کد خبر: ۶۷۶۸۰۵
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۴
تبلیغات

با پرینتر سه بعدی ایده‌های خود را پرینت کنید!

به نظر شما قطعاتی مانند فیلامنت پرینتر سه بعدی تا چه حد در عمر این چاپگر‌ها موثرند؟ در این مقاله می‌خواهیم تا علاوه بر معرفی کاربرد‌های پرینتر سه بعدی، به نمونه‌های معروف آن نیز اشاره کنیم. پس با ما همراه باشید.
آفتاب‌‌نیوز :

تقریبا چند سالی است که پرینتر سه بعدی به دنیای صنعت وارد شده است و تحولات زیادی را با خود به همراه داشته است. شاید بدون وجود این دستگاه‌ها، شاهد این همه پیشرفت و نوآوری در صنایعی مانند ساختمان سازی و ... نبودیم. پرینتر‌های سه بعدی نیز مانند دیگر چاپگرها، پروسه مخصوص به خود را دارند و از قطعات پیچیده‌ای ساخته شدند. اما آیا از کاربرد‌های مختلف آن مطلع اید؟ به نظر شما قطعاتی مانند فیلامنت پرینتر سه بعدی تا چه حد در عمر این چاپگر‌ها موثرند؟ در این مقاله می‌خواهیم تا علاوه بر معرفی کاربرد‌های پرینتر سه بعدی، به نمونه‌های معروف آن نیز اشاره کنیم. پس با ما همراه باشید.

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، پرینتر‌های سه‌بعدی، امکانات بسیار جالبی را برای طراحان به وجود آوردند. این چاپگر‌ها در حقیقت مثل اتصال‌دهنده‌ای میان مهندسان و طرح‌هایشان عمل می‌کنند. چرا که با جان دادن و حقیقی سازی اشکال روی کاغذ یا برنامه‌های کامپیوتری، آن را واقعی‌تر و دست یافتنی‌تر می‌کنند. اما این دستگاه‌ها چه کاربرد‌هایی متفاوتی دارند؟

با پرینتر سه بعدی ایده‌های خود را پرینت کنید!

کاربرد‌های متفاوت فیلامنت پرینتر سه بعدی

اولین و تقریبا مهمترین کاربرد این دستگاه‌ها، ساخت ماکت‌های ساختمانی است. در بسیاری از شرکت‌های طراحی و مهندسی مربوط به پروژه‌های ساخت و ساز، ماکت‌ها نقش بسیار گسترده‌ای در پیشرفت پروژه دارند. به عنوان مثال در پروژه‌هایی که دارای حجم وسیعی هستند و معمولا در چند فاز ساخته می‌شوند، همه جزئیات آن روی ماکت‌ها پیاده می‌شوند. شما می‌توانید با یک جستجوی ساده در اینترنت، انواع متفاوتی از این ماکت‌ها را ببینید.

با پرینتر سه بعدی ایده‌های خود را پرینت کنید!

کاربرد بعدی که فیلامنت پرینتر سه بعدی با خود به همراه دارد، چاپ قطعات پزشکی است. در حقیقت خیلی از سازه‌های مختلف پزشکی و آناتومی‌های بدن، به کمک این دستگاه ساخته می‌شوند. دانشجویانی که در رشته‌های پزشکی تحصیل می‌کنند، آشنایی بیشتری با این وسایل دارند. آناتومی‌های بدن انسان، نمونه‌های کوچک شده و دقیق آن هستند که بیشتر اوقات برای کاربرد‌های آموزشی استفاده می‌شوند. همچنین بسیاری از مهندسان پزشکی و سلامت، از این دستگاه برای ساختن نمونه‌های خود استفاده می‌کنند. چاپگر‌هایی که برای این رشته استفاده می‌شوند، معمولا از دقت بسیار بالاتری نسبت به دیگر مدل‌ها برخوردارند.

دسته بعدی که فیلامنت پرینتر سه بعدی، یکی از پایه‌های اصلی آن را تشکیل می‌دهد، استفاده‌های نظامی و تسلیحاتی است. بسیاری از طراحان انواع موشک‌ها و به طور کلی سلاح‌های جنگی، برای دیدن طرح‌های خود از فیلامنت پرینتر سه بعدی استفاده می‌کنند. این دستگاه با آسان‌تر کردن پروسه طراحی و تولید، گام بسیار مهمی در پیشرفت صنایعی نظامی و تسلیحاتی ایفا کرده است. به دلیل پشتیبانی این دستگاه از مواد متفاوت، حجم زیادی از مهندسان ماکت‌های ساخته شده توسط این دستگاه را پایه کار خود قرار داده اند و از آن استفاده‌های فراوانی می‌کنند. اما پروسه کار این دستگاه به چه صورت است؟

فرایند کار فیلامنت پرینتر سه بعدی

اگر بخواهیم یک نگاه ساده داشته باشیم، پروسه کار پرینتر سه بعدی، در حقیقت همان نوع توسعه یافته پرینتر‌های معمولی و دو بعدی است. این چاپگرها، با اضافه کردن بعد سوم، و پرینت لایه‌های مختلف بر روی هم، یک سطح دو بعدی را به یک جسم سه بعدی و حقیقی تبدیل می‌کنند. این دستگاه‌ها از تکنولوژی‌های مختلفی ساخته شده اند که مجموع این فناوری‌ها بر روی هم، یک جسم سه بعدی با مواد متفاوت را در اختیار ما قرار می‌دهد.

با پرینتر سه بعدی ایده‌های خود را پرینت کنید!

فیلامنت پرینتر سه بعدی ارزان

خود قطعه فیلامنت پرینتر سه بعدی، از انواع بسیار متفاوتی تشکیل شده و شما باید متناسب با کارتان، نمونه مناسب خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر به دنبال چاپ قطعاتی مانند اسباب بازی یا ماکت‌های کوچک هستید، باید از فیلامنت PLA استفاده کنید. این قطعات، با توانایی چاپ سریع‌تر و صاف تر، ساختار کاملا سفتی را برای شما به وجود می‌آورند. اما برای کسانی که به دنبال دوام طولانی مدت و شرایط راحت و آسان پس از پرینت هستند، فیلامنت ABS گزینه مناسب تری است.

با پرینتر سه بعدی ایده‌های خود را پرینت کنید!

جمع بندی

اگر به دنبال تیمی متخصص و با تجربه هستید، تا شما را به صورت صفر تا صد در خرید یک پرینتر راهنمایی کند، ما به شما گروه هرون را پیشنهاد می‌کنیم. این گروه که از سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را شروع کرده، مجموعه کاملی از انواع پرینتر سه بعدی، اسکنر و مواد اولیه فیلامنت را در اخیتار شما عزیزان قرار داده است. شما می‌توانید به راحتی، با مراجعه به سایت این شرکت، به آدرس heron۳d.ir، از تنوع محصولاتشان دیدن کنید و کالای متناسب با خود را برگزینید. همچنین اگر در شهرستان‌ها ساکن هستید، می‌توانید بدون نیاز به مراجعه حضوری، محصول مورد نیاز خود را در کمتر از چند روز و درب منزل تحویل بگیرید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین