کد خبر: ۶۷۷۲۳
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۳

وزیر نفت قطر: اوپك میزان تولید را تغییر نمی‌دهد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر نفت قطر اعلام کرد: سازمان كشورهای صادركننده نفت (اوپك) تغییری در میزان تولید نفت خود ایجاد نخواهد كرد.

عبدالله العطیه تصریح كرد: احتمال این‌كه اوپك در نشست روز چهارشنبه خود در ابوظبی تولید نفت را با تغییری مواجه كند، بسیار بعید است.

وی با بیان این‌كه مشورت‌هایی را با وزیران عضو اوپك در دیدارهایی در دوحه داشته است، گفت: مجموعا به این نتیجه رسیده‌ایم كه عرضه نفت در بازار كافی است.

العطیه پیش‌تر هم تاكید داشت كه سازمان اوپك باید از ورود بیش از حد نفت‌خام به بازار جلوگیری كند.

او در آستانه برگزاری نشست روز چهارشنبه اوپك در ابوظبی تصریح كرد: اوپك باید متعادل برخورد كند تا از ورود بیش از حد نفت به بازار كه توان جذب آن را نداشته باشد ممانعت كند.

وی كه در حاشیه دیدار وزیران نفت كشورهای عربی در قطر سخن می‌گفت، ادامه داد: ما از مشكلات اقتصادی جهان نگرانیم و همچنین درخصوص تاثیر احتمالی این مشكلات بر تقاضای جهانی نفت نیز نگرانی‌هایی داریم.

این اظهارات درحالی مطرح می‌شود كه دبیرخانه سازمان كشورهای صادركننده نفت از كاهش قیمت سبد نفتی این سازمان به زیر 86 دلار درآستانه برگزاری نشست وزیران اوپك در ابوظبی خبر داده است.

سازمان اوپك كه حدود 40 درصد از نفت‌ خام جهان را تامین می‌كند، 20 شهریور 1386 در وین به تصمیم‌گیری درخصوص سیاست‌های تولیدی خود در ماه‌های آینده پرداخت و اعضای این سازمان توافق كردند كه با افزایش تولید فعلی به میزان 500 هزار بشكه، همچنان شرایط بازار را در ماه‌های آینده به دقت زیر نظر داشته باشند.

سقف تولید رسمی برای 10 كشور عضو پایبند به نظام سهمیه‌بندی معادل 27.2 میلیون بشكه در روز است كه از اول نوامبر اجرایی شده است.

نشست بعدی سازمان كشورهای صادركننده نفت پنجم دسامبر (14آذر) در امارات برگزار خواهد شد و اعضا درخصوص سیاست‌های تولید تصمیم می‌گیرند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین