کد خبر: ۶۷۶۸۶۲
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰

باکو مدعی عقب نشینی نیروهای ارمنی در محورهای جبرایل و قوبادلی شد

وزارت دفاع جمهوری آذرربایجان امروز /چهارشنبه/ در گزارشی مدعی شد که بر اثر عملیالت نظامی موثر ارتش جمهوری آذربایجان لشکر ۱۸ موتوریزه ارمنستان در محورهای جبرایل و قوبادلی در قره باغ عقب نشینی کرده است .
باکو مدعی عقب نشینی نیروهای ارمنی در محورهای جبرایل و قوبادلی شد
آفتاب‌‌نیوز :

بنا به این گزارش، درگیری های نظامی میان نیروهای دو طرف روز گذشته و بامداد امروز در محورهای "آقدره "، " فضولی –جبرایل " و "قوبادلی" با شدت ادامه داشته است .

این گزارش با اشاره به این که در نتیجه عقب نشینی نیروهای ارمنستان بخشی از تجهیزات نظامی آنها در محل درگیری ها در اختیار نیروهای نظامی آذربایجان قرار گرفته است, مدعی کنترل کل جبهه از سوی واحدهای ارتش جمهوری آذربایجان در حال حاضر شد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در عین حال از سرنگون کردن یک فروند پهپاد نظامی ارمنستان در شب گذشت بر فراز شهر "گنجه " خبر داد .

بر اثر حملات موشکی ۲۰ و ۲۵ مهر ماه جاری نیروهای ارمنستان به گنجه دومین شهر بزرگ جمهوری آذربایجان واقع در ۳۶۸ کیلومتری غرب باکو ۲۲ نفر از ساکنان غیر نظامی این شهر کشته و ۷۴ نفر نیز مجروح شدند .

طبق این گزارش، نیروهای ارمنی همچنین از صبح امروز ( چهارشنبه ) شهر "ترتر " واقع در ۲۴۸ کیلومتری غرب باکو در نزدیکی خط مقدم جبهه در قره باغ را مورد حمله توپخانه ای قرار دادند .

درگیری‌های نظامی میان نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان و ارمنستان ۲۵ روز است که ادامه دارد و با وجود این که طرفین طی این مدت دو بار در باره آتش‌بس توافق کردند، ولی عملیات نظامی در منطقه مورد مناقشه قره باغ همچنان ادامه دارد .

جمهوری آذربایجان اعلام کرده که در جریان این درگیری‌ها توانسته کنترل برخی مناطق در قره باغ که ۲۷ سال پیش از سوی نیروهای ارمنی اشغال شده بود را به دست بگیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین