کد خبر: ۶۷۶۵۶۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹

امپراتوری املاک ۵ میلیارد پوندی شیخ خلیفه در لندن

اسناد فاش می‌کند که شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی املاک چند میلیارد پوندی در یکی از گران‌ترین محله‌های لندن در اختیار دارد.
امپراتوری املاک ۵ میلیارد پوندی شیخ خلیفه در لندن
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه گاردین، ردیفی از خانه‌های ساخت دهه ۶۰ میلادی با باغچه‌های نامرتب در کوچه بن‌بست و آرام در نزدیکی منطقه ریچموند آپون تیمز لندن حتی با محلی که ملکه در مرکز لندن در آن متولد شده هم تناسب چندانی ندارد.

اما این املاک بخشی از امپراتوری مخفی ۵.۵ میلیارد پوندی به شمار می‌روند که متعلق به یکی از ثروتمندترین سران جهان، شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی و امیر ابوظبی است.

مالکیت آن برای چندین دهه در خفا بوده است. یک منبع آگاه از معاملات تجاری شیخ خلیفه گفت: "این کار به روش زیرزمینی از طریق معاملات مخفی‌شده ایجاد شده است و در خفا و بی‌ سر و صدا طی چندین سال در کنار هم جمع شده‌اند."

اکنون اسناد افشا شده، پرونده‌های دادگاه و تجزیه و تحلیل سوابق عمومی به روزنامه گاردین اجازه داده تا نقشه‌ای از املاک و دارایی‌های شیخ خلیفه در انگلیس رسم کند و این نشان می‌دهد که رئیس یک کشور نفت‌خیز تا چه حد به مالک بزرگی در لندن تبدیل شده است.

امپراتوری املاک شیخ خلیفه در لندن، حتی از دوک وست‌مینستر، اشراف‌زاده و میلیاردر ۲۹ ساله که اراضی بسیاری را در این شهر تحت تملک دارد، بیشتر است.

نمونه‌های از املاک شخصی شیخ خلیفه که در گران‌ترین محله‌های لندن است، عمدتا از املاک تجاری و مسکونی "فوق‌العاده عالی" تشکیل شده‌اند. آپارتمان‌های موجود در یکی از بلوک‌های لوکس، هر کدام حدود ۲۰ میلیون پوند در بازار قیمت دارد.

این اسناد نشان می‌دهند که چطور ممکن است در انگلیس یک سرمایه‌گذار با جیبی پر پول مانند شیخ خلیفه یک رده املاک گسترده با حدود ۱۰۰۰ مستاجر ایجاد کند که به طور عمده قابل شناسایی نیست؛ آن هم به لطف ساختار پیچیده شرکت‌های پوسته در پناهگاه‌های فراسرزمینی که توسط برخی از برترین موسسات حقوقی لندن اداره می‌شوند.

منافع ملکی شیخ خلیفه در انگلیس برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ آشکار شد، زمانی که گزارش گاردین در مورد اسناد پاناما به چگونگی دستیابی مخفیانه رئیس امارات به ده‌ها ملک در مرکز لندن با ارزش بیش از ۱.۲ میلیارد پوند نگاهی اجمالی داشت.

با این حال، اسنادی که به دست روزنامه گاردین رسیده است، ارزش دارایی‌های شیخ خلیفه را تقریباً پنج برابر این نشان می‌دهد. طبق پرونده‌های دادگاه، تنها در سال ۲۰۰۵ شیخ خلیفه یک میلیارد پوند برای پنج ملک هزینه کرد. تا سال ۲۰۱۵، ارزش املاک به ۵.۵ میلیارد پوند افزایش یافته و درآمد اجاره سالانه آن ۱۶۰ میلیون پوند بود.

تجزیه و تحلیل داده‌های ثبت زمین نشان می‌دهد که دارایی‌های تجاری و خصوصی رئیس امارات شامل ۱۷۰ ملک است. هیچ سندی دال بر اقدام اشتباه دیده نمی‌شود. شیخ خلیفه به درخواست‌های مکرر گاردین پاسخی نداده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
0
0
اون املاک چند میلیارد پوندی داره ولی بیخ گوش ما امکانات آنچنانی برای مردمش درست کرده
پدر آقازاده های نظام چه گلی به سر مملکت و مردم زدن که بچه هاشون الان املاک میلیاردی تو همون دبی و لندن وکانادا دارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
0
0
ملتشان هم مثل خودشان در رفاه کامل هستند
مثل هموطنان ما که سرشان تو سظل آشغال ها نیست برای کسب روزی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
0
0
نوش جونش برا يك فرد عادي اماراتي اين مبالغ عددي نيست.
حق رييس كشوري كه بهشت را برا مردمش عينا ايجاد كرده و امار فقر و بيكاري و صفر هست
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین