کد خبر: ۶۷۷۳۶۲
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷

فرانسه، سفیرش را از ترکیه فراخواند

پس از سخنان اردوغان مبنی براینکه ماکرون باید به خاطر رفتارش با میلیون‌ها تن از اعضای جامعه مسلمان فرانسه از نظر روانی مورد بررسی قرار گیرد، پاریس سفیرش در آنکارا را فراخواند.
فرانسه، سفیرش را از ترکیه فراخواند
آفتاب‌‌نیوز :

این اقدام در پی واکنش تند رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در قبال اقدامات جدید امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در واکنش به بریده شدن سر یک معلم در این کشور از سوی یک مهاجر مسلمان شکل گرفته است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر ریاست جمهوری فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد: اظهارات اردوغان غیرقابل قبول است. توهین و اهانت، روش مناسبی نیست.

یکی از مقام های دفتر ریاست جمهوری فرانسه نیز سخنرانی و اظهارات اردوغان را بی ادبی بیش از حد توصیف کرد و گفت: پاریس از اردوغان می‌خواهد تا رویکرد سیاسی خود را تغییر دهد چون این روند خطرناک است.

اردوغان روز شنبه واکنش تندی به صحبت ها و رویکرد ماکرون نشان داد و در سخنرانی تلویزیونی نیز همتای فرانسوی خود را به دلیل رفتاری ناعادلانه در قبال مسلمانان محکوم و تاکید کرد که ماکرون به روان درمانی نیاز دارد.

وی افزود: چطور کسی که رئیس یک دولت است می‌تواند چنین رفتاری با میلیون عضو گروه‌هایی با باورها و عقاید مختلف داشته باشد. چنین رفتاری اول از همه نیاز به روان‌درمانی دارد. مشکل ماکرون با اسلام و مسلمانان چیست؟

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین