کد خبر: ۶۷۷۱۳۶
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱

پوتین: شخصا به ناوالنی کمک کردم که برای درمان به خارج از روسیه برود

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد، برای تضمین اینکه منتقد کرملین پس از به گفته متحدانش "مسمومیت" بتواند در آلمان معالجه شود، شخصا مداخله کرد.
پوتین: شخصا به ناوالنی کمک کردم که برای درمان به خارج از روسیه برود
آفتاب‌‌نیوز :

الکسی ناوالنی ۴۴ ساله، منتقد سرسخت کرملین در تاریخ ۲۰ اوت در پروازی در سیبری بیهوش شد و برای درمان به برلین منتقل شد. به گفته سازمان منع تسلیحات شیمیایی، نمونه‌های خونی گرفته شده از ناوالنی وجود نوعی از گاز اعصاب نوویچوک در بدن وی را تایید کردند.

ناوالنی که دوران بهبودی را در آلمان سپری می‌کند، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را به دست داشتن در مسمومیت خود متهم کرده است؛ اتهامی که کرملین آن را به عنوان ادعایی نادرست، دروغین و توهین‌آمیز رد کرده است.

پوتین در جریان سخنرانی در نشست "کلوب والدای" گفت: پس از درخواست همسر ناوالنی، شخصا از دفتر دادستان کل روسیه خواستم تا به این سیاستمدار اپوزیسیون اجازه خروج از کشور را بدهد.

وی افزود: به خاطر یک تحقیقات قضایی و یک پرونده کیفری محدودیت‌های سفری علیه این سیاستمدار اپوزیسیون وجود داشت. اما من بدون توجه به آنها از دفتر دادستان کل خواستم تا به او اجازه خروج دهد و او نیز از روسیه خارج شد.

پوتین تصریح کرد: اگر کسی در روسیه می‌خواست این سیاستمدار اپوزیسیون را مسموم کند، مسکو به او اجازه خروج از کشور و طی مراحل درمان در آلمان را نمی‌داد.

پوتین و دیگر مقامات روسیه هرگز به ناوالنی با نامش اشاره نمی‌کنند. دمیتری پسکوف، سخنگوی پوتین اخیرا به ناوالنی با عنوان "بیمار برلین" اشاره کرد.

اتحادیه اروپا و برلین هفته گذشته تحریم‌هایی را علیه مقامات روسی نزدیک به پوتین به عنوان مجازاتی برای "مسموم کردن ناوالنی" اعمال کردند.

کرملین این تحریم‌ها را به عنوان اقدامی غیردوستانه و بی‌پایه و اساس علیه مسکو محکوم کرد و متعهد به انجام اقدامی تلافی‌جویانه شد.

ناوالنی ماه گذشته از بیمارستان مرخص شد و در حال حاضر در آلمان دوران بهبودی را سپری می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین