کد خبر: ۶۷۷۲۵۷
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶

ادعای نتانیاهو در مورد مذاکره ترامپ با ایران

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از مخالفان سر سخت توافق هسته‌ای ایران که با قدرت‌های جهانی به امضا رسید، به تازگی ادعاهای جدیدی را در مورد مذاکره خیالی ترامپ با ایران مطرح کرده است.
ادعای نتانیاهو در مورد مذاکره ترامپ با ایران
آفتاب‌‌نیوز :

نخست وزیر رژیم صهیونیستی شب گذشته در جریان گفتگوی تلفنی با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در راستای اعلام آغاز عادی سازی روابط بین سودان و رژیم صهیونیستی، ادعاهای تازه ای را عنوان کرد. یکی از خبرنگاران از نتانیاهو درباره پیش بینی ترامپ از پیوستن ایران به پروسه صلح منطقه ای پرسید که وی با اندکی تامل با اشاره به سخنرانی سال ۲۰۱۵ خود در کنگره گفت: خوب در کنگره صحبت کردم، من نگفتم با هر توافقی مخالفم، بلکه گفتم با آن توافق (توافق هسته‌ای) مخالفم.

وی در ادامه مدعی شد: فکر می‌کنم اگر یک توافق جدید ارائه شود، خوشایند خواهد بود. فکر می‌کنم آن توافق تنها زمانی اتفاق خواهد افتاد که مخالفت شدیدی از جانب شما آقای ترامپ در برابر خصومت ایران صورت گیرد. اگر با ایران نرم برخورد کنید، با ایران به صلح دست نخواهید یافت.

نتانیاهو اضافه کرد که اگر با ایران محکم برخورد کنید و جلوی این کشور را از دستیابی به تسلیحات هسته‌ای بگیرید آنگاه فکر می‌کنم آنها شاید به توافق بهتری رضایت دهند.

نتانیاهو در بحبوحه مذاکرات تهران با واشنگتن و ۵ قدرت جهانی برای دستیابی به توافق هسته‌ای ایران بسیار دست و پا زد تا این توافق به امضا نرسد. وی از جمله، سخنرانی خود را در صحن کنگره برای جلوگیری از موافقت نمایندگان و سناتورهای آمریکایی با این توافق صورت داد.

پس از خروج غیر قانونی و یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای، نتانیاهو به شخصه اقدامات بسیاری را برای ترغیب کشورهای اروپایی جهت خروج از برجام انجام داد که نهایتا توفیقی کسب نکرد.

این دست خبرسازی ها از هنگام عادی سازی روابط امارات، بحرین و حالا سودان با تل آویو از دو ماه و اندی پیش از این به یک روال رسانه ای تبدیل شده است، بطوری که هر روز یک خبر جنجالی در ارتباط با عادی سازی تولید می کنند تا علاوه بر تشویق سایر دولت های عرب به پیوستن به این پروسه، از قبح سازش و معامله بر سر سرنوشت فلسطین و قدس شریف، حساسیت زدایی صورت بگیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین