کد خبر: ۶۷۷۵۸۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۱

واکنش های متفاوت به یک جشن در مشهد/ سازمان تبلیغات: مجوز شفاهی داشتیم

جشنی با موضوع اعیاد ماه ربیع الاول با حضور چند هزار شرکت کننده امروز (دوشنبه) در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد برگزار شد که واکنش‌های متفاوتی از سوی مسوولان و مردم در پی داشت. با این حال، برخی مسئولان برگزارکننده می گویند برای این مراسم موافقت و «مجوز شفاهی» از مرکز بهداشت مشهد گرفته بودند.
واکنش های متفاوت به یک جشن در مشهد/ سازمان تبلیغات: مجوز شفاهی داشتیم
آفتاب‌‌نیوز :

مسوولان فرمانداری مشهد اعلام کردند برای برگزاری این جشن مجوزی از این نهاد دریافت نشده است و سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان متولی و شورای هیات‌های مذهبی مشهد به عنوان برگزار کننده مجوزهای لازم را از مراجع بهداشتی مشهد دریافت کرده‌اند.

مسوول کارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: برای برگزاری تجمع در دوره کرونا باید مجوز بهداشتی دریافت نمود.

دکتر حمیدرضا رحیمی افزود: من اطلاع ندارم برای این جشن مجوزی دریافت شده است یا خیر اما ممکن است ستاد کرونای استان مجوز لازم را صادر کرده باشد بطوریکه بازگشایی نمایشگاه بین المللی مشهد نیز با مجوز این ستاد استانی انجام شد.

واکنش های متفاوت به یک جشن در مشهد/ سازمان تبلیغات: مجوز شفاهی داشتیم

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد نیز عصر دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این جشن باشکوه عصر امروز در فضای باز و با رعایت کامل فاصله‌گذاری اجتماعی انجام شد و طی هماهنگی با مرکز بهداشت مشهد و به صورت شفاهی مجوز برگزاری آن اخذ شده است.

حجت‌الاسلام علی کریم پور افزود: تلاش ما در مراسم اینچنینی بر ۲ اصل برگزاری باشکوه مراسم و رعایت پروتکلهای بهداشتی در جهت مقابله با شیوع کرونا استوار است.

با این حال، هنوز مسئولان مرکز بهداشت مشهد در این زمینه اظهارنظر رسمی نکرده اند.

شهرداری مشهد نقشی در برپایی جشن عید بیعت نداشته ‌است

در پی انتشار تصاویر و کلیپ‌هایی از مراسم جشن بیعت در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد و انتشار پوستر برنامه با لوگوی شهرداری این شهر در فضای مجازی، شهرداری مشهد روز دوشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: همزمان با آغاز ایام فرخنده ماه ربیع‌الاول پوستر برنامه‌ای با عنوان "جشن مردمی عید بیعت" با لوگوی شهرداری مشهد در فضای مجازی منتشر شده است.

در ادامه این اطلاعیه آمده‌ است: این نهاد در برگزاری جشن مردمی عید بیعت در ورزشگاه امام رضا (ع) هیچ نقشی نداشته و از لوگوی شهرداری سوء استفاده شده‌ است.

این اطلاعیه می‌افزاید: از آنجا که این شهرداری در جریان برگزاری چنین مراسمی نبوده و نیست و برای استفاده از لوگوی سازمانی نیز هیچگونه هماهنگی‌ صورت نپذیرفته است، حق پیگرد قانونی سوء ‌استفاده‌کنندگان برای شهرداری مشهد محفوظ است.

به گزارش ایرنا، عصر امروز از ساعت ۱۴ تا ۱۷ به مناسبت نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) مراسم جشنی در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد برگزار شد.

هرچند شرکت کنندگان از ماسک بهداشتی استفاده کرده و فاصله گذاری اجتماعی را در صندلی های ورزشگاه امام رضا (ع) رعایت کرده بودند اما برخی مردم و مسوولان محلی در تماس با خبرنگار ایرنا از تجمع جمعیت چند هزار نفری مقابل درهای ورزشگاه هنگام شروع و پایان مراسم گلایه کردند.

سخنران مراسم علی اکبر رائفی پور بود و برخی مداحان و ذاکران سرشناس اهل بیت(ع) نیز در این جشن به اجرای برنامه پرداختند. همچنین این برنامه فرهنگی مذهبی در فضای مجازی و بر بستر شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و آپارات به صورت زنده پخش شد.

پیش از این نیز برخی از مردم، مسوولان بهداشتی و سیاسی از بازگشایی مجدد نمایشگاه بین المللی مشهد، اجرای مراسم خاکسپاری مرحوم محمد رضا شجریان در توس مشهد ، تداوم سفرها به این شهر و برگزاری برخی آئین‌های مذهبی محرم و صفر بدون رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی انتقاد کرده بودند.

در بخشی از اعلان های این مراسم در فضای مجازی ذکر شده بود: "آماده‌ایم با حضور باشکوه در اجتماع مردمی عید بیعت با امام عصر(عج)، یاری‌اش کنیم، با او تجدید بیعت نموده و همدل و هم صدا از او بخواهیم تا به نجات جهان برخیزد".

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۵۷۴ هزار و ۸۵۶ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۳۷ نفر از بیماران کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۲ هزار و ۹۵۳ نفر رسیده است.

شهرستان مشهد ۳.۵ میلیون نفر جمعیت دارد که سه میلیون نفر از آنان ساکن کلانشهر مشهد هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
1
8
حاج اقا کریم پور رییس اداره تبلیغات واقعا پروتکل ها رعایت شد !!!!! با این حجم جمعیت!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
0
7
واقعا این جمعیت موقع خروج رعایت می کردند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
0
7
این بیشتر بیعت با کرونا هست تا بیعت با امام زمان (عج)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
0
7
واقعٱ من مانده ام این اروپایی های بی عقل چرا از ما یاد نمی گیرند مثلٱ مسابقات ورزشی خودشان را در استادیوم با حضور جمعیت با رعایت پروتکل به شیوه ایرانی برگزار نمی کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
0
1
امان از این مجوز های شفاهی.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین