کد خبر: ۶۷۶۷۶۷
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵

آغاز واکسیناسیون گسترده کرونا در روسیه

مدیرکل شرکت داروسازی ار.فارم تولیدکننده واکسن روسی کرونا به نام اسپوتنیک وی از آغاز واکسیناسیون گسترده کرونا در روسیه در ماه نوامبر (ماه آینده میلادی) خبر داد.
آغاز واکسیناسیون گسترده کرونا در روسیه
آفتاب‌‌نیوز :

«واسیلی ایگناتیف» مدیر کل شرکت «ار. فارم» روز سه شنبه گفت: مطابق برنامه ریزی صورت گرفته، واکسیناسیون گسترده کرونا با واکسن «اسپوتنیک وی» در همه مناطق روسیه از ماه آینده آغاز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد که در زمان حاضر هر روز در این مورد (واکسیناسیون گسترده کرونا در روسیه) نشست ها و رایزنی هایی برگزار می شود و پنج شرکت داروسازی با تمام امکانات خود به تولید انبوه واکسن اسپوتنیک وی می پردازند و همه اقدامات برای آغاز واکسیناسیون گسترده در ماه نوامبر(اذر) جریان دارد.

اسپوتنیک وی نخستین واکسن روسی کرونا است که مرکز اپیدمیولوژی و ویروس شناسی گاملیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه آن را ساخته است.

این واکسن چند هفته پیش به ثبت رسیده و در اوایل مهر ماه در سراسر روسیه توزیع شده است و در واکسیناسیون آزمایشی این واکسن حدود ۴۰ هزار نفر شرکت دارند.

روسیه دو واکسن دیگر برای کرونا ساخته که یک واکسن ثبت شده و مراحل آزمایش های بالینی واکسن دیگر جریان دارد.
براساس آخرین گزارش ستاد مقابله با گسترش کرونا در روسیه طی ۲۴ ساعت گذشته شمار مبتلایان به کرونا با شناسایی ۱۶ هزار و۳۱۹ مورد جدید به یک میلیون و ۴۳۱ هزار و ۶۳۵ نفر و آمار جانباختگان ناشی از این بیماری با افزایش ۲۶۹ نفر دیگر به ۲۴ هزار و ۶۳۵ تن رسیده است که همچنان روند صعودی را نشان می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین