کد خبر: ۶۷۷۲۴۶
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
گوشی هوآوی Mate ۴۰ با قدرتمندترین پردازنده گوشی‌های هوشمند معرفی شد

عکس| رونمایی از قدرتمندترین پردازنده گوشی هوشمند

پرچمدار جدید هوآوی در سه مدل Mate ۴۰، Mate ۴۰ Pro و Mate ۴۰ Pro+ رونمایی شد که به ترتیب ۸۹۹، ۱۱۹۹ و ۱۳۹۹ یورو قیمت‌گذاری شده‌اند.
عکس| رونمایی از قدرتمندترین پردازنده گوشی هوشمند
آفتاب‌‌نیوز :

در جریان رویداد زنده معرفی جدیدترین گوشی پرچم‌دار هوآوی یعنی سری Huawei Mate ۴۰، از قدرتمندترین پردازنده گوشی هوشمند نیز رونمایی شد. «کایرین ۹۰۰۰» (Kirin ۹۰۰۰)، پردازنده انقلابی هوآوی است که از فناوری فوق پیشرفته ۵ نانومتری بهره برده و با داشتن ۱۵.۳ میلیارد ترانزیستور، عملا ۳۰ درصد از نزدیک‌ترین رقیب خود در بازار، ترانزیستور بیشتری دارد.

«کایرین ۹۰۰۰» اولین پردازنده ۵ نانومتری دنیا است که مودم ۵G را نیز به صورت مجتمع بر روی خود جای داده و اولین پردازنده گوشی هوشمند دنیا با فرکانس کاری بیش از ۳ گیگاهرتز است. در بحث قدرت پردازشی گوشی باید به پردازنده گرافیکی Mali-G۷۸ دستگاه نیز اشاره کرد که خود نخستین پردازنده گرافیکی ۲۴ هسته‌ای در دنیاست. عملا این پردازنده ۵۰ درصد توان پردازشی بیشتری نسبت به نزدیک‌ترین رقیب خود در بازار دارد. حافظه رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگاباتی نیز کامل‌کننده مشخصات قدرتمند این گوشی است.

عکس| رونمایی از قدرتمندترین پردازنده گوشی هوشمند

در طراحی گوشی هواوی Mate ۴۰ از سنت طراحی این سری یعنی دوربین در وسط و درون بخشی دایره‌ای شکل تبعیت شده، اما کمی این دایره بزرگتر شده تا بتوان دوربینی باکیفیت‌تر در آن قرار داد. علاوه بر آن بدنه سرامیکی موجود در سری P۴۰ در این گوشی نیز حضور دارد که از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. رنگ جدید ارائه شده برای این گوشی نقره‌ای رازآلود (Mystic Silver) است که علاوه بر رنگ نقره‌ای امکان بازتاب رنگ‌های مختلف زیادی را نیز دارد.

صفحه‌نمایش گوشی هواوی Mate ۴۰ از نوع OLED و با فرکانس تازه‌سازی تصویر ۹۰ هرتز انتخاب شده که از نمونه‌های پیشین بزرگتر بوده و ۶.۷۶ اینچی است. هوآوی اعلام کرد به آسانی امکان ارائه صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتزی را داشته، ولی به دلیل مصرف زیاد باتری از استفاده از آن چشم‌پوشی کرده و به گفته ریچارد یو، در حال حاضر صفحه نمایش ۹۰ هرتزی بهترین تعادل را در مصرف باتری و عملکرد دارد. در دو طرف این صفحه‌نمایش انحنای ۸۸ درصدی وجود دارد که در دست گرفتن و استفاده از گوشی را بسیار آسان کرده است.

عکس| رونمایی از قدرتمندترین پردازنده گوشی هوشمند

از این دو بخش منحنی برای قرار دادن کلید مجازی کم و زیاد کردن صدا نیز استفاده می‌شود که دسترسی کاربر به این بخش را بسیار آسان می‌کند. در بخش صدا، هواوی Mate ۴۰ مجهز به دو اسپیکر قدرتمند استریو در دو سمت خود است که صدایی ۱۵۰ درصد قوی‌تر و «بیس» (Bass) نیرومندی ارائه می‌کند. از دو بخش منحنی صفحه‌نمایش هواوی برای کار با دوربین قدرتمند آن نیز می‌توان استفاده کرد.

دوربین ۵۰ مگاپیکسلی چهارگانه گوشی نیز درست مانند پرچم‌دار قبلی هواوی یعنی سری P۴۰ در همکاری با کمپانی معروف Leica ساخته شده است. برای رسیدن به تصویری مثال زدنی در کیفیت، سه دوربین دیگر، کنار دوربین اصلی وجود دارند تا تصویری سینمایی، زوم قوی و زاویه‌دید گسترده را در تصاویر به کاربر ارائه کنند. همچنین این دوربین بزرگترین سنسور ضبط تصاویر در گوشی‌های هوشمند را نیز به اندازه ۱/۱.۲۸ اینچ دارد و قدرت زوم ۱۷ برابری اپتیکال را ارائه می‌کند که در ترکیب با زوم دیجیتال تا ۱۰۰ برابر بزرگ‌نمایی را نیز ممکن می‌کند. زوم اپتیکال ۱۷ برابری، برای نخستین بار است که وارد دوربین گوشی‌های هوشمند می‌شود.

پردازنده خارق‌العاده هواوی، «کایرین ۹۰۰۰» دستاورد خوبی نیز در بخش مصرف انرژی دارد به شکلی که تا ۲۵ درصد از مصرف انرژی پردازنده اصلی و ۵۰ درصد از مصرف پردازنده گرافیکی کاسته است. باتری گوشی در مدل‌های مختلف ۴۲۰۰ تا ۴۴۰۰ میلی‌آمپری ارائه می‌شود که با توجه به قدرت گوشی شاید در ابتدا کم به نظر برسد، اما فناوری هواوی در مصرف بهینه انرژی باعث شده هواوی Mate ۴۰ تا دو ساعت نسبت به رقیبان خود بیشتر شارژ نگه دارد.

همچنین شارژ باسیم ۶۶ واتی گوشی یکی از سریع‌ترین‌های موجود در بازار است که کنار شارژ ۵۰ واتی بی‌سیم آن خیال کاربر را از بابت شارژ کافی گوشی راحت خواهد کرد. از مشخصات دیگر این دستگاه پیشرفته می‌توان به استاندارد IP۶۴ اشاره کرد که قابلیت ضد آب بودن را برای آن به وجود می‌آورد.

پرچمدار جدید هوآوی در سه مدل Mate ۴۰، Mate ۴۰ Pro و Mate ۴۰ Pro+ رونمایی شد که به ترتیب ۸۹۹، ۱۱۹۹ و ۱۳۹۹ یورو قیمت‌گذاری شده‌اند.

عکس| رونمایی از قدرتمندترین پردازنده گوشی هوشمند

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین