کد خبر: ۶۷۷۵۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
روایت آلبرت کوچویی از روزنامه‌های جهان

جدل اردوغان و مکرون به رسانه‌های دنیا کشیده شد

آلبرت کوچویی، گوینده پیشکسوت رادیو هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند. مهمترین اخباری که امروز کوچویی به آنها پرداخته است، علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و وضیعت شیوع ویروس کرونا و کنترل آن در جهان، به موضوعات دیگری همچون جدل میان فرانسه و ترکیه و پیشرفت های جدید تکنولوژی اختصاص دارد.
جدل اردوغان و مکرون به رسانه‌های دنیا کشیده شد
آفتاب‌‌نیوز :

روایت آلبرت کوچویی از اخبار مهم رسانه های جهان در روز دوشنبه (۵ آبان ماه) به شرح زیر است:

روزنامه‌های فرانسه نگاهی به جدل تمام‌عیار اردوغان و مکرون دارند. روزنامه «لوموند» نوشته است: رئیس‌جمهوری ترکیه خطاب به مکرون گفته است، آزمایش سلامت روان بدهد و الیزه‌نشینان می‌گویند: این اهانت را نمی‌پذیرند و سفیر فرانسه را از ترکیه فراخواندند. فرانسه می‌پرسد آیا امانوئل مکرون باید پاسخ اردوغان را بدهد؟

اما نگاه دیگر روزنامه‌های امروز فرانسه به موج دوم کرونا است؛ «لوموند» نوشته است: آیا فرانسه بیش از دیگر کشورهای اروپا، از این موج صدمه خواهد دید؟ شاید. این موج دوم سخت‌تر خواهد بود. موجی که اروپا را خواهد شست.

از حاشیه خبرها در روزنامه‌های فرانسه هم روایت شده است که:

_ صاحبان گروه خونی «o» در برابر ویروس کرونا از آسیب‌پذی کمتری برخوردارند. به نظر می‌آید گروه خونی، نقش مهمی در ابتلای به کرونا دارد؛ نظریه‌ای که رد شده بود اما انجمن هماتولوژی آمریکا بار دیگر آن را تایید کرده است.

_ خودکامگی کودکان در عصر کرونا، آنها را به خشونت کشانده است. کودکانی پرخشونت، که خانه را برای والدین جهنم می‌کنند. روانکاوان می‌گویند: کودکان را دریابید. همه‌گیری ویروس کرونا، برخی از آنها را خودکامه کرده است. هفت سالگی، نباید سن شورش کودکان باشد!

از سوی دیگر روزنامه‌های انگلیس نگاهی به رقابت‌های انتخابات آمریکا دارند. ساکنان خیابان داونینگ، مقر نخست وزیر انگلیس می‌گویند که نظرسنجی‌ها خبر از پیروزی جو بایدن می‌دهند. بوریس جانسون باید چهار دست و پا برای ایجاد رابطه به سوی دموکرات‌ها برود.

نگاه دیگر روزنامه‌های انگلیس به موج دوم کرونا در اروپا است؛ با طرح این موضوع که رهبران اروپا، باید به مهار این ویروس و کنترل شرایط، بیاندیشند.

در حاشیه خبرهای روزنامه‌های انگلیس آمده است:

_ نیامدن توریست‌ها به کشورمان چهره شهرهایمان را دگرگون کرد. راستی توریسم فضایی چه شد؟

_ «گاردین»، روزنامه انگلیسی نوشته است: باب وود واردِ روزنامه‌نگار و جان بالتونِ سیاستمدار می‌گویند: ترامپ بچه ترسناکی است. ما را به ورطه بدی می‌کشاند.

اما روزنامه‌های اسپانیا از جمله «ال موندو» از منع آمد و شد، از ساعت ۲۳ تا ۶ بامداد در کشورشان خبر می‌دهند. اسپانیا، به خاطر کرونا در وضعیت اضطراری است. پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا با این محدودیت موافقت کرد. محدودیتی که تا بهار می‌پاید.

روزنامه «ال پایس»: اسپانیا بارها و رستوران‌ها را از شش بعد از ظهر تعطیل می‌کند. سینماها و سالن.های تئاتر یک ماه تعطیل خواهند بود.

کوچویی از حاشیه خبرهای روزنامه‌های اسپانیا هم چنین نقل کرده است:

_ «ال پایس»: سرانجام سوت خطر به صدا درآمد. بیش از دو و نیم میلیارد دستگاه مجهز به سیستم اندروید در جهان وجود دارند. به اینها باید سیستم «آلفابت» را هم افزود. همه به‌گونه‌ای به گوگل متصل می‌شوند. شما حتی اگر در موتور جست‌وجوی گوگل، حضور نداشته باشید یا از خدمات پست الکترونیکی جی‌میل استفاده نکنید، به گونه‌ای به گوگل، متصل‌اید. این غول فن‌آوری، گوگل همه جا حضور دارد و شما را می‌پاید. بیست سال است که گوگل، در رویدادهای زندگی ما، حضور دارد.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
0
0
آخه رجب کجا و مکرون کجا. بنظر میا همین روزا کلک رجبو بکنند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین