت و این روحانی حداقل دارند یک کارهایی می‌کنند، در شرایط کرونایی و تحریم‌های کمرشکن و دلار 32 تومانی و گرانی و... چه اصراری به این حملات دارید؟ حالا روحانی یک چیزی هم درباره صلح امام حسن گفته است، شما که انجام نمی‌دهید. اگر می‌خواهید بگویید که چرا در مقابل سخنان مقام رهبری حرفی زده است، صد بار تندتر از آن را رفیق گرمابه و گلستان شما در ویدیوی اخیر خودش گفت، صدای یکی از شما درنیامد.

به نظر می‌رسد که نابخردی حدی ندارد به علاوه این همه دنبال شواهد تاریخی برای توجیه رفتار فعلی خود نباشید چون فردا مجبور خواهید شد به گونه دیگری رفتار کنید. کسانی متوسل به تاریخ می‌شوند که قادر به دفاع عقلانی از رفتار کنونی خود نیستند.

با اطمینان به شما باید گفت که با ادامه سیاست موجود، ممکن نیست که از فرآیند موجود کسی بهتر از روحانی و حتی در اندازه او برکشیده شود. این بهترین ثمره ساختار انتخاباتی موجود است، آن را حفظ کنید که بعدا پشیمان خواهید شد، همچنان که بسیاری از شما از مجلس فعلی پشیمان شده‌اند. فراموش نکنید که مردم کمتر خطا می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
1
36
(فراموش نکنید که مردم کمتر خطا می‌کنند.), و مردم نه اصول گرا میخواهند و نه اصلاح طلب و نه قیمl
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
9
9
ممنون از آقای عبدی که :
با استدلال و منطق شما را تحلیل می کند

ولی شما چون منطقی برای کارهایتان ندارید کارتان توهین و تخریب است تنها کاری که تخصص آن را دارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
17
4
اصلاح طلبان با این حرفا نمی تونن خودشون روتبرئه کنن این وضعیت محصول مدیریت وعملکرد هشت ساله اخیر آنان است بماند که در دوران چهل ساله انقلاب حدود32سال آن تفکر اصلاحات حکومت میکرده وانقلابیون در حاشیه بودند.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
2
2
جناح های هستند که بقصد تخریب دیگران به روحانی حمله می کنند اینها به مردم تفهیم می کنند که ما به قصد اصلاح امور به دنبال برکناری دولت هستیم ولی اجازه داده نمی شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
1
12
اگر قانون اجراشود آقای عبدی شماباید به خاطر بالا رفتن ازدیوارسفارت محاکمه شوید.خودراتحلیل گرمسایل میدانید.آیا نمی دانستیدبالا رفتن ازسفارت هرکشوری بالارفتن ازخانه مردم است.پس ساکت شوید.
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
این بنده خدا ابتدا از دیوار رفته بالا و دو باره از اون طرف افتاده پائین . خیلی بهش سخت نگیرین احتمالا با مخ اومده پائین
ال یاسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
4
5
بنویس, حمله کننده به روحانی .
بخوان, نفوذی های کرملین .
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
2
1
کپی
منطقه فتنه مدیترانه را روحانی به مسایل کشور
پیوند نزده .
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
4
7
این مجلس آخرین مجلس اصولگرای ایران خواهد بود
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
5
3
کمپین 1 میلیونی : ذوالنور استعفا دهد شروع به کار کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
3
3
چرا استعفا؟ پول های که از مجلس گرفته است باید پس بدهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
0
3
تندروها همه اركان كشور را نشانه گرفته اند كارى به روانشناسي جامعه ندارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
1
7
اقای عبدی از خرد صحبت میکند، تو از دیوار برو بالا
ابراهیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
0
0
قصدی اگر در کار است فقط به خاطر مشکل گرانی است ولاغیر. چون دولت بیخیال مهار تورم وحل مشکل گرانی شده. واقعا کسانی که که عملکرد دوره اول روحانی را دیدند ودر دور دوم باز هم به اورای دادند گناه کارند ومقصر وضعیت امروزند
الماسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
1
برادران وخواهران عزیز کار بر چرا شماها هرکدام یک چیزی میگویید مشکل ما فقط وفقط با حل مشکلات بین ایران وامریکا از بین میرود بقیه هرچه بگویند کشک است ،،اقا جان امریکا با قدرت رویایی اقتصادیی که دارد نمی گذارد هیچ کشوری با ایران مراوده داشته باشد در داخل هم عده ای ازحل نشدن مسایل بین ایران وامریکا نهایت استفاده رانتی ،،اختلاس ،،دزدی ،،وحیف ومیل بیت المال میبرند ونمی گذارند مسایل واختلافات حل شود ،،تا زمانی که این تند روها با داعیه دفاع از مردم اما دراصل برای منافع خودشان مانع حل مشکلات ایران با امریکا شوند وضع روز به روز بد تر ازاین خواهد شد وروزی می اید که دیگر کسی جنس به پول هم نفروشد یعنی انقدر ارزش پول ملی ایران کم شود ،،
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین