کد خبر: ۶۷۶۷۹۲
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰

پوتین و ماکرون بر لزوم پایبندی طرف‌های درگیر به آتش‌بس در قره‌باغ تاکید کردند

رئیس‌جمهوری روسیه و همتای فرانسوی‌اش امروز، سه‌شنبه تحولات مربوط به درگیری‌های کنونی در قره‌باغ را بررسی و بر لزوم پایبندی به آتش‌بس در این منطقه تاکید کردند.
پوتین و ماکرون بر لزوم پایبندی طرف‌های درگیر به آتش‌بس در قره‌باغ تاکید کردند
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد: ولادیمیر پوتین و امانوئل ماکرون، روسای جمهوری روسیه و فرانسه در تماس تلفنی به بررسی تحولات منطقه قره‌باغ پرداختند.

در این بیانیه آمده است: پوتین، ماکرون را در جریان گام‌هایی که برای منع تنش و افزایش اقدامات نظامی برداشته شده و ازسرگیری مذاکرات در اسرع وقت ممکن برای به ثمر رساندن یک راه حل دیپلماتیک ازبابت مساله قره‌باغ قرار داد.

پوتین و ماکرون در این گفت‌وگوی تلفنی روی اهمیت تعهد طرفین درگیر به توافقات آتش‌بس محقق شده در دهم و هفدهم اکتبر تمرکز کردند.

آنها بر آمادگی روسیه و فرانسه برای ادامه هماهنگی‌های قابل اعتماد میان یکدیگر به عنوان دو رئیس گروه مینسک وابسته به سازمان امنیت و همکاری اروپا در کنار آمریکا و نیز از طریق کانال‌های شورای امنیت تاکید کرده و درباره ادامه تماس‌های دو جانبه توافق کردند.

پوتین به ماکرون: اتهامات علیه روسیه درخصوص ناوالنی را نمی‌پذیریم

رئیس‌جمهوری روسیه مخالفت کشورش با اتهامات مطرح شده در خصوص پرونده الکسی ناوالنی، چهره اپوزیسیون کشورش را اعلام کرد.

پوتین گفت، این اتهامات مطرح شده علیه روسیه نادرست و بی‌اساس هستند و ابهامات این موضوع زمانی مشخص می‌شوند که کارشناسان آلمان مواد بیولوژیکی را به روسیه ارائه کنند و نتایج رسمی براساس آزمای نمونه‌های ناوالنی صادر شوند و ترتیب یک تلاش مشترک با پزشکان روس داده شود.

در این تماس تلفنی توافق شد معیارهای همکاری احتمالی بین روسیه و طرف‌های اروپایی در این راستا تعیین شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین