کد خبر: ۶۷۶۸۱۸
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵

عکس| تجمع اعتراضی خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی در تهران

جمعی از خانواده‌های جانباختگان حادثه هواپیمای اوکراینی در برابر محل مذاکرات ایران و اوکراین در تهران، تجمع کردند.  آنها و خواهان روشن‌شدن ابعاد این ماجرا و تعقیب عاملان آن شدند.
عکس| تجمع اعتراضی خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی در تهران
آفتاب‌‌نیوز :

دیروز، همزمان با مذاکرات هیات اوکراینی با مقام‌های وزارت امور خارجه در تهران در مورد نحوه پرداخت غرامت به خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی، جمعی از خانواده‌های این قربانیان در برابر محل مذاکرات تجمع کردند.

براساس گزارش رسانه‌ها؛ محسن بهاروند معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی که در جمع خانواده های جانباختگان پرواز PS752 هواپیمایی اوکراین حاضر شده بود گفت: جمهوری اسلامی هیچ گاه به دنبال پنهان کردن جزئیات سانحه هواپیمایی اوکراین و تضییع حقوق خانواده های جانباختگان نیست. قول می‌دهم به مسئولان قضایی بگویم که با شما جلسه‌ای برگزار کنند تا به خواسته‌های شما گوش دهند.»

هیات اعزامی از سوی اوکراین روز دوشنبه وارد تهران شد و یوهنی ینین، معاون وزیر خارجه اوکراین در پیامی ویدئویی اعلام کرد که دور دوم مذاکرات این کشور با ایران را آغاز کرده است.

او در این پیام گفت که هدف از مذاکرات از جمله بررسی این موضوع است که سرنگونی هواپیمای مسافربری براثر خطای انسانی رخ‌داده یا دلیل دیگری داشته است.

تجمع اعتراضی خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی در تهران

تجمع اعتراضی خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی در تهران

اعضای هیات اوکراینی روز سه‌شنبه قبل از شروع مذاکرات در محل سقوط هواپیمای اوکراینی حضور یافتند و با نثار دسته‌گل خاطره جانباختگان آن سقوط را گرامی داشتند.

هواپیمای مسافربری اوکراینی بامداد ۱۸ دی ماه ۹۸ اندکی پس از برخاستن از فرودگاه تهران به دلیل اصابت دو موشک پدافند هوایی سپاه سرنگون شد و تمام ۱۷۶ سرنشین آن جان باختند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه بعد از سه روز در یک گفت‌وگوی تلویزیونی مسئولیت این حادثه را بر عهده گرفت و گفت مامور سامانه پدافند هوایی سپاه هواپیمای مسافربری اوکراینی را اشتباها موشک کروز تشخیص دادهو به سمت آن شلیک کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین