کد خبر: ۶۷۷۴۰۴
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷

از کارت اعتباری سهام عدالت چه خبر؟

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: بیش از نیمی از فعالیت‌های مربوط به اعطای کارت اعتباری سهام عدالت انجام شده است و به زودی زمان دقیق آن را اعلام خواهیم کرد.
از کارت اعتباری سهام عدالت چه خبر؟
آفتاب‌‌نیوز :

«علیرضا ماهیار» امروز (یکشنبه)درباره زمان اعطای کارت اعتباری به مشمولان سهام عدالت اشاره کرد و گفت: در وضعیت فعلی این اقدام با چندان مشکل فنی مواجه نیست بلکه فقط با برخی از مسایل حقوقی روبرو است که درصدد رفع آنها هستیم.

وی افزود: بخش اعظمی از فعالیت های مربوط به اعطای کارت اعتباری به مشمولان سهام عدالت انجام و بیشتر بانک ها برای ارائه کارت اعتباری اعلام آمادگی کرده اند.

ماهیار به مسایل فعلی بر سر راه نهایی شدن اقدام های مربوطه به کارت اعتباری تاکید کرد و گفت: مشکل فعلی برای این اقدام، طراحی برخی از ساز و کارها است که به محض انجام و به پایان رساندن آنها مراحل اجرایی اعطای کارت اعتباری را در دستور کار قرار خواهیم داد.

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی درباره رقم دقیق کارت اعتباری که در اختیار مشمولان سهام عدالت قرار می گیرد، افزود: رقم دقیق کارت اعتباری مشخص نیست، هر بانکی متناسب با ساز و کار اعتباری و روش های اجرایی که در اختیار دارد رقم نهایی را اعلام خواهد کرد.

وی افزود: تلاش ما بر این است که کارت های اعتباری براساس روش های غیرحضوری و الکترونیکی صادر شود، اکنون در حال تعامل با بانک ها هستیم و زمان دقیق اعطای کارت اعتباری را به زودی اعلام خواهیم کرد.

ماهیار گفت: با توجه به وجود چنین مسایلی ابتدا باید ساز و کار این اقدام مشخص شود و بعد زمان نهایی را اعلام کنیم اما ممکن است در صورت رفع مشکلات موجود تا پایان آبان ماه کارت اعتباری در اختیار سهامداران سهام عدالت قرار گیرد.

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی افزود: هر بانکی براساس زیرساخت هایی که در اختیار دارد اقدام به اعطای کارت اعتباری خواهد کرد.

آزادسازی سهام عدالت در اردیبهشت ماه

به گزارش ایرنا، طرح سهام عدالت یکی از بزرگترین طرح‌های دولت در هفت سال گذشته است که آزادسازی آن پس از سال‌ها وقفه و تلاش برای رفع موانع موجود در نهایت در نهم اردیبهشت ماه سال جاری با دستور رهبر معظم انقلاب انجام و به نقطه پایان خود نزدیک شد.

همزمان با آزادسازی سهام عدالت، کارشناسان اعلام کردند که در صورت انجام نشدن پیگیری‌های لازم از سوی مسوولان حاضر در دولت و سازمان خصوصی سازی، آزادسازی این طرح ملی در هاله‌ای از ابهام قرار می گرفت و ممکن بود تا سال ها نتوانیم شاهد انجام چنین اقدام بزرگی در کشور باشیم.

انتخاب روش مدیریت سهام عدالت

در مرحله نخست آزادسازی، یک ماه به مردم برای انتخاب نوع روش مدیریت فرصت داده شد تا اعلام کنند به دنبال مدیریت مستقیم بر سهام خود هستند یا تصمیم دارند سهام خود را به صورت غیرمستقیم و از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی مدیریت کنند.

انتخاب روش مدیریت مستقیم توسط مشمولان سهام عدالت

از مجموع ۴۹ میلیون نفر از دارندگان سهام عدالت، حدود ۱۹ میلیون نفر روش مستقیم را انتخاب کردند و مدیریت سهام را در اختیار خود گرفتند، بعد از پایان این مرحله زیرساخت‌های لازم برای فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت از طریق بانک‌ها و کارگزاری‌ها برای دارندگان سهام عدالت که روش مستقیم را انتخاب کرده بودند فراهم شد که برخی از سهامداران تحت تاثیر روند صعودی بازار سهام اقدام به فروش هیجانی سهام خود در بازار کردند.

زمینه آزادسازی ۳۰ درصد دوم سهام عدالت در عید غدیر فراهم شد و براساس وعده‌های داده شده از سوی مسوولان، آزادسازی مابقی سهام عدالت در ۲۲ بهمن انجام خواهد شد.

آزادسازی به شیوه غیرمستقیم

مدیریت سهام حدود ۳۰ میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت به صورت غیرمستقیم برعهده شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی و کانون متشکل از شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی قرار گرفت که این افراد پس از پذیرش شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در بورس، سهامدار این شرکت‌ها و با بازگشایی نماد این شرکت‌ها در بورس قادر به معامله سهام خود در بازار شدند.

اعطای کارت اعتباری

افراد زیادی به صورت عجولانه اقدام به فروش سهام خود کردند که در این زمینه شورای عالی بورس برای جلوگیری از تصمیمات هیجانی مشمولان سهام عدالت در راستای فروش سهام خود تصمیم به اعطای کارت اعتباری سهام عدالت گرفت که این موضوع مورد موافقت دولت و بانک مرکزی قرار گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین