کد خبر: ۶۷۶۸۸۳
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶

مغز نوزادان در چند ماه اول قادر به پردازش احساسات نیست

یک مطالعه جدید نشان داده است که مغز نوزادان تازه متولد شده در چند ماه اول زندگی نمی‌تواند احساسات را پردازش کند.
مغز نوزادان در چند ماه اول قادر به پردازش احساسات نیست
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از آی ای، مغز یک فرد بزرگسال، یکی از پیچیده‌ترین اندام‌های بدن انسان، نه تنها در اندازه و توانایی یادگیری، بلکه به طرزی که دانشمندان انتظار آن را نداشتند، در عملکردهای مختلف با مغز یک نوزاد متفاوت است.

این مطالعه توسط گروهی از محققان دانشگاه ایالتی "اوهایو" انجام شده و به این نتیجه رسیده است که انسان‌ها پس از تولد در چند ماه ابتدای زندگی خود با توانایی اتصال احساسات به چیزها یا رویدادهایی که می‌بینند یا می‌شنوند، متولد نمی‌شوند و این ارتباط بعداً در مغز ایجاد می‌شود.

محققان می‌گویند این یافته‌ای است که واقعاً انتظار آن را نداشته‌اند و فکر می‌کرده اند که این ارتباطات ممکن است از بدو تولد در دسترس باشد.

محققان ۴۰ اسکن مغزی fMRI بزرگسالان و ۴۰ نوزاد تازه متولد شده را که کمتر از یک هفته عمر داشتند، بررسی کردند تا تفاوت بین آنها را مقایسه کنند.

به نظر می‌رسد بزرگسالان ارتباط قوی‌تری نسبت به نوزادان ایجاد کرده‌اند که به آنها امکان می‌دهد ترس را تجربه کنند یا از دیدن شخصی که دوستش دارند، احساس عشق کنند.

"سایگین" از محققان این مطالعه گفت: نوزادان این ارتباطات را طی چند ماه اول زندگی با تجربه سطح بالاتری از احساسات ایجاد می‌کنند.

محققان الگوهایی را که از سیگنال‌های مغزی دیده می‌شود در هنگامی که آمیگدال(بخشی از مغز که مسئول تجربه احساسات است) با قشر بینایی که اساساً پردازنده بینایی است، ارتباط برقرار کردند، بررسی کردند.

"هانسن" سرپرست این مطالعه گفت: دیدن این الگو برای هر دو منطقه بینایی و شنوایی مورد تأیید بود، زیرا نشان می‌دهد که آمیگدال بیشتر با مناطقی که محرک‌های پیچیده را پردازش می‌کنند -چیزهایی که پاسخ عاطفی را تضمین می‌کنند- و نه فقط به مناطقی که در نزدیکی آمیگدال هستند، متصل می‌شود.

این تحقیق بسیار مهم است، چرا که آمیگدال نقش مهمی در بسیاری از اختلالات رخ داده در اوایل زندگی مانند اوتیسم و ​​اضطراب دارد.

"سایگین" گفت: این مطالعه ممکن است ما را به اقدامات جدید تشخیصی و درمانی سوق دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین