کد خبر: ۶۷۶۶۰۴
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹

تدام افت شاخص بورس در معاملات امروز بازار

 شاخص کل در بازار بورس امروز (دوشنبه) ۵۱ هزار ۸۹۱ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۴۶۲ هزار واحد رسید.
تدام افت شاخص بورس در معاملات امروز بازار
آفتاب‌‌نیوز :

براساس معاملات امروز بیش از دو میلیارد و ۱۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۳ هزار و ۴۷۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با پنج هزار و ۷۳۵ واحد کاهش به ۴۰۰ هزار و ۷۰۲ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با سه هزار و ۷۵۷ واحد افت به ۲۶۲ هزار و ۵۲۹ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۴۳ هزار و ۶۴۷ واحد و شاخص بازار دوم ۸۲ هزار و ۶۸۱ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد فرآورده های نسوز ایران (کفرا) با ۵۲ واحد، رادیاتور ایران (ختور) با ۳۰ واحد، کاشی و سرامیک حافظ (کحافظ) با ۳۰ واحد، معادن بافق (کبافق) با ۲۷ واحد، گروه صنایع بهشهر ایران (وصنا) با ۲۳ واحد، پارس دارو (دپارس) با ۱۹ واحد، معدنی دماوند (کدما) با ۱۷ واحد، مارگارین (غمارگ) با ۱۴ واحد آهنگری تراکتورسازی ایران (خاهن) با ۱۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با چهار هزار و ۴۵۴ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با چهار هزار و ۷۷ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با سه هزار و ۴۶۸ واحد، شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با دو هزار و ۲۳۰ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۹۵۹ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۸۰۰ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با یک هزار و ۶۳۷ واحد، بانک ملت (وبملت) با یک هزار و ۵۲۵ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با یک هزار و ۵۰۲ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با یک هزار و ۴۳۶ واحد، ایران خودرو (خودرو) با یک هزار و ۳۴۹ واحد و معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۲۴۱ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.

برپایه این گزارش، امروز نماد ایران خودرو، بانک ملت، پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، بانک تجارت و سرمایه گذاری شاهد در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه فلزات اساسی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲۱۴ میلیون و ۹۸۵ هزار برگه سهم به ارزش چهار هزار و ۳۱۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۴۴۶ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۲۷۴ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار ۹۴۱ میلیون برگه سهم به ارزش ۲۹ هزار و ۱۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای بیمه کوثر (کوثر)، بیمه تجارت نو (بنو)، آتیه داده پرداز (اپرداز)، فرآورده زغال سنگ پرورده طبس (کپرور)، پتروشیمی ارومیه (شاروم)، سرمایه گذاری سبحان (وسبحان)، آسیا سیر ارس (حاسا) و صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود (کشرق) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

همچنین نماد هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی مارون (مارون)، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، فرابورس ایران (فرابورس)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، اعتباری ملل (وملل) و پتروشیمی تندگویان (شگویا) تاثیر منفی بر شاخص این بازار را داشتند.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین