کد خبر: ۶۷۶۵۳۸
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳

ابتکار یک جوان ۱۸ ساله آمریکایی برای آزمایش سریع کووید-۱۹

یک جوان ۱۸ ساله آمریکایی، آزمایشگاه کوچکی راه‌اندازی کرده‌ است که نتایج آزمایش کووید-۱۹ را به سرعت آماده می‌کند و به تلفن همراه می‌فرستد.
آفتاب‌‌نیوز :

 از زمان آغاز همه‌گیری کووید-۱۹، انتظار در صف‌های طولانی، یکی از دلایل موانع بزرگ آزمایش بوده است. اگرچه آزمایش‌های سریع خانگی می‌توانند به برطرف کردن این تنگنا کمک کنند اما این آزمایش‌ها با چالش‌هایی همراه هستند.

به گزارش فوربس، یک جوان ۱۸ ساله اهل شهر هیوستون در ایالت تگزاس آمریکا تلاش کرده تا راه حلی برای این مشکل ارائه دهد. "تافت فولی"(Taft Foley) پس از تجربه کردن صف‌های طولانی آزمایش کووید-۱۹ تصمیم گرفت تا آزمایشگاه مخصوصی را در یک ون راه‌اندازی کند که نتایج آزمایش کووید-۱۹ را با کمک تلفن همراه ارسال می‌کند.

ابتکار یک جوان ۱۸ ساله آمریکایی برای آزمایش سریع کووید-۱۹

فولی در آزمایشگاه کوچک خود، آزمایش پادتن را انجام می‌دهد و نتایج را طی ۱۵ دقیقه به صورت پیامک یا ایمیل ارسال می‌کند. این جوان ۱۸ ساله، با آزمایشگاه‌های موسوم به (Baylor Genetics Laboratories) نیز همکاری می‌کند تا نتایج آزمایش‌های(PCR) را نیز طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت ارائه دهد. آزمایشگاه کوچک فولی، بیمه را برای آزمایش نمی‌پذیرد اما توصیه می‌کند که مشتریان، مطالبات خود را برای بازپرداخت کامل یا جزئی به شرکت بیمه خود ارائه دهند.

یکی از بهترین جنبه‌های کار فولی و گروهش، آثار مثبت آن برای جامعه است. در حقیقت، هر آزمایشی که این گروه انجام می‌دهند، امکان آزمایش رایگان برای افراد بی‌خانمان را فراهم می‌کند. فولی گفت: پرداخت هزینه برای هر آزمایش، به ما کمک می‌کند تا یک آزمایش رایگان برای افرادی که وضعیت مالی خوبی ندارند، انجام دهیم.

ابتکار یک جوان ۱۸ ساله آمریکایی برای آزمایش سریع کووید-۱۹

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین