کد خبر: ۶۷۶۷۲۶
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱

بورس همچنان در وضعیت قرمز

در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل در پی عرضه‌های سنگین در کلیت بازار سهام ۳ درصد ریزش داشت و به یک میلیون و ۴۱۹ هزار واحد رسید.
بورس همچنان در وضعیت قرمز
آفتاب‌‌نیوز :

 در معاملات امروز بازار سرمایه شاخص کل بورس با ۴۲هزار و ۹۷۰واحد کاهش در رقم یک میلیون و ۴۱۹ هزار واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۵۶۹۳واحد کاهش رقم ۳۹۴ هزار و ۹۵۶واحد را ثبت کرد.

معامله‌گران این بازار ۶۱۱ هزار معامله به ارزش ۴۳هزار و ۸۹۴ میلیارد ریال انجام دادند.

در این بازار فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، پالایش نفت اصفهان، معدنی و صنعتی گل گهر، پالایش نفت تهران و پالایش نفت بندرعباس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را گذاشتند.

به نوشته ایسنا، شاخص کل فرابورس نیز با ۲۶۶ واحد کاهش در رقم ۱۷ هزار و هشت واحد ایستاد.

معامله‌گران این بازار ۴۵۳ هزار معامله به ارزش ۲۲ هزار و ۳۲ میلیارد ریال انجام دادند.

سهامی ذوب آهن اصفهان، پتروشیمی تندگویان، سرمایه مالی سپهر صادرات، پتروشیمی زاگرس، فولاد هرمزگان جنوب، برابورس ایران و سنگ اهن گهر زمین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

تجارت نیوز نیز نوشت: با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل بعد از ریزش 3 درصدی به یک میلیون و 419 هزار واحد رسید و با وجود حمایت‌هایی که حقوقی‌ها در برخی نمادها انجام دادند اما فشار عرضه مانع بازگشت شاخص کل بازار سهام شد.

در جریان معاملات امروز بازار سهام اکثر نمادها از جمله نمادهای شاخص‌ساز مانند گروه‌های خودرویی، فلزات اساسی، پالایشی و پتروشیمی روندی منفی داشتند و گرفتار صف فروش بودند.

ریزش شاخص کل بازار سهام به دلیل جو هیجانی ایجاد شده، روند نزولی قیمت ارز و شانس بیشتر پیروزی بایدن در انتخبات آمریکا پیش‌بینی می‌شود اما روند بازار سهام تا انتخابات آمریکا نوسانی خواهد بود.

در جریان معاملات امروز بازار سهام سهم‌های مانند شپنا، وبملت حمایت در بازار سهام حمایت شدند اما عرضه در این نمادها به شدت زیاد بود و حمایت‌ها کارساز نبودند.

در این میان نمادهای بانکی وضعیت بهتری نسبت به دیگر نمادهای داشتند.

به نظر می‌رسد تمایلات بازار سهام به شدت منفی است و به نظر می‌رسد حتی اخبار خوب نیز نمی‌تواند روند بازار سهام را دوباره به روند صعودی بازگرداند و همچنین امروز روند دلار به شدت نزولی بود و این موضوع تاثیر منفی بر بازار سهام خواهد داشت.

همچنین امروز معاملات خرد سهام عدالت نیز متوقف شد و از طرفی نیز وزیر اقتصاد از تامین بودجه 33 هزار میلیارد تومانی از بازار سهام خبر داد.

برخی از کارشناسان نیز معتقدند ریزش شاخص کل بازار سهام دستوری است و دولت قصد تامین بودجه از بازار سهام را دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین