کد خبر: ۶۷۷۶۴۵
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
نیویورک تایمز در تحلیلی نوشت

تاثیر تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران بر مسیر بازگشت بایدن به برجام

روزنامه نیویرک تایمز در گزارشی به تاثیر تحریم های اعمال شده در دولت ترامپ بر مسیر بازگشت بایدن به توافق هسته ای در صورت پیروزی اش در انتخابات آمریکا پرداخت.
تاثیر تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران بر مسیر بازگشت بایدن به برجام
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی درباره تحریم های جدید وزارت خزانه داری آمریکا علیه وزارت نفت و چند تن از مقامات ایرانی با توجه به تمایل جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا به بازگشت به توافق هسته ای در صورت پیروزی اش در انتخابات نوشت: روند مذاکره(برای بازگشت آمریکا به توافق هسته ای) مستلزم لغو گروهی از تحریم هایی خواهد بود که دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا بر ایران اعمال کرده است. اما با توجه به تعداد تحریم هایی که ترامپ اعمال کرده است، کار بایدن برای لغو آن ها سخت خواهد شد.

در ادامه این گزارش آمده است: برایان اُ تول، مشاور پیشین در دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا در این باره گفته است که این کار از نظر سیاسی برای بایدن مخاطره آمیز خواهد بود.

نیویورک تایمز همچنین ادعای مارک دوبوویتز مدیرعامل بنیاد دفاع از دموکراسی در این باره را مطرح کرده و می نویسد که «بایدن به عنوان رئیس جمهور آینده دوران سختی با توجه به آن‌چه پیوند ناگسستنی بخش انرژی(ایران) به تروریسم و سپاه پاسداران خوانده، برای لغو این تحریم ها خواهد داشت. شرکت های بین المللی دوران بسیار سختی برای سرمایه گذاری در بخش انرژی ایران یا حتی خریدن نفت از ایران بدون اقدام برخلاف این تحریم ها خواهند داشت.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: ترامپ در ماه های اخیر فشار اقتصادی بر ایران را از جمله از طریق اعمال تحریم ها علیه این کشور و توبیخ شرکت هایی که با ایران تجارت می کنند، افزایش داده است.
این روزنامه می افزاید: کارشناسان ایرانی در زمینه انرژی و اقتصاد گفته اند که این کشور راه دور زدن تحریم ها را پیدا کرده و توانسته است روزانه ۳۰۰ هزار تا ۴۰۰ هزار بشکه نفت را بیشتر به چین و سوریه صادر کند که این میزان از سال ۲۰۱۸ از ۲/۵ میلیون بشکه نفت در روز کاهش پیدا کرده است.

در پایان این گزارش مطرح شده که این تحریم ها موجب کمبود جدی در زمینه داروهای حیاتی ایران از جمله واکسن آنفولانزا و آمپول انسولین شده است، زیرا شرکت های وارد کننده آن ها به خاطر وجود محدودیت ها در تبادلات بانکی، پرداخت برای این داروها را تقریبا ناممکن می دانند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین