کد خبر: ۶۷۷۱۸۱
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵

بندر آستارا به شبکه حمل و نقل کانتینری دریای خزر ملحق شد

محمولات صادراتی کیوی و سیب برای نخستین بار از طریق مجتمع بندری آستارا با کانتینرهای یخچالی و با کشتی از طریق دریای خزر به بندر اکتائو در قزاقستان ارسال شدند.
بندر آستارا به شبکه حمل و نقل کانتینری دریای خزر ملحق شد
آفتاب‌‌نیوز :

با انجام این عملیات که بعد از ظهر جمعه و با حضور مسئولان انجام شد، بندر آستارا به صورت رسمی به شبکه حمل و نقل کانتینری دریای خزر ملحق شد و بدین ترتیب میزان اشتغال در این بندر به ۷۵ نفر افزایش یافت.

با شکل گیری این دالان جدید، اکنون این امکان برای صادرکنندگان در استان‌های گیلان، اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی (شمال غرب کشور) فراهم شده تا به طور منظم و مستقیم محمولات خود را از طریق مجتمع بندری آستارا و دریای خزر به بنادر سایر کشورهای حوزه دریای خزر (باکو، آستاراخان، ماخاچ قلعه، اکتائو و ترکمن باشی) ارسال کنند.

ضرورت بهره مندی صادرکنندگان و واردکنندگان از ظرفیت‌های بندری استار

فرماندار آستارا در جریان این عملیات در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیش از این حمل و نقل دریایی برای بندر آستارا به صورت کانتینری یخچال دار وجود نداشت، اظهار کرد: این عملیات با همکاری شرکت کشتیرانی دریای خزر، اداره بندر و دریانوردی و شرکت کاوه به خوبی انجام شد.

عباس صابر این اولین محموله کانتینری های یخچال دار است که از بندر آستارا بارگیری می‌شود و می‌تواند مزیت‌های خوبی برای بندر آستارا و منطقه داشته باشد.

وی گفت: عمده صادرات ما در آستارا میوه و تره بار و همچنین محصولاتی است که از سایر استان‌های دیگر به این شهرستان ارسال می‌شود و از این قابلیت، صادر کنندگان باید به خوبی بهره مند شوند.

فرماندار آستارا اظهار امیدواری کرد که این روند صادراتی تداوم داشته باشد، تصریح کرد: با یک برنامه ریزی و زمان بندی مناسب صادر کنندگان و وارد کنندگان از این امتیاز در راستای توسعه اقتصادی کشور و منطقه استفاده کنند.

افزایش ۲۷ درصدی صادرات و واردات کالا در آستارا

مدیر اداره بندر و دریانوردی آستارا نیز در این مراسم با بیان اینکه در حال حاضر این بندر ظرفیت تخلیه و بارگیری ۷۰۰ هزار تن کالا را دارد، اظهار کرد: امسال حدود ۱۱۷ هزار تن کالا در بندر آستارا تخلیه و بارگیری شده است که از این مقدار ۳۴ هزار تن واردات و ۸۲ هزار تن صادرات بوده است که نسبت به هفت ماهه سال گذشته حدود ۲۷ درصد افزایش صادرات و واردات داشته‌ایم.

کیانوش امیری با اشاره به انجام پروژه‌های خوب و ویژه در بندر آستارا، گفت: لایروبی از جمله پروژه‌های مهم بندر آستارا است که حدود یک پنجم آن انجام شده است.

وی، ادامه داد: ایجاد سه پست برق داخل محوطه در حال انجام است و همچنین محوطه سازی نیز به مقدار ۸ هکتار انجام شده و ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیر اداره بندر و دریانوردی آستارا، گفت: اسکله ۷۵ متری در حال ساخت آستارا پیشرفت ۸۰ درصدی دارد که با ساخت و اتمام آن و اضافه شدن به مجموعه بندر و بهره برداری کامل، ظرفیت بندر آستارا به یک میلیون تن خواهد رسید.

وی، ادامه داد: قرارداد ساخت ۸ هزار متر مربع انبار انجام شده است که با ساخت و اتمام آن ظرفیت انبارهای مسقف در بندر آستارا به ۱۵ هزار مترمربع افزایش پیدا خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین